گزارش «بسیج» از اوضاع آشفته شیلات و نظارت بر آبزی پروری- 28
متاسفانه مدیران بالادستی در خصوص صنعت آبزی پروری نگاه جامعی ندارند و به حل اختلافات و مشکلات آن کمک نمی کنند.
کد خبر: ۸۹۶۷۱۵۱
|
۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۵

گروه اقتصادی خبرگزاری بسیج: اشاره:اتحادیه، تشکل ها و صنوف برای حمایت و پشتیبانی از حوزه خود تشکیل شده اند لذا توقع این است که مشکلات حوزه آبزی پروری و به خصوص پرورش ماهیان سردابی از طریق اتحادیه مربوطه خود حل و فصل شود اما وقتی این اتحادیه ها دچار فساد شده و 18 سال افرادی ثابت در آن اظهار نظر می کنند سیاست ها و برنامه ها به جای آنکه به نفع مردم و پرورش دهندگان ماهی باشد به نفع تعداد معدودی از افراد خواهد بود.

از طرفی سازمان شیلات و حوزه نظارت بر پرورش آبزیان کشور یکی از ارگان هایی  است که با غذای مردم و به طور مستقیم  با جان سر و کار دارد.تولید آبزی پروری و به خصوص ماهی در کشور ما از اهمیت بالایی برخوردار است؛اما ظاهرا  کسی با سازمان شیلات کشور کاری نداشته که چطور طی سالیان اخیر عمل کرده است.عدم کنترل های سازمان های بالادستی موجب شده تا سازوکار قدرت در شیلات کشور حرف اول را بزند وذتنها افراد خاصی از رانت های اطلاعاتی و یا منافع مالی در این حوزه بهره مند شوند.خبرگزاری بسیج، قصد دارد با پرده برداری از سازو کار و قراردادهای مشکوک در حوزه نظارت پرورش آبزیان و سازمان شیلات کشور وقایعی را آشکار کند تا غذای مردم، و جان آنها فدای منافع و سود افراد خاص نشود.

گزارش بسیج حاکی از آن است که وزیر کشاورزی صراحتا به تخلف و عملکرد غیرقانونی تصریح  و بیان کرده بود که که هر کس گردن کلفت تر باشد حرفش پیش می‌رود و جالب تر آنکه رئیس اتحادیه ماهیان سردابی با افتخار و پشت گرمی این صحبت را در مجمع عمومی بیان کرده بود.

نگاه منفعلانه مدیران بالادستی به صنعت آبزی پروری

گزارش بسیج حاکی از آن است که وقتی قانونگذار راه و مسیر خود را به طور دقیق مشخص کرده جای هیچگونه اختلافی نیست.واقعیت آن است که حضور همزمان اتحادیه  در دو سازمان  برای گرفتن امکانات از دو منبع  و احصای وام‌های بیشتر در این حوزه است که معلوم نیست این وام ها در کجا و به چه صورت مصرف می‌شود. چنانچه رئیس فعلی اتحادیه ماهیان سردابی در هر استانی که می‌رود بنابر اقتضای افراد آن استان حرف هایی را می‌زند که آن افراد دوست دارند بشنوند. به بهانه‌های مختلف برگزاری مجمع عمومی را به تعویق می اندازند و وزارت تعاون نیز در این خصوص منفعلانه عمل می‌کند.

این گزارش حاکی است که متاسفانه مدیران بالادستی در خصوص صنعت آبزی پروری نگاه جامعی نداشته و به حل اختلافات و مشکلات آن کمک نمی کنند بر همین اساس صنعت آبزی پروری می‌تواند نقش بسزایی در چرخه اقتصادی کشور ایفا کند. چنانکه امروز کار به جایی رسیده است که تصمیم گیری  در اتحادیه ماهیان سردابی فساد زا شده است.

ارسال نظرات