کارآفرین هرمزگانی عنوان کرد؛

وابستگی صنایع مادر به چین/ مزرعه جلبک قشم گامی بزرگی در خودکفایی

کارآفرین هرمزگانی، گفت: کشور چین با در دست گرفتن بازارهای بزرگ جهانی، صنایع مادر کشورها را به خود وابسته کرده با وجود ظرفیت بالای خلیج فارس در تولید جلبک، از واردکنندگان ایین کالا بشمار می رویم.
کد خبر: ۸۹۶۷۵۳۷
|
۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج هرمزگان ؛جواد لعل عالی، کارآفرین هرمزگانی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی هرمز؛ در خصوص جلبک گراسیلاریا پرسیکا، اظهار کرد: این جلبک از اقسام جلبک قرمز است که در آسیا، آمریکای جنوبی، آفریقا و اقیانوسیه رشد می کند.

این کارآفرین هرمزگانی با اشاره به اهمیت این جلبک، تصریح کرد: جلبک گراسیلاریا پرسیکا بومی جزیره قشم است و اهمیت کشت آن به علت مصرف هایی که در صنایع دارویی، آرایشی بهداشتی و غذایی نظیر تولید ماست، بستنی، نان، بیسکوئیت و ماکارونی دارد، حائز اهمیت است.

لعل عالی با تاکید بر اینکه چین بزرگترین صادر کننده این جلبک است، گفت: کشور چین توانسته با در دست گرفتن بازارهای بزرگ جهانی، صنایع مادر کشورها را به خود وابسته کند و تا پیش از این نیز ما با وجود ظرفیت بالای خلیج فارس در تولید این جلبک، از واردکنندگان آن بودیم.

وی ادامه داد: مزرعه جلبک قشم گام بزرگی در خودکفایی و مانعی عظیم در برابر خروج ارز از کشور بود  همچنین در حال مذاکره چندین کشور آسیایی و اروپایی برای صادرات آن هستیم و این امر به زودی محقق می شود.

کارآفرین هرمزگانی با بیان اینکه کشت جلبک تا کنون ۲۲ فرصت شغلی برای بومیان جزیره قشم ایجاد کرده است، اظهار کرد: ما برنامه بلند مدتی را برای پرورش آبزیان خلیج فارس در نظر داریم و بعد از تولید انبوه این جلبک به سراغ دیگر طرح ها خواهیم رفت که این کار فرصت های شغلی بیشتری ایجاد می کند.

لعل عالی با اشاره به اینکه دانش پرورش جلبک مورد کم لطفی قرار گرفته، تصریح کرد: با وجود سودآوری و سهولت کشت این جلبک ها برای بومیان در این منطقه به طور جدی به آن پرداخته نشده است.

وی با تاکید بر اینکه کاغذبازی های اخذ مجوز دلسرد کننده است، گفت: طولانی بودن مراحل اخذ مجوز و نامه نگاری های اداری بسیاری از کارآفرینان را پشیمان می کند و دستگاه های دولتی به جای سهولت بخشیدن به روند ایجاد اشتغال مسیر را طولانی تر می کنند.

کارآفرین هرمزگانی با تاکید بر اینکه حمایت های لازم از کارآفرینان به عمل نمی آید، خاطرنشان کرد: زمانی که به حمایت های مسئولان احتیاج داریم ما را تنها می گذارند و بعد از کسب نتیجه در کنار ما حاضر می شوند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار