رئیس اداره ثبت احوال شهرستان میبد:

جمعیت میبد از مرز ۱۰۰ هزار نفر گذشت/ نرخ رضایت بخش رشد جمعیت در میبد

رئیس اداره ثبت احوال شهرستان میبد بیان داشت: جمعیت شهرستان میبد در حال حاضر ۱۰۲ هزار نفر می‌باشد.
کد خبر: ۸۹۶۷۲۴۹
|
۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از میبد، حسن زارعی رئیس اداره ثبت احوال شهرستان میبد ضمن گرامیداشت سوم دی‌ماه روز ملی ثبت‌احوال به بیان گوشه‌ای از فعالیت‌ها و خدمات سازمان ثبت‌احوال پرداخت و گفت: قریب به یک قرن از تأسیس این سازمان می‌گذرد. یکی از مهم‌ترین وظایفی که بر عهده سازمان گذاشته شده ثبت وقایع حیاتی ولادت، وفات، ازدواج و طلاق است. در حال حاضر وظایف ثبت‌احوال نسبت به گذشته تفاوت فراوانی دارد ایجاد پایگاه اطلاعاتی جمعیت کشور با مکانیزه کردن سیستم ثبت‌احوال و صدور کارت ملی هوشمند و جمع‌آوری و انتشار آمار‌های انسانی از دیگر مأموریت‌های این سازمان است.
زارعی با اشاره به اهمیت ثبت به موقع وقایع حیاتی گفت: مردم در فرآیند ثبت وقایع حیاتی باید حساس باشند، چرا که مهلت اعلام ولادت حداکثر ١۵ روز پس از تاریخ ولادت و مهلت اعلام فوت نیز حداکثر ١٠ روز پس از تاریخ فوت است.
وی در مورد وقایع حیاتی چهارگانه شهرستان میبد بیان داشت: در ۹ ماهه گذشته تعداد ولادت‌های ثبت‌شده هزار و ۷۲۷ مورد که از این تعداد ۸۶۶ نوزاد پسر و ۸۴۱ نوزاد دختر بوده است. در این مدت ۲۷۸ واقعه فوت در میبد اتفاق افتاده است که از این تعداد ۱۵۴ نفر مرد و ۱۲۴ نفر زن بوده است.
رئیس ثبت احوال میبد در ادامه با اشاره به کاهش ۲۰ درصدی طلاق در میبد اظهار داشت: تا پایان آذرماه سال جاری تعداد ۴۳۴ مورد ازدواج و ۶۳ مورد طلاق رخ داده است.
وی در ادامه به صدور کارت ملی هوشمند و طرح تعویض شناسنامه اشاره کرد و گفت: در ۹ ماهه گذشته تعداد ۴ هزار و ۷۹۰ جلد شناسنامه مکانیزه و ۱۱ هزار و ۷۳۲ کارت ملی هوشمند صادر و تحویل شهروندان شده است. در این مدت ۳۶ مورد تغییر نام و ۸۰ مورد تغییر نام خانوادگی داشته ایم. شهروندان می‌توانند برای ثبت نام کارت هوشمند ملی در کوتاه‌ترین زمان ممکن به سامانه ncr.ir مراجعه کرده و برای ادامه روند به دفاتر پیشخوان ۱۰۳۷ واقع در خیابان کاشانی جنب پلیس + ۱۰ و ۱۰۴۱ جنب بانک پارسیان در شهرستان مراجعه نمایند.
زارعی در خصوص اولویت‌های نامگذاری نوزادان شهرستان میبد اذعان داشت: در گروه پسران بیشترین فراوانی نام مربوط به اسامی امیرعلی، علی، محمد، ابوالفضل و امیر حسین و در گروه دختران نام‌های فاطمه، زهرا، حلما، زینب و یسنا اختصاص داشته است.
رئیس ثبت احوال میبد با اشاره به اینکه جمعیت میبد از مرز ۱۰۰ هزار نفر عبور کرده، اظهار داشت: نرخ رشد جمعیت در میبد ۲/۹ درصد بوده که نسبت به نرخ ۱/۳ درصد کشور و ۲/۵ درصد استان از وضعیت مطلوبتری برخوردار است. جمعیت شهرستان میبد در حال حاضر ۱۰۲ هزار نفر بوده که از این تعداد ۵۲ هزار و ۲۱۶ نفر مرد و ۴۹ هزار و ۷۸۴ نفر زن می‌باشند.
وی در پایان بابیان این که آمار دقیق، بستر هر تصمیم‌گیری در حوزه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، علمی و اقتصادی است، گفت: بنابراین برای برنامه‌ریزی مطلوب نیازمند آمار و اطلاعات درست هستیم که اداره ثبت‌احوال در این زمینه نقش مهمی را در ثبت چهارگانه وقایع حیاتی، تولد، فوت، ازدواج و طلاق ایفا می‌کند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار