خبرهای داغ:
مدیر کل دفتر تعاونی‌های خدماتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تعاون شه،ر شهری است که اجزای آن با مفهوم تعاون آشنا بوده و عمده سیستم های آن در قالب تعاونی اقدام کرده و با تعامل این سیستم مفهوم شهر تعاون محقق می شود.
کد خبر: ۸۹۶۷۳۳۲
|
۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، علیرضا ناطقی اظهار داشت: شهرستان شبستر که به عنوان یکی از هفت تعاون شهر کشور برگزیده شده، امیدواریم این بررسی‌ها در قالب یک تفاهم‌نامه بین استاندار محترم آذربایجان‌شرقی و معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اجرایی تا این شهرستان بیش از پیش نقش مهمی در رونق اقتصادی و توسعه ایفا کند. 

وی پیگیری برای ایجاد تعاونی‌های تامین نیاز در این شهرستان را مهم خواند و تصریح کرد: با شکل‌گیری این نوع تعاونی‌ها به ویژه در زمینه خشکبار این منطقه، تولیدکنندگان می‌توانند نقش ویژه در ارائه محصولات کشاورزی داشته باشند.

ناطقی با بیان این که توزیع اعتبارات بین شهرستان‌ها و مناطق بر اساس شاخص‌های توسعه‌ای انجام می‌شود، تصریح کرد: در تخصیص بودجه‌ها تلاش می‌شود در مناطقی که امور به صورت مشارکت اجتماعی انجام می‌گیرد  بیشتر اختصاص یابد. از طرفی دولت عدالت واقعی را در ابعاد اقتصادی، اجتماعی پیاده‌سازی، تا تمام تعاونی‌ها از این امکانات بهره گیرند.

منصور نیکخو مدیر تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی کمک به رشد و توسعه اقتصادی و اجتماعی شهرستان با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در شهرستان در قالب بخش تعاونی را یادآور شد و اظهار داشت: ایجاد فضای مناسب برای توسعه کسب و کار و کارآفرینی و جذب ایده‌ها در راستای توسعه کسب و کارهای جدید از جمله اهداف تعیین شبستر به عنوان شهر تعاون است که امیدواریم با شناسایی مزیت‌های تعاون شهر و انعکاس آن جهت جذب سرمایه‌گذاران جدید در شهرستان افزایش فرصت‌های شغلی و توسعه شهرستان از طریق تجمیع سرمایه‌های خرد افراد شهرستان را شاهد باشیم.

حیدر ملکی معاون فرماندار شبستر در ادامه این نشست به مزیت‌های این منطقه اشاره و انتخاب شهرستان شبستر به عنوان تعاون شهر و پایلوت اقتصاد مقاومتی افزود: شبستر زادگاه شاعران و عارفان بسیاری نظیرشیخ محمود شبستری، شیخ محمد خیابانی است و از نظر فعالیت های اقتصادی و فرهنگی مردم خیر این منطقه زبانزد عام و خاص بوده و بسیاری از امور با همیاری آنان تحقق می بخشد.

وی ضمن استقبال از اینکه شهرستان شبستر به عنوان شهر تعاون در کشور انتخاب شده است خاطر نشان کرد: در این شهرستان اشتغال و کارآفرینی بیشتر در قالب تعاونی‌ها صورت می‌گیرد از این رو تعاون و تعاونی‌ها راهکار رشد و توسعه شهرستان‌ بوده و عمده فعالیت‌ها رویکرد همکاری، تعامل و تعاونی دارند.

معاون فرماندار شبستر ضمن اعلام آمادگی همکاری و هماهنگی فی‌مابین دستگاههای اجرایی در شهرستان در ارتباط با توسعه بخش تعاون را اعلام کرد و افزود:  شهرستان شبستر از لحاظ کشاورزی تولید صیفی‌جات، میوه و سبزیجات، گندم، انگور، پپاز، آلبالو و سیب معروف است. کارخانجات سیمان صوفیان، کوره‌های آجرپزی، شهرک سرمایه‌گذاری خارجی وشهرک مصالح ساختمانی از مشخصه‌های صنعتی این شهرستان هستند.

در پایان مدیر کل دفتر تعاونی‌های خدماتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به همراه کارشناسان مربوطه از تعدادی واحدهای تعاونی بازدید و در جریان فعالیت آنها قرار گرفت. 

ارسال نظرات