نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه:
دلیل اینکه مقام معظم رهبری به‌طور خاص به موضوع حفظ قران پرداخته اند ، به جهت فراگیر شدن این فرهنگ در جامعه است، به‌طوریکه حفظ قرآن نباید تحت‌الشعاع مفاهیم و محتوا قرار گیرد.
کد خبر: ۸۹۶۷۱۴۶
|
۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در نشست ستاد حفظ قرآن کریم این سازمان که با حضور جمعی از مسئولان و صاحب نظران قرآنی برگزار شد، درباره توجه به حفظ موضوعی قرآن کریم گفت: با توجه به استقبال اقشار مختلف مردم از حفظ موضوعی قرآن کریم باید به این بخش تاثیر گذار توجه ویژه  شود.

حجت‌الاسلام محمدی با اشاره به اینکه باید به نقاط ضعف برنامه های قرآنی هم  توجه شود تا در فعالیت‌های آینده دچار مشکل نشویم، افزود: برای بررسی وشناسایی نقاط  ضعف‌  هم در ستاد حفظ قرآن کریم اقدامات و پیگیری  لازم انجام شود.

وی با بیان اینکه بر اساس آیات قرآن کریم فعالیت‌ها  در این عرصه باید به بهترین وجه ممکن   باشد و به زیباترین شکل ممکن انجام شود، اظهار داشت: باید از موازی‌کاری در فعالیت‌های قرآنی جلوگیری شود تا شاهد هدر رفت سرمایه وپراکنده کاری نباشیم .

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه باید به استحکام فعالیت‌های قرآنی هم  توجه شود، تصریح کرد: در حال حاضر فضای مجازی فراگیر شده است ، بنابراین جامعه قرآنی باید برنامه های جذابی را  در این فضا طراحی و انجام دهند.

حجت‌الاسلام محمدی رفع آسیب‌های اجتماعی وفرهنگی را از  جامعه بر اساس آیات قرآن کریم منوط به  تمسک به قرآن و اقامه نماز دانست و تاکید کرد : همه اقشار جامعه  از دیدن  این فسادها و آسیب‌ها ناراضی هستند؛ اما نکته قابل توجه این است که باید برای رفع این آسیب‌ها چه کنیم؟

وی افزود: یکی از علل وجود این آسیب ها این است که نتوانستیم قرآن کریم را جزء به جزء در متن زندگی مردم تعریف کنیم.

حجت‌الاسلام محمدی بر لزوم حضور گسترده وفراگیر مردم در مسابقات مختلف قرآن کریم تاکید کرد و گفت: دلیل اینکه مقام معظم رهبری به‌طور خاص به موضوع  حفظ قران  پرداخته اند ، به جهت فراگیر شدن  این فرهنگ در جامعه است، به‌طوریکه حفظ  قرآن نباید تحت‌الشعاع مفاهیم و محتوا قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه در زمینه توسعه آموزه های قرآن کریم باید به موضوعات اجتماعی و سیاسی توجه شود، تصریح کرد: باید به موضوعاتی که مردم با آن درگیر هستند، توجه ویژه شود.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه تاکید کرد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری باید  10 تا 15 میلیون حافظ قران در کشور تربیت شوند تا جامعه‌ای معنوی و  مقتدر ایجاد شود.

وی درباره ارزش دنیوی واخروی  کمک به تربیت حافظان قرآن کریم یادآور شد:ارزش  این کار کمتر از اهمیت وارزش کمک به ایتام و محرومان نیست ، زیرا باید حفظ و قرائت قرآن کریم را به متن زندگی مردم آورده شود.

ارسال نظرات