به همت حوزه 216 حضرت زکیه (س) برگزار شد ؛

«کارگاه طب سنتی و حجامت»

کارگاه طب سنتی و حجامت ویژه بسیجیان پایگاه بسیج فاطمه معصومه (س) ، حوزه 216 حضرت زکیه (س) با محوریت آشنایی با طبع‌شناسی و تغذیه برگزار شد .
کد خبر: ۸۹۶۷۵۲۱
|
۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، کارگاه طب سنتی و حجامت ویژه بسیجیان پایگاه بسیج فاطمه معصومه (س) ، حوزه 216 حضرت زکیه (س) با محوریت آشنایی با طبع‌شناسی و تغذیه برگزار شد .

کارشناس این کارگاه گفت : هرادم سالمی دو کلیه به شکل لوبیا به رنگ قرمز مایل به قهوه ای به اندازه مشت بسته خود دار و افزود کار ان تصفیه خون از مواد ذاید و دفع متابولیک های بدن می باشد.جالب است بدانید انسان می تواند با 20%کلیه هایش زندگی سالمی داشته باشد.

وی در ادامه گفت : آژیر خطر این اندام درونی سکوت و بی علامتی بیماری های ان است. به هرحال علائمي همچون خستگی فشار خون بالا ورم چشم کاهش اشتها کاهش وزن خارش عمومی و دائمي دارد.

وی درد کلیه ها را در اثر عفونت و آسیب رسیدن به آن خواند و وجود درد شدید در قسمت بالای کمر و درد یک طرفه خصوصا اگر همراه تب و مشکلات ادراری باشد و سنگ کلیه می تواند باعث بروز درد شود.

این کارشناس فاکتورهای افزایش دهنده ی خطر تشکیل سنگ کلیه را (تاریخچه ی خانوادگی -افزایش سن-جنسیت-دهیدراتاسین کم ابی-رژیم های نامناسب غذایی-چاقی-جراحی و بیماری های گوارشی)بیان کردو گفت کلیه هانیز مانند عروق اعتصاب می کنند.نارسایی کلیه مانند تنگی مجاری ادراری ،نقض متابولیکی و یا هرگونه اشکال در سوخت ساز می تواند باعث افزایش مواد سمی در بدن به ویژه در کودکان شده سبب این نارسایی گردد.

وی در پایان خاطر نشان کرد : کلیه ها دیر نارسا می شوند یکی از موارد مهم در پیشگیری این است که افراد در سیر بروز نارسایی کلیه زود متوجه مشکلشان شوند. می توان بعضی از بیماری هارا که در ایجاد نارسایی و آسیب کلیه نقش دارند سریعا درمان کرد؛ مثل فشارخون بالا دیابت را باید کنترل کرد. تا کار جایی نرسد که نارسایی کلیه ایجاد کند همچنین مصرف نمک و آب و پروتئین را هم باید تنظیم کرد تا دچار این بیماری نشوند.

بسیجیان با مبانی کلی طبع‌ و مزاج‌شناسی، تغذیه، پرهیزهای غذایی و مخاطراتی که سلامتی را در زندگی امروزی تهدید می‌کنند، آشنا شدند و دستورالعمل‌های کاربردی و ساده برای حفظ سلامت و تندرستی در این کارگاه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

«کارگاه طب سنتی و حجامت»

 

خبرنگار بسیجی : فوج

ارسال نظرات
پر بیننده ها