گزارش «بسیج» از اوضاع آشفته شیلات و نظارت بر آبزی پروری- 23
ایجاد اتحادیه و روشهای عضو گیری آن صراحتاً خلاف قانون بود بر همین اساس برخی از جمعیت های خود گردان و مردمی در گروههای فضای مجازی مردم را نسبت به این خلاف آگاه ساختند.
کد خبر: ۸۹۶۷۱۴۳
|
۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۴

گروه اقتصادی خبرگزاری بسیج:

اشاره: اتحادیه، تشکل ها و صنوف برای حمایت و پشتیبانی از حوزه خود تشکیل شده اند لذا توقع این است که مشکلات حوزه آبزی پروری و به خصوص پرورش ماهیان سردابی از طریق اتحادیه مربوطه خود حل و فصل شود اما وقتی این اتحادیه ها دچار فساد شده و 18 سال افرادی ثابت در آن اظهار نظر می کنند سیاست ها و برنامه ها به جای آنکه به نفع مردم و پرورش دهندگان ماهی باشد به نفع تعداد معدودی از افراد خواهد بود.

از طرفی سازمان شیلات و حوزه نظارت بر پرورش آبزیان کشور یکی از ارگان هایی  است که با غذای مردم و به طور مستقیم  با جان سر و کار دارد.تولید آبزی پروری و به خصوص ماهی در کشور ما از اهمیت بالایی برخوردار است؛اما ظاهرا  کسی با سازمان شیلات کشور کاری نداشته که چطور طی سالیان اخیر عمل کرده است.

عدم کنترل های سازمان های بالادستی موجب شده تا سازوکار قدرت در شیلات کشور حرف اول را بزند وذتنها افراد خاصی از رانت های اطلاعاتی و یا منافع مالی در این حوزه بهره مند شوند.خبرگزاری بسیج، قصد دارد با پرده برداری از سازو کار و قراردادهای مشکوک در حوزه نظارت پرورش آبزیان و سازمان شیلات کشور وقایعی را آشکار کند تا غذای مردم، و جان آنها فدای منافع و سود افراد خاص نشود.

 نظر رییس شیلات در مورد اتحادیه غیرقانونی/ایجاد دو دستگی در بین آّبزی پروران/آگاهی مردم از خلاف بزرگ

 گزارش بسیج حاکی از آن است که اتحادیه ماهیان سردابی  به بهانه حل مشکلات حوزه آبزی پروری و ماهیان سردابی اقدام به راه اندازی اتحادیه با دو اساسنامه متفاوت کرد اما  این کار ناعادلانه و خلاف قانون بود وقتی که تولد کار با خلاف آغاز می‌شود تا انتها معلوم نیست که چه اوضاعی خواهیم داشت. چنانچه ایجاد اتحادیه و روشهای عضو گیری آن صراحتاً خلاف قانون بود بر همین اساس برخی از جمعیت های خود گردان و مردمی در گروههای فضای مجازی مردم را نسبت به این خلاف آگاه ساختند این اختلافات موجب شد که در بین پرورش دهندگان ماهی و  آبزی پروری  دودستگی ایجاد شود چون برخی از آنها با وعده و وعید های مسئولان اتحادیه از قبول این خلاف و پیوند نامشروع که در ابتدای تاسیس اتحادیه و عضوگیری آن به وجود آمده بود سر باز زدند.

اما همین جمعیت مردمی با مستندات کافی موضوع تشکیل و عضویت غیرقانونی اتحادیه ماهیان سردابی را به وزارت تعاون می‌کشاند. وزارت تعاون نیز نامه‌ای به جناب آقای ص به عنوان ریاست محترم سازمان شیلات جمهوری اسلامی ایران می نویسد. جالب است که اتحادیه ماهیان سردابی در ابتدای تشکیل خود در وزارت تعاون عملکرد شفاف و مناسبی نداشته است این موضوع را خود مسئولان وزارت تعاون طی نامه ها و اخطاریه هایی که به اتحادیه می‌دادند ثابت می‌کنند که آنها در عملکرد و پایبند بودن به اجرای رسالت ها و وظایفی که وزارت تعاون بر عهده این اتحادیه گذاشته بود را به خوبی عمل نمی کردند.

ارسال نظرات