خبرهای داغ:
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین:
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: اگر کشورهای استعمارگر در موضوع هسته ای و موشکی و دیگر دستاوردهای علمی چانه زنی می کنند به لحاظ این است‌که ایران از نظر علمی به جایگاهی دست یافته که دیگر نمیتوان آن را در جهل و نادانی نگه داشته و اموال آن را مورد غارت قرار داد.
کد خبر: ۸۹۶۷۱۵۵
|
۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج قزوین در مراسم تجلیل از آموزش دهندگان سواد آموزی که امروز با حضور مسوولان آموزش و‌پرورش ناحیه دو در سالن‌جلسات این اداره برگزار شد حجت الاسلام عباس نظری معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین بیان ‌کرد: جهالت از ابتدای خلقت با انسان بوده و امروز در دنیای پیشرفته شاهد هستیم که کشورهای قدرتمند همچنان به فکر چپاول کشورهای جهان سوم هستند چرا که بسیاری از این کشورها در جهل و نادانی به سر می برند.
وی گفت: ایران نیز از این امر مستثنی نیست و اگر کشورهای استعمارگر در موضوع هسته ای و موشکی و دیگر دستاوردهای علمی چانه زنی می کنند به لحاظ این است‌که ایران از نظر علمی به جایگاهی دست یافته که دیگر نمیتوان آن را در جهل و نادانی نگه داشته و اموال آن را مورد غارت قرار داد.
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین اظهار کرد: ما یک کشور متمدن با تاریخ ۷ هزار ساله هستیم و زمانی که در اروپا خبری از صنعت و تکنولوژی نبود ایران پرچمدار علم بود در حالی که امروز همین کشورها شعار پیشرفتگی را سر می دهند.
حجت الاسلام نظری افزود: سال ها است که کتاب قانون ابن سینا به زبان های مختلف ترجمه شده و در دانشگاه های معتبر جهان جزو دروس دانشگاهی است و همین خود سندی بر علم آموزی ایرانیان از گذشته تا امروز است.
وی با اشاره به این که امروز محدودیت های مسیر علم اندوزی از بین رفته عنوان‌کرد: محدودیت هایی همچون محدودیت زمانی٬ مکانی٬ جنسیت و غیره در مسیر تحصیل علم برداشته شده و برای کسی که بخواهد علم اندوزی کند دیگر بهانه ای وجود ندارد.
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین با اشاره به این سخن امام علی(ع) که در رأس همه فضائل و‌خوبی ها علم قرار گرفته است گفت: علم دارای ارزش های زیادی است و بر همین اساس ائمه(ع) و پیامبر(ص) تاکید زیادی بر یادگیری داشته اند و وظیفه ما حفظ و نگهداری و همچنین بسط و گسترش علم و دانشی است که از گذشتگان به ما رسیده است.
1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها