خبرهای داغ:
معاون آموزشی سازمان سوادآموزی کشور اذعان کرد:

ریشه کنی بی سوادی در کشور تا مرز ۱۲ درصد

معاون آموزشی سازمان سوادآموزی کشور عنوان کرد: با تلاش های نهضت سوادآموزی و نظام آموزشی کشور این رقم امروز به ۱۲ درصد رسیده و میزان باسوادی به دو برابر ارتقا یافته است
کد خبر: ۸۹۶۷۶۰۵
|
۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین مهدی زاده معاون آموزشی سازمان سواد آموزی کشور در همایش سوادآموزی که در سالن اجتماعات آموزش و پرورش استان قزوین برگزار شد در خصوص حفظ حقوق اجتماعی بیان‌کرد: اگر ما از حق و حقانیت دفاع کنیم و حقوق دیگران را پایمال نکنیم دنیا به بهشت تبدیل می شود.
وی گفت: همه ما حق شادی٬ زندگی٬ خندیدن٬ حرف زدن و غیره داریم اما این حقوق باید تا جایی ادامه داشته باشد که به حقوق دیگران آسیب نرساند.
معاون آموزشی سازمان سواد آموزی کشور با اشاره به عدم رعایت حقوق فرزندان از سوی والدین اظهار کرد: حق و حقوق اجتماعی اولین چیزی است که باید یاد بگیریم و در مورد دیگران اجرا کنیم اما امروز متاسفانه گلادیاتوری بنام کنکور در منزل هر یک از ما وجود دارد که به خاطر این معظل جوانی فرزندانمان را از بین می بریم.
مهدی زاده افزود: رسالت سوادآموزی ایجاد فرصتی برای کنار هم قرار گرفتن انسان ها برای یادگیری زندگی است اما امروز این رسالت تغییر کرده است. باید در ورای باسواد شدنمان از آنچه می آموزیم برای تربیت فرزندانی با عزت و اعتماد به نفس استفاده کنیم اما این امر تغییر کرده و فرزندانی را تربیت کرده ایم‌ که به دلیل سختگیری های بی جا موجب تنفر آنها از فضای آموزشی و برخی کتب درسی شده ایم.
وی عنوان کرد: سوادآموزی دستاوردهای خوبی داشته است. در سال ۵۵ درصد بی سوادی مردم ۵۲/۵ دهم درصد بود یعنی بیش از نیمی از مردم ایران بی سواد بودند.
معاون آموزشی سازمان سواد آموزی کشور ادامه داد: اما با تلاش های نهضت سوادآموزی و نظام آموزشی کشور این رقم امروز به ۱۲ درصد رسیده و میزان باسوادی به دو برابر ارتقا یافته است.
مهدی زاده در زمینه رشد باسوادی استان قزوین یادآور شد: استان قزوین پس از استان بوشهر دومین استانی است که رشد خوبی در زمینه باسوادی داشته است.
وی گفت: تلش ما براین است تا با ایجاد مراکز یادگیری محلی فضایی ایجاد کنیم تا مردم با حفظ فرهنگ و سنت هایشان٬ این فضاها را مدیریت کنند و دستگاه ها نیز در این امر ورود یافته و با نظام آموزشی تعامل داشته باشند.
شایان ذکر است در پایان این مراسم از آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی با اهدا لوح تجلیل به عمل آمد.
1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار