ما در حال حاضر ۴۷۸ نفر صنعتگر فعال در شهرستان ابهر داریم که ۲۶۱ نفر از این تعداد بیمه شده اند.
کد خبر: ۸۹۶۷۶۲۲
|
۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل میراث فرهنگی زنجان در نخستین جلسه شهرستانی حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری گفت: بر اساس هدف گذاری صورت گرفته توسط اداره کل میراث فرهنگی زنجان تا تیرماه سال آینده ۱۰ اقامتگاه بومگردی در شهرستان ابهر به بهره برداری می رسد.

یحیی رحمتی افزود: ما برای شهرستان ابهر  ۱۰ اقامتگاه بومگردی پیش بینی کرده ایم که تا تیرماه سال آینده به بهره برداری می رسد. در بحث دفاتر خدمات مسافرتی نیز  ۵ دفتر خدمات مسافرتی، آموزش بیش از ۴۰ راهنمای گردشگری از دیگر مواردیست که در راستای پیگیری قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق شهری و روستایی در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه لازمه استفاده از پتانسیل شهرستان ابهر در زمینه صنایع دستی، شناسنامه دار کردن تولیدات است، اظهار داشت: ما در حال حاضر ۴۷۸ نفر صنعتگر فعال در این شهرستان داریم که ۲۶۱ نفر از این تعداد بیمه شده اند.

مدیرکل میراث فرهنگی زنجان با اشاره به این مطلب که برای نخستین بار است از محل صندوق توسعه ملی ۱۰ درصد اعتبار برای صنایع دستی و ۱۰ درصد برای حوزه گردشگری در نظر گرفته شده، تصریح کرد: در حوزه اشتغال در راستای طرح مذکور، سرمایه گذاران می توانند هم در بحث صنایع دستی و هم گردشگری با سرمایه گذاری در روستاها از اعتبارات این محل استفاده کنند.

رحمتی افزود: برای شهرستان ابهر اشتغالزایی بالغ بر ۱۲۰ نفر در این دو حوزه پیش بینی شده که در روستاهای درسجین، اسپاس، امین آباد، قروه، قمچ آباد، چرگر، فنوش آباد، چشین، کوه زین و نورین اجرا خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی زنجان گفت: روستای درسجین بعنوان پایلوت برای اجرای طرح توسعه تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی در نظر شده و تست اولیه کارگاهی صورت گرفته است. بر اساس هدفگذاری صورت گرفته تا اوایل تابستان این طرح اجرا می شود.

ارسال نظرات