باید با شناسایی استعداد و توانمندی گروه‌های مختلف مددجویی تحت حمایت کمیته امداد و هدایت آن‌ها به سمت تولید و اشتغال روحیه خوداتکایی آن‌ها تقویت شود.
کد خبر: ۸۹۶۷۶۹۵
|
۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در جلسه شورای مدیران استان در شهرستان خرم دره با اشاره به اینکه رویکرد اصلی کمیته امداد توانمندسازی گروه‌های مختلف مددجویی تحت حمایت این نهاد است، گفت: شاخص اصلی توانمندسازی فکری، فرهنگی و اقتصادی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد زمینه‌سازی برای مداخله و مشارکت خیران در فرآیند خدمت‌رسانی به جامعه هدف این نهاد است.

هدایت صفری بابیان اینکه خروجی اثربخش کار کمیته امداد در حوزه توانمندسازی باکار جهادی، مجاهدانه و ارزشی محقق می‌شود، افزود: باید با تحلیل و ارزیابی صحیح برنامه‌ها مزیت رقابتی در بخش‌های مختلف به‌منظور بهبود مستمر در کار و دستیابی به اهداف توانمندسازی این نهاد باکار جمعی و تیمی ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت‌های بالقوه مناسبی در حوزه کارهای خیرخواهانه به‌ویژه کمک به ایتام در شهرستان خرم دره وجود دارد، اظهار داشت: باید با ایجاد تعامل و تفاهم در مجموعه شهرستان گفتمان محرومیت‌زدایی و کمک به نیازمندان در اقشار مختلف مردم به دغدغه عمومی تبدیل‌شده تا اثربخشی لازم در حوزه رسیدگی به نیازمندان را به همراه داشته باشد.

صفری افزود: با همین رویکرد و مشارکت مطلوب خیران خرم دره‌ای میانگین سرانه دریافتی ایتام تحت حمایت کمیته امداد شهرستان خرم دره از محل کمک حامیان از ۷۳ هزار تومان در پایان شش‌ماهه نخست سال گذشته با افزایش ۳۵۲ درصدی به ۳۳۰ هزار تومان در پایان آذرماه امسال رسیده است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در ادامه شاخص مهم دیگر در توانمندسازی خانوارهای مددجویی تحت حمایت این نهاد را ایجاد شغل اعلام کرد و گفت: باید با شناسایی استعداد و توانمندی گروه‌های مختلف مددجویی تحت حمایت کمیته امداد و هدایت آن‌ها به سمت تولید و اشتغال روحیه خوداتکایی آن‌ها تقویت شود.

وی بابیان اینکه توجه به ایجاد طرح‌های اشتغال دانش‌بنیان در شهرستان خرم دره باید تقویت شود، تأکید کرد: نیاز است با شناسایی پتانسیل‌های موجود در شهرستان خرم دره در حوزه ایجاد طرح‌های اشتغال دانش‌بنیان برای مددجویان مستعد شناسایی‌شده فعالیت جدی‌تری انجام شود.

 

ارسال نظرات