یک استاد حوزه و دانشگاه امنیت امروز کشور را مرهون بصیرت مردم انقلابی دانست و گفت: ملت ایران در یوم‌الله ۹ دی، بصیرت خود را نشان داد و تک‌تک مردم فهیم ایران در شکل گیری حماسه بزرگ ۹ دی سهیم هستند.
کد خبر: ۸۹۶۷۲۳۱
|
۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۵

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ حجت‌الاسلام عبدالمجید اشکوری استاد حوزه و دانشگاه در مراسم بزرگداشت یوم‌الله ۹ دی در مسجد جامع طرخوران تفرش با تاکید بر اینکه ۹ دی متعلق به هیچ جریان و سلیقه‌ای در ایران نیستف گفت: این حماسه تعلق به جهان اسلام دارد که به وجود آورندگان آن ملت بصیر ایران هستند.

وی افزود: ملت ایران در یوم‌الله ۹ دی، بصیرت خود را نشان داد و تک‌تک مردم فهیم ایران در شکل گیری حماسه بزرگ ۹ دی سهیم هستند.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: امنیت امروز کشور مرهون بصیرت مردم است. دلیل تاکید رهبر معظم انقلاب بر ۲ موضوع مهم «فتنه» و «حضور مردمی در ۹ دی» در سال‌های پس از ۹ دی ۸۸ از این مسئله سرچشمه می‌گیرد تا این حماسه در اذهان به یاد بماند چراکه ملتی که حافظه تاریخی نداشته باشد، آینده ندارد.

حجت‌الاسلام اشکوری فتنه ۸۸ و حماسه ۹ دی را از جمله تجربه‌های تاریخی مهم کشور دانست و گفت: این تجربه‌ها با صرف هزینه‌های مادی و معنوی به دست آمدند که برای ساخت آینده‌ای بهتر باید از آن استفاده کرد.

وی با بیان این مطلب که ماهیت فتنه، ایجاد خلاء قدرت است، گفت: کسانی که شکل‌گیری قدرت از طریق دموکراتیک را قبول نمی‌کنند، درصدد ایجاد خلاء قدرت در جامعه هستند که این امر در ایجاد فتنه موثر هستن، هنگامی که خلاء قدرت در جامعه ایجاد شد، رفاه، امینت و منافع ملی در آن جامعه وجود نخواهد داشت.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: ملت ایران از همه جریانات و گروه‌های سیاسی، زمانی که پی به ماهیت اصلی فتنه‌گران بردند، در ۹ دی به صحنه آمدند.

حجت‌الاسلام اشکوری با اشاره به اینکه افراد با داشتن ۴ رکن بصیرت، در فتنه به درستی عمل می‌کنند، گفت: روز ۹ دی در تاریخ ماندگار شد، و اگر فردی بخواهد بصیر باشد رفتارش باید در چارچوب اصول نظام بوده و این اصول را خطوط قرمز خود بداند و با کسی بر سر آن تعارف نداشته باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات