مدیر دام امور جهاد کشاورزی هرمزگان از آغاز پلاک گذاری ۴ هزار و ۸۰۰ نفرشتر در جاسک خبر داد.
کد خبر: ۸۹۶۷۶۴۵
|
۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج هرمزگان ؛سید عبدالعظیم موسوی زاده در این خصوص گفت: در این طرح پلاک شناسایی حاوی کد پانزده‌رقمی روی گوش شتر نصب می‌شود.

وی بابیان اینکه در این کد شناسایی همه اطلاعات شتر و مالک آن بر روی سامانه‌ای خاص و آنلاین ثبت می‌شود، تصریح کرد: برای اجرای این طرح در شهرستان جاسک ۵۰ میلیون تومان هزینه می‌شود.

مدیر امور دام جهاد کشاورزی هرمزگان اضافه کرد: در این طرح مأموران جهاد کشاورزی با اطلاع قبلی دهیار و شورای اسلامی روستا پلاک گذاری را انجام می‌دهند.

موسوی زاده با اشاره به اینکه پس از جاسک این طرح در شهرستان‌های میناب و سیریک هم اجرا می‌شود، اظهار کرد: برای اجرای این طرح در این سه شهرستان ۱۸۰ میلیون تومان از محل اعتبارات تملک دارایی استان هزینه می‌شود.

مدیر امور دام جهاد کشاورزی استان هرمزگان، مزایای پلاک گذاری را داشتن آمار دقیق دام‌ها در هر شهر و استان، تشکیل شناسنامه دام، آمار جمعیتی، پراکنش، نژاد، گونه و طرح‌های تحقیقاتی و سهولت در صادرات اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، استان هرمزگان ۲۱ هزار نفر شتر دارد که ۴ هزار و ۸۰۰ نفر آن در شهرستان جاسک است . بیشتر تصادفات با شتر در هرمزگان در محور میناب، سیریک و جاسک رخ می‌دهد.

ارسال نظرات