رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی زنجان:

مهارت در فراهم شدن اشتغال نقش مهمی دارد

توسعه مهارت آموزی دانشجویان، از اولویت‌های دانشگاه جامع علمی کاربردی زنجان است.
کد خبر: ۸۹۶۷۳۵۳
|
۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی زنجان درنشست صمیمی با مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان زنجان ضمن تقدیر و تشکر از تلاشها و فعالیت های صورت گرفته دراین مجموعهفنی و حرفه ای گفت: امروزه با تراکم فارغ التحصیلان دانشگاهی فاقد مهارت در سطح کشور روبرو هستیم که اگر آموزش های فنی و حرفه ای توسعه یابد و به آن توجه ویژه شود می تواند نقش مهم و بسزایی در ایجاد اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی داشته باشد .

دكتر طغرانگار با تاکید بر نقش مهم مهارت در فراهم شدن اشتغال، افزود: توسعه مهارت آموزی دانشجویان، از اولویت‌های دانشگاه جامع علمی کاربردی زنجان است.

وی با اشاره به اینکه بحث آموزش باید مبتنی برخلاقیت باشد بنابراین فنی وحرفه‌ای می ‌تواند دراین امر سهم مهمی داشته باشد،اظهار داشت: تعامل فنی و حرفه‌ای با دانشگاه توانمندی مهارتی دانشجویان را به دنبال دارد.

رئيس دانشگاه جامع علمي كاربردي استان زنجان با بیان اینکه حل مشکل بیکاری درگرو تربیت افراد ماهر است تصریح کرد: برای حل مشکل بیکاری باید توجه ویژه ای بر همکاری دانشگاه و آموزش فنی و حرفه‌ای برای تربیت افراد ماهر و پنجه‌های کارآمد در مراکز فنی و حرفه‌ای داشته باشیم.

دکتر طغرانگار افزود: توانمندي و ظرفيت هاي آموزش فني و حرفه اي در بحث مهارت آموزي بسيار مطلوب مي باشد و لازم است دانشجويان در کنار تحصيل از اين آموزش ها بهره مند و مهارت کسب کنند تا آينده شغلي خود را نيز تضمين نمايند.

گفتنی است، در راستای افزایش تعاملات میان اداره کل آموزش فنی و حرفه ای و دانشگاه جامع علمي كاربردي واحد استان، نشستی با حضور مهندس انصاری مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان و دکتر طغرانگار رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان و روسای مراکز عالی علمی کاربردی دستگاههای اجرایی دولتی و غیر دولتی و همچنین کارشناسان پژوهشی و فناوری مراکز آموزشی در محل اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان صورت گرفت .

 

ارسال نظرات