خبرهای داغ:
زهرا عباسی، در خصوص آمار بالای تجرد متولدین دهه 60 گفت: مشکل بزرگ در انتخاب همسر افراد در این دهه، تصمیم گیری در اولویت بندی معیارها و شاخص های ازدواج است که نسبت به گذشته بسیار تغییر کرده است.
کد خبر: ۸۹۶۷۵۱۶
|
۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۷

احتمال تبدیل شدن تجرد متولدین دهه 60 به بحران وجود داردبه گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشور خبرگزاری بسیج، زهرا عباسی، رئیس هیأت مدیره بنیاد فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده، گفت: بنیاد فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده با نام نورالزهراء، از سال 1391 با اهدافی همچون کمک به اصلاح نگرش های غلط نسبت به جایگاه زن و خانواده ،  بهره گیری از توانمندی های نخبگان دغدغه مند در اجرای برنامه ها و سیاستهای این حوزه،  تلاش در اجرای برنامه های مربوط به زنان و خانواده با رویکرد فرهنگ اسلامی توام با خلاقیت و ابتکار آغاز به کار کرد.

وی با بیان اینکه مسئولیت مدیرعاملی این بنیاد را بر عهده دارد، افزود: هیات رئیسه این بنیاد از اساتید فرهیخته دانشگاه و حوزه هستند که در موضوع زنان و خانواده صاحب نظرند، از جمله دکتر فرشته روح افزا، دکتر کبری خزعلی، معین الاسلام، ظهیری، دکتر حسینی و حجت الاسلام والمسلمین رضا غلامی.

عباسی در خصوص حوزه فعالیت های این بنیاد نیز گفت: یکی از اولویت های برنامه  های 3 ساله دوم بحث تشکیل، تحکیم و تعالی خانواده مطرح بود که بحث ازدواج و تحکیم خانواده در اولویت قرار گرفت و در راستای تشکیل خانواده، تا کنون 2 همایش برگزار شده است، همایش اول در سال گذشته با حضور 700 نفر و با سخنرانی بانکی پور برگزار شد.

وی ادامه داد: همایش دوم با حضور 300 نفر و سخنرانی دکتر عزیزی برگزار گردید که به جهت استقبال شرکت کنندگان و طرح سوالات مختلف همایش سوم با موضوع ازدواج آگاه به صورت کارگاهی و با مشارکت حدود 30 نفر از علاقمندان که در دو همایش قبل نیز شرکت کرده اند،امروز 4 دی ماه، در سالن همایش های بنیاد برگزار می شود تا در طی پرسش و پاسخ ها، در این کارگاه واژه آگاهانه آسان  پایدار تبیین شود.

رئیس هیأت مدیره بنیاد نور الزهراء، با اشاره به مشاوره خانواده در این بنیاد گفت: هدف از مشاوره ها آموزش انتخاب آگاهانه و خانواده محور است بدین معنی که نقش سازنده خانواده را در انتخاب همسر پر رنگ کنیم و به این منظور پیش از معرفی موردهای ازدواج که از تناسب و شرایط ظاهری برخوردارند، با خانواده طرفین تماس می گیریم و آن ها را در جریان این روند قرار می دهیم.

وی تصریح کرد: مشکل بزرگ در انتخاب همسر افراد در متولدین دهه 60، بحث تصمیم گیری در اولویت بندی معیارها و شاخص های آن هاست که این معیارها بسیار تغییر کرده و حتی مواردی دیده می شود که مرد از مسکن و شغل مناسب هم برخوردار است اما حاضر به مسئولیت پذیری نیست و متاسفانه برخی از مردان مجرد بالای 40 سال بسیار علاقمندند که با بانوان 25- 26 ساله ازدواج کنند و این موارد باعث شده است که مجرد بودن بسیاری از دختران ما که افراد معتقدی هستند و دارای تحصیلات عالی نیز می باشند و به نوعی سرمایه های انسانی ارزشمندی محسوب می شوند، به بحران تبدیل شود.

عباسی افزود: تاکنون گروه هدف ما افراد مجرد بین سن 28 تا 35 بود اما با توجه به اینکه احتمال نپرداختن به 20 تا 28 سال وجود داشت و این عدم توجه احتمال رساندن این افراد به شرایط بحرانی دهه 60  را افزایی می دهد بناشد در برنامه سه ساله بعدی، این افراد هم جزو گروه هدف ما در نظر گرفته می شوند.

وی راه اندازی کانال تلگرامی برای معرفی افراد مناسب برای ازدواج و کانال تلگرامی دیگر با نام «بنیاد فرهنگی اجتماعی زنان، خانواده(ازدواج)» را برای اطلاع رسانی فعالیت ها و نیز بحث ازدواج آسان معرفی کرد و افزود: علاقمندان برای آگاهی از فعالیت های بنیاد در این کانال تلگرامی به آدرس «https://t.me/bonyadekhanevadevaezdeva» عضو شوند.

رئیس هیأت مدیره بنیاد فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده در پایان برگزاری نشست و همایش در حوزه تحکیم خانواده را از دیگر برنامه های این مرکز دانسته و افزود: 4 نشست تخصصی با عنوان خانواده پویا با حضور دکتر روح افزا، حجت الاسلام  و المسلمین غلامی، خانم دکتر علم الهدی و خانم دکتر خزعلی با موضوعاتی مرتبط با خانواده پویا برگزار شد.

ارسال نظرات