شهید محمد حسین جعفری نسب در سال ۱۳۳۰ در اشکذر از توابع استان یزد به دنیا آمد.
کد خبر: ۸۹۶۷۳۶۶
|
۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۶
به گزارش خبرگزاری بسیج  از اشکذر: وی پیش از ورود به مدرسه، خواندن قرآن را در مکتبخانه فرا گرفت؛ ۶ سال دوره دبستان را در مدرسه خانقاهی اشکذر به پایان رساند؛ مقطع دبیرستان را نیز در همین منطقه شروع کرد و سال آخر را در دبیرستان ایرانشهر یزد ادامه داد و موفق به اخذ مدرک دیپلم شد.
شهید جعفری نسب در سن ۱۸ سالگی ازدواج کرد و پش از بازگشت از سربازی شغل معلمی را انتخاب کرد؛ وی با آغاز جنگ تحمیلی، با وجود داشتن ۶ فرزند، لحظه‌ای از حضور در جبهه غافل نشد و در اکثر عملیات‌ها شرکت داشت و سرانجام در ۲۳ اسفند ماه سال ۶۳ در عملیات بدر به درجه رفیع شهادت رسید.
بخشی از وصیت نامه شهید:
به درستی که خداوند تبارک و تعالی جان و مال مومنین را به بهای بهشت خریدار است؛ زمانی رفقایم قصد رفتن به جبهه کردند، من نیز که مدتی در آرزوی آن سیر می‌کردم، سرگردان بودم که در کلاس درس بدهم یا اینکه به راه دوستانم به جبهه بروم؛ متحیر، قرآن باز کرده و از خدا خواستم کمک کند، آیه ای آمد، فهمیدم که باید راه علی(ع)، حسین(ع) و راه شهدا را انتخاب کنم.
به فرزندانم سفارش می‌کنم که قرآن و درس خواندن را ترک نکنند و از بستگانم تقاضا دارم، از شهادت من خیلی ناراحت نشوند و در میان مردم شجاعانه صحبت کنند تا دشمنان اسلام، خوار و دوستان اسلام، خوشحال گردند.
حسینیه دوشهید
ارسال نظرات