حدود یک‌میلیون ۶۵۰ هزار نفر در مازندران تحت پوشش بیمه سلامت هستند که هزینه درمانی هر فرد در سال ۹۵ به‌طور میانگین حدود ۴۶۰ هزار تومان بوده است درصورتی‌که دریافتی ما از افراد به حدود ۲۵۰ هزار تومان می‌رسید و این اختلاف بین دریافتی و پرداختی بیمه شونده است.
کد خبر: ۸۹۶۷۵۴۵
|
۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، رسول ظفرمند با بیان اینکه علی‌رغم  ارائه برخی خبرها در خصوص عدم پوشش بیمه سلامت اما خدمات این مرکز همچنان ادامه دارد و این بیمه در جایگاه قانونی خود در بخش‌های دولتی همچنان به ارائه سرویس می‌پردازد ، افزود:حدود یک‌میلیون ۶۵۰ هزار نفر در مازندران تحت پوشش بیمه سلامت هستند که هزینه درمانی  هر فرد در سال ۹۵  به‌طور میانگین حدود ۴۶۰ هزار تومان بوده است درصورتی‌که دریافتی ما از افراد به حدود ۲۵۰ هزار تومان می‌رسید و این اختلاف بین دریافتی و پرداختی بیمه شونده است.

ظفرمند با  اشاره به اینکه تنها محل درآمد مستقیم این بیمه  دریافت حق بیمه از کارکنان دولت به‌طور ماهیانه است، افزود: بقیه جمعیت این بیمه که حدود یک‌میلیون ۱۰۰هزار نفر در صندوق روستایی و ۲۲۱ هزار نفر در صندوق بیمه همگانی رایگان هستند.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران  ادامه داد : بعد از تصمیم دولت تدبیرو امید بر بیمه رایگان یک‌میلیون و ۱۰۰ هزارنفری در سال ۹۵ هزینه درمانی ارائه‌شده و پرداختی اختلاف چندانی داشته است.

وی افزود: ۲۲۱ هزار نفر در مازندران بدون پرداخت حتی یک ریال حق بیمه از خدمات بستری بهره‌مند بودند و این خدمات همچنان ادامه دارد و اگر برای تمدید دفترچه نیز اقدام کنند تغییری در ارائه خدمات بیمه‌ای شاهد نخواهند بود.

وی به بیان توضیحاتی در خصوص شرایط  افراد جدید تحت پوشش بیمه سلامت پرداخت و گفت: افرادی که تاکنون بیمه همگانی نبودند اگر بخواهند تحت پوشش قرار بگیرند باید نصف حق بیمه‌ای که سایر افراد می‌پردازند را پرداخت کنند و از خدمات دفترچه بیمه همگانی بهره‌مند شوند.

ظفرمند  با بیان اینکه جمعیت ۲۲۱ هزارنفری که از خدمات بیمه همگانی رایگان بهره می‌بردند  از خدمات بخش خصوصی نمی‌توانستند بهره‌مند شوند ، تصریح کرد: می‌توان با بستن قرارداد با بخش خصوصی به این جمعیت خدمت داد و هیچ محدودیتی برای ارائه خدمت به بیمه‌شده صندوق همگانی رایگان وجود ندارد.

وی از کاهش ۳درصدی اعتبارات بیمه سلامت در سال ۹۷ خبر دادو افزود : این رقم نسبت به سال ۹۶  کاهش سه‌درصدی را شاهد بوده که امیدواریم با توجه ویژه نمایندگان مجلس برای تصویب بودجه این بخش این بیمه با کاهش اعتبارات در این زمینه مواجه نشود.

ظفرمند یادآور شد: کاهش اعتبارات این بخش می‌تواند این صندوق را بازیان انباشته مواجه کند و عواقب این امر نیز به ارائه‌دهندگان خدمت و بیمه شونده زیان وارد خواهد کرد.

وی توجه به اعتبارات این بخش را خواستار شد و گفت: امیدواریم سیاست‌گذاری‌ها به‌گونه‌ای باشد که منبع پایدار بیمه سلامت که خدمات دهنده به بخش درمانی مردم است دچار خدشه نشود و اعتبارات مناسبی را در سال ۹۷ برای این صندوق شاهد باشیم.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران از فعالیت برخی افراد سودجو در قالب ارائه خدمات بیمه‌ای انتقاد کرد و اظهار داشت: برخی افراد در قالب ارائه کارت بیمه سلامت به همراه بیمه تکمیلی از مردم مبالغی را دریافت می‌کنند که این امر درست نیست و تنها منبع اصلی صدور دفترچه بیمه سلامت سازمان بیمه سلامت ایران است که مردم می‌توانند با مراجعه به این مراکز از خدمات این صندوق بهره‌مند شوند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها