نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی تبریز با خرید 500 دستگاه اتوبوس جدید

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز گفت: ناوگان حمل و نقل عمومی این کلان شهر با خرید 500 دستگاه اتوبوس جدید نوسازی می شود.
کد خبر: ۸۹۶۷۱۹۳
|
۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، فرخ جلالی افزود: در بیست و دومین جلسه شورای اسلامی این شهر اعضای این شورا با لایحه دوفوریتی برای صدور ضمانت نامه خرید این تعداد دستگاه اتوبوس برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی تبریز موافقت کردند.
وی اظهار کرد: در این لایحه پیشنهاد خرید 300 دستگاه اتوبوس جدید ارایه شده بود که اعضای شورای اسلامی علاوه بر موافقت با لایحه، با افزایش این تعداد به 500 دستگاه نیز موافقت کردند.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز با بیان اینکه این اتوبوس ها به بخش خصوصی واگذار و بخش عمده ای از آن در سال آینده وارد سیستم ناوگان حمل و نقل عمومی این شهر می شود، یادآوری کرد: ارزش این اتوبوس ها بیش از یک هزار میلیارد ریال بوده که بخشی از این مبلغ به صورت تسهیلات پرداخت می شود.
جلالی با اشاره به اینکه این اتوبوس ها گازسوز است، ادامه داد: هم اکنون 800 دستگاه اتوبوس در ناوگان اتوبوسرانی تبریز فعال بوده که از این تعداد 475 دستگاه در اختیار بخش خصوصی است.
وی گفت: در راستای توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی تا پایان سال جاری 55 دستگاه اتوبوس جدید وارد شبکه حمل و نقل عمومی کلانشهر تبریز می شود.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز با اشاره به حجم 5/3 میلیون نفری سفرهای درون شهری و نیاز شهر به توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی برای کاهش آلایندگی های زیست محیطی اظهار کرد: سازماندهی ناوگان اصلی ترین موضوع در حوزه مدیریت حمل و نقل شهری در جهت کاهش آلاینده هاست.
جلالی افزود: اولویت بکارگیری اتوبوس های جدید در خطوط و مسیرهایی است که به علت فرسوده بودن اتوبوس ها خدمات دهی به مسافران و شهروندان در این مسیرها با مشکلاتی مواجه است.
وی گفت: با راه اندازی اتوبوس های جدید خدمات به لحاط کیفی و کمی در آستانه رویداد تبریز 2018 در این کلان شهر افزایش می یابد.
آلودگی هوای تبریز طی هفته گذشته موجب تعطیلی مدارس تمام مقاطع تحصیلی این شهرستان به مدت 4 روز شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها