طرح اتصال سیستمی انبار نفت شهید تندگویان زنجان به سامانه بارنامه برخط سازمان راهداری با هدف جلوگيري از فرار بارنامه اي - جلوگيري از بارگيري مجدد رانندگان متخلف به صورت آزمایشی و از تاریخ 15دی اجرا می شود .
کد خبر: ۸۹۶۷۶۴۷
|
۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر پخش فراورده های نفتی منطقه زنجان از اجرای آزمایش طرح بارنامه برخط خبر داد و گفت: با توجه به تفاهم نامه ارتباط سیستمی میان سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز طرح اتصال سیستمی انبار نفت شهید تندگویان زنجان به سامانه بارنامه برخط سازمان راهداری با هدف جلوگيري از فرار بارنامه اي - جلوگيري از بارگيري مجدد رانندگان متخلف - جلوگيري از ورود اطلاعات نامعتبر در بارنامه - جلوگيري از حمل غير مجاز فرآورده هاي نفتي و  جلوگيري از صدور بارنامه براي قرآورده هاي نفتي يارانه اي بدون تاييد شركت ملي پخش فرآوردههاي نفتي ، بصورت آزمایشی و از تاریخ 15دی  اجرا می شود .

محمود آقا محمدیان با اشاره به چگونگی آمادگی زیرساختهای لازم اجرای طرح، افزود: پایش سرویس مانیتوریگ انبار بصورت مستمر به منظور ارسال حواله، بارنامه نفت، جایگزینی کد ملی رانندگان با شماره گواهی نامه ثبت شده در سامانه مکانیزه انبار، تأمین زیر ساخت سخت افزاری و شبکه لازم برای استعلام ناوگان و راننده قبل  از صدور پروانه بارگیری، اطلاع رسانی به رانندگان محترم برای آغاز مرحله اول طرح، از جمله اقدامات اولیه در راستای اجرای طرح بارنامه به خط می باشد .

وی اظهار داشت: هدف از اجرای این طرح نظارت ویژه بر حمل و نقل فرآورده های نفتی با توجه به توافق صورت گرفته با سازمانهای متولی می باشد .

مدیر منطقه با اشاره به فرآیند اجرایی طرح تصریح کرد: بر اساس نمودار مربوط به فرآیند اجرای کار, ابتدا نفتکش به همراه برگه تأییدیه صلاحیت حمل فرآورده های نفتی که از شرکتهای حمل و نقل دریافت نموده به درب انبار نفت جهت انجام استعلام سلامت نفتکش و راننده مراجعه می نماید در ادامه نیز واحد توزیع انبار نفت با وارد نمودن شماره پلاک نفتکش و شماره کد ملی راننده در سامانه مانیتورینگ انبارها نسبت به اخذ استعلام اقدام می نماید .

وی افزود: سامانه مانیتورینگ انبارهای نفت از طریق وب سرویسهای ایجاد شده بین سامانه نسبت به استعلام سیستمی از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور اقدام می نماید و در صورت مجاز بودن نفتکش و راننده نسبت به صدور کد یکتا بعنوان کد معرفی نفتکش / راننده اقدام می نماید بدیهی است بابت هر نفتکش / راننده کد یکتای مجزا بعنوان کد معرفی در سامانه ایجاد می گردد .

محمود آقا محمدیان  اظهار داشت: در صورت وجود کد معرفی یا کد یکتا معتبر و مجاز بودن بارگیری از لحاظ مقررات شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی پروانه بارگیری جهت بار مربوطه با وارد نودن کد معرفی قابل مشاهده درسامانه مذکور توسط سامانه مکانیزه انبار نفت صادر می گردد، و در صورتیکه نفتکش مورد نظر فاقد صلاحیتهای لازم بر  اساس مقررات شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی یا سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای باشد از ورود نفتکش به انبار جلوگیری خواهد شد .

مدیر منطقه گفت: ساخت پس از بارگیری و صدور اظهارنامه نفت در سامانه مکانیزه, انبار نفت نسبت به ارسال اطلاعات آن به سامانه مانیتورینگ انبارهای نفت به صورت سیستمی اقدام می نماید، اطلاعات اظهار نامه نفت پس از جمع آوری از طریق سامانه مانیتورینگ انبارهای نفت از طریق سامانه واسطه به سامانه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ارسال می می شود و در نهایت نیز پس از مراجعه نفتکش به شرکت حمل و نقل و در صورت صلاحیت لازم در سامانه راهداری نسبت به صدور بارنامه اقدام میگردد .

محمود آقامحمدیان افزود: مراجعه نفتکش به شرکت حمل و نقل جهت صدور بارنامه صرفاً در خصوص بارهای برون شهری بوده و نیازی به صدور بارنامه به بارهای درون شهری نمی باشد .

وی اظهار داشت: سازمان راهداری صرفاً بر اساس اطلاعات اظهارنامه انبار نفت مجاز به صدور بارنامه حمل فرآورده های نفتی یارانه ای ( نفت سفید ، نفتگاز ، نفتکوره و بنزین  ، ATK  ، JP4 و گاز مایع ) از مبادی انبارها نفت شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی بوده و برای صدور بارنامه سایر مبادی محل فرآورده های نفتی می بایست مجوز از ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و یا سایر مجاری قانونی اخذ گردد .

مدیر منطقه ضمن اشاره به اینکه اولین بار طرح در انبار نفت ری و بصورت پایلوت اجرا شده افزود: بعد از موفقیت در اجرای آزمایشی طرح از اول بهمن ماه در انبار نفت شهید تندگویان زنجان اجرای عملیاتی خواهد شد و پس از عملياتي شدن طرح، از ورود ناوگان غير مجاز به انبار (بر اساس استعلام از وب سرويس )، ممانعت به عمل خواهد آمد.

وی افزود: کانالهای ارتباطی زیر بصورت 24 ساعته آماده پاسخگویی به سئوالات و مطالب و مشكلات مرتبط با طرح می باشند .

 

ارسال نظرات