برگزاری آیین گرامیداشت هفته سوادآموزی در سنندج

معاون سوادآموزی آموزش پرورش استان کردستان گفت: دوسوم بی‌سوادان استان را بانوان تشکیل می‌دهند که با توجه به اینکه مادر آگاه، فرزند آگاه را تحویل جامعه خواهد داد، برازنده استان کردستان نیست که دوسوم بانوان آن بی‌سواد باشند.
کد خبر: ۸۹۶۷۶۰۲
|
۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، رمضان یوسفی، معاون سوادآموزی آموزش پرورش استان کردستان امروز، پنجم دی ماه در آیین گرامیداشت هفته سوادآموزی که در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: در سرشماری سال ۵۵ کمتر از ۵۰ درصد مردم ایران باسواد بودند که امام راحل به محض پیروزی انقلاب دغدغه سواد را داشتند و در هفتم دی‌ماه سال ۵۸ فرمان تاریخی برای ریشه‌کنی بی‌سوادی را صادر کردند.

وی افزود: همچنین بر اساس سرشماری سال ۵۵ کمتر از ۳۰ درصد مردم استان باسواد بودند، اما بر اساس سرشماری سال ۹۵ حدود ۸۱.۵ درصد از جمعیت استان باسوادند.

معاون سوادآموزی آموزش‌وپرورش استان کردستان با اشاره به اینکه از هر ۱۰۰ نفر ۱۸.۵ نفر در استان بی‌سوادند، عنوان کرد: جامعه هدف آموزش‌های ما رده سنی ۱۰ تا ۴۹ سال است که در رشد شاخص خالص سواد دومین استان برتر کشور هستیم.
وی ادامه داد: رشد شاخص خالص سواد استان ۳.۷۹ بوده که با میانگین کشور که ۲.۲۸ درصد است حدود ۱.۵ درصد از رشد شاخص سواد کشور بالاتر هستیم.

یوسفی اعلام کرد: بر اساس سرشماری سال ۹۰ ما ۱۱۸ هزار بی‌سواد در رده سنی ۱۰ تا ۴۹ در استان داشتیم، اما بر اساس سرشماری سال گذشته ۸۲ هزار و ۲۵۰ نفر در استان بی‌سوادند که ۳۷ هزار نفر کاهش بی‌سوادی داشته‌ایم.
وی افزود:، اما متأسفانه ما همچنان در وضعیت خوبی در کشور قرار نداریم و رشد شاخص سواد و ریشه‌کنی بی‌سوادی عزم همگانی و جدی می‌خواهد.

وی سنندج را باسوادترین شهر استان کردستان اعلام کرد و گفت: با توجه به اینکه سنندج پرجمعیت‌ترین شهر استان است و نواحی منفصل شهری و حاشیه‌ای را دارد بیشترین تعداد بی‌سواد را هم دارد.

معاون سوادآموزی آموزش‌وپرورش استان کردستان در ادامه سخنان خود بیان کرد: مقام معظم رهبری در سفر تاریخی خود به کردستان، این استان را فرهنگی نامیدند که یکی از شاخص‌های فرهنگی بودن رشد شاخص سواد است و همه باید تلاش کنیم و دست در دست هم برای ریشه‌کنی بی‌سوادی کارکنیم.

یوسفی همچنین عنوان کرد: سال گذشته ۱۷ هزار کم سواد و بی‌سواد در استان تحت آموزش‌های سوادآموزی قرار گرفتند که امسال هم قریب به ۱۶ هزار را ثبت نام و تحت آموزش قرار می‌دهیم.

یوسفی اعلام کرد: دوسوم بی‌سوادان استان را بانوان تشکیل می‌دهند که با توجه به اینکه مادر آگاه، فرزند آگاه را تحویل جامعه خواهد داد برازنده استان کردستان نیست که دوسوم بانوان آن بی‌سواد باشند.


وی در پایان به بحث تلفیق سواد و استفاده از فناوری‌های نوین در آموزش‌های آموزش‌وپرورش استان اشاره کردو یادآور شد: آموزش‌هایمان را در دو سه سال گذشته با فناوری‌های نوین تلفیق کردیم که این آموزش‌ها نتیجه بخش بوده است و استان کردستان در سه سال گذشته، استان پایلوت کشور در آموزش idsl بوده است.


انتهای پیام/
ارسال نظرات
آخرین اخبار