مدیرکل مدیریت بحران لرستان:

متوسط بارندگی‌ها در لرستان تاکنون ۵۳ میلی‌متر است/ تنش آبی شدید لرستان در سال آینده

مدیرکل مدیریت بحران لرستان گفت: به‌طور حتم در تابستان آینده با تنش آبی شدیدی در منابع آبی استان مواجه خواهیم بود.
کد خبر: ۸۹۶۷۷۰۳
|
۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۶

 

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، رضا آریایی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بارندگی‌ها از ابتدای سال آبی جاری تا امروز در نورآباد ۱۱۲ میلی‌متر، کوه دشت ۶۷ میلی‌متر، رومشگان ۶۵ میلی‌متر، الشتر ۶۴ میلی‌متر، دورود ۴۹ میلی‌متر و خرم‌آباد ۴۶ میلی‌متر بارش باران بوده است.

وی همچنین میزان بارش‌ها در شهرستان ازنا را ۳۷ میلی‌متر، پلدختر ۳۲ میلی متر، بروجرد ۳۴ میلی‌متر و الیگودرز را ۲۰ میلی‌متر عنوان کرد و گفت: متوسط بارندگی‌ها در این مدت در استان ۵۳ میلی‌متر بوده است.

مدیرکل مدیریت بحران لرستان متوسط بارندگی‌ها در مدت مشابه سال گذشته را ۱۳۲ میلی‌متر عنوان کرد و گفت: در این راستا متوسط بارندگی‌ها طی امسال ۵۷ نسبت به سال گذشته کاهش‌یافته است.

آریایی بابیان اینکه همچنین متوسط بارندگی‌های بلندمدت مشابه را ۱۸۳ میلی‌متر اعلام کرد و افزود: این عدد طی امسال نسبت به مدت مشابه ۷۱ درصد کاهش‌یافته که با این اوصاف به‌طور حتم در تابستان آینده با تنش آبی شدیدی در منابع آبی استان مواجه خواهیم بود.

وی تأکید کرد: جهاد کشاورزی و آب منطقه‌ای استان در خصوص تغییر و اصلاح الگوی کشت محصولات و انسداد چاه‌های غیرمجاز برنامه‌ریزی لازم را در دستور کار خود قرار دهند.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار