مرمت مسجد جامع ساوه ادامه دارد

مدیر کل میراث فرهنگی استان مرکزی عملیات مرمتی مسجد جامع ساوه در سال جاری و طی 8 ماه گذشته در سه پروژه با اعتباری بالغ بر 5 میلیارد ریال با سرعت مطلوبی پیگیری و در حال اتمام است.
کد خبر: ۸۹۶۷۵۹۶
|
۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۳

سید محمد حسینی مدیر کل میراث فرهنگی استان مرکزی درگفتگو با خبرنگار بسیج استان مرکزی با اعلام این خبر گفت:  مسجد جامع ساوه یکی از منحصر به فردترین بناهای دوران سلجوقی است چرا که از زمان ساخت بنا تا کنون در دوره های مختلف تاریخی نو سازی شده و از بنای ابتدایی، اکنون چیز زیادی باقی نمانده است. شاخصه دیگر این بنا وجود بارقه هایی از ادوار پیشا اسلامی، ابتدای دوره اسلامی و دوره صفویه است. احتمالا این بنا که از خشت و گل ساخته شده پیش از ورود اسلام به عنوان آتشکده استوار بوده و بعد از ورود اسلام به عنوان مسجد کاربرد پیدا کرده است.

وی ادامه داد:  با توجه به جایگاه چنین بنایی هر ساله میبایست مرمت های مورد نیاز این بنا انجام گیرد و در سال جاری نیز با نظر کارشناسان مبنی بر نیاز بام مسجد به تعمیر و مرمت اضطراری، این عملیات در مراحل پایانی است.

حسینی نصریح کرد : مرمت و بندکشی جداره های آجری و همچنین اجرای سامانه نورپردازی نیز پروژه های دیگری هستند که امسال در مسجد جامع ساوه انجام می گیرد. برای انجام این عملیات اعتباری بالغ بر پنج میلیارد ریال تا کنون هزینه شده است.
مدیر کل میراث فرهنگی استان مرکزی همچنین در پایان اظهار داشت :  با اتمام این پروژه ها و علی الخصوص پروژه نورپردازی، این بنای مهم تاریخی جلوه ای تازه پیدا می کند و زینت بخش شبهای شهرستان ساوه خواهد بود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار