بازنشر/ دکتر نیک روش در نشست خبری سال 1390:

ضرورت نگارش پایان‌نامه‌ درباره حماسه ۹دی

محمدجواد نیک روش در نشست خبری که سال 1390 به مناسبت سالگرد حماسه 9 دی برگزار شده بود گفت:من معتقدم باید در خصوص حماسه 9 دی در دانشگاه‌ها، پایان نامه‌ها نوشته شود و دانشجویان با پرداختن به لایه‌های پنهان و آشکار این حماسه بزرگ آن را هر چه بیشتر تبیین کنند
کد خبر: ۸۹۶۷۷۰۷
|
۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۸

 پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی به مناسبت فرا رسیدن یوم الله 9 دی، قسمتی از گفتگوی دکتر محمد جواد نیک روش مسئول جدید سازمان بسیج دانشجویی که در نشست خبری سال 1390 با موضوع « واکاوی و تبیین حماسه نهم دی و ابعاد فتنه88 » به عنوان مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) شرکت کرده بود را منتشر کرد.

متن نظرات دکتر نیک روش در خصوص حماسه 9 دی به شرح زیر است:


محمدجواد نیک روش مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) ضمن انتقاد از عملکرد برخی رسانه‌ها در نپرداختن به عمق ماهیت و علامت حماسه 9 دی اظهار داشت: این حماسه در طول تاریخ انقلاب اسلامی حماسه‌ای بی‌نظیر بود که باید همه با تبیین ابعاد آن برای نسل‌های آینده، آثار و برکات کم نظیر آن را قدر بدانیم.

وی ادامه داد: نهادها و سازمان‌های فرهنگی و سیاسی و همه بخش‌هایی که در این زمینه‌ها مسئولیت دارند باید همانطور که رهبر انقلاب تاکید فرمودند بدون شعارزدگی به روح و علل پدید آورنده این روز بزرگ بپردازند زیرا این روز یکی از پراهمیت‌ترین روزهای تاریخ انقلاب محسوب می‌شود.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) گفت: جا دارد که هر چه بیشتر با برگزاری بحث‌های کارشناسی علمی و کارشناسانه جنبه‌های مختلف پدید آورنده این روز بزرگ مورد تقدیر و بررسی قرار گیرد.

نیک‌روش در ادامه سخنان خود اظهار داشت: برای فهم چگونگی به وقوع پیوستن نهم دی باید کمی به ریشه‌ها و علل به وجود آورنده آن پرداخت؛ توجه به این نکته لازم است که نبرد میان حق و باطل از آدم تا خاتم همیشه خواهد بود و این به اشکال و انواع مختلف ظهور و بروز پیدا کرده است اما آنچه که اینجا مورد بحث ماست توجه به ریشه‌ها و علل به وجود آوردن ریشه‌های فتنه 88 است که باید از سال 57 به جریان شناسی و زمینه‌های ایحاد فتنه در کشور توجه شود.

وی با بیان اینکه در طول انقلاب با فتنه‌های زیادی روبرو شدیم، گفت: فتنه جریان‌های ملی‌گرا، فتنه جریان شریعتمداری و منتظری، گروهک نهضت آزادی، فتنه منافقین و فتنه جریان تجدیدنظر طلب در سال 78 و فتنه 88 ازجمله آنهاست که هر کدام از آنها به بهانه‌های مختلف اما با روح واحد کلید خورده است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) گفت: به طور کل مقابله با اسلام ناب و نظام ولایت فقیه و آرمان‌ها و اندیشه‌های ناب حضرت امام خمینی (ره) و رهبر انقلاب نقطه مشترک این فتنه‌ها بوده است.

نیک روش با یادآوری انواع و اقسام هجوم‌های دشمن اعم از سخت و نرم برای مقابله با نظام جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: در همه این فتنه‌ها و هجوم‌ها آن چیزی که موجب شد تمام طراحی‌ها و سناریوهای دشمنان خارجی و داخلی در کشور خنثی شود، حضور مردم در صحنه و پشتیبانی هوشیارانه و آگاهانه آنها از آرمان‌ها و اهداف نظام اسلامی بوده است.

وی گفت: با اشاره به اینکه جنگ نرم که با نام‌های گوناگون از آن یاد می‌شود، از سال‌ها پیش با نام‌های ناتوی فرهنگی، تهاجم فرهنگی، شبیه‌خون فرهنگی، و استحاله فرهنگی مطرح بوده است، اظهار داشت: در هر کدام با شیوه‌ها و روش‌های مختلف سعی شد نظام جمهوری اسلامی را با یک حرکت تدریجی و از درون با مشکل مواجه کرده و ماهیت اسلامی نظام ما را از آن جدا کنند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) با اشاره به فعالیت‌های گروه‌های به اصطلاح روشنفکر و حلقه‌های تئوری ساز جریان تجدیدنظر طلب در دوران اصلاحات یادآور شد: همه ما به یاد داریم در آن دوران این حلقه‌ها با در اختیار گرفتن رسانه‌های زنجیره‌ای سعی کردند گفتمان انقلاب اسلامی را تغییر داده و به نوعی مرزبندی‌های انقلاب اسلامی را با دشمنان از میان بردارند.

نیک روش با بیان اینکه در این راستا اقدامات دولت خاتمی و وزیر فرهنگش قابل توجه است، افزود: آنها سعی کردند دین و نظام اسلامی را ناکارآمد جلوه داده و به گونه‌ای القا کنند که انگار مردم از ارزش‌های انقلاب و ارزش‌های امام دل کنده‌اند و به طور کل از روحانیت ناراضی هستند؛ این طیف اصلاح طلب با حمله به احکام اسلامی قانون اساسی و ترور شخصیت‌های انقلابی و موثر در نظام سعی کرده‌اند فرهنگ غیراسلامی و لیبرال را در کشور حاکم کنند و با اشاعه روابط غیراسلامی به شبهه‌افکنی در فضای جامعه پرداختند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) با تاکید بر اینکه هدف اصلی این جریان تخریب جایگاه ولایت مطلقه فقیه بود، گفت: آنها در این راه سعی کردند روحانیت را تضعیف کرده و حتی به مراجع عظام تقلید توهین کنند؛ همچنین در این راه با نشر و ترویج متون لیبرال و سکولار غربی و گسترش مکتب‌های منحرف در داخل کشور آن را مقابل اندیشه اسلامی قرار دهند لذا شاهد بودیم در طول 8 سال چه معضلاتی را در عرصه فرهنگی اجتماعی و سیاسی و اقتصادی کشور به وجود ‌آوردند.

نیک روش ادامه داد: خروجی این جریان ۲ فتنه 78 و 88 بود که کاملا مشخص است یک سر آنها در دست دشمنان خارجی و یک سر دیگر آن در دست دشمنان داخلی بود؛ این جریان سال‌ها تلاش کرده بود که برای به وجود آوردن فتنه‌ای مانند 88 زمینه‌سازی کرده و همه ابعاد آن را از قبل سنجیده بودند.

وی با بیان اینکه ۲ چیزی که آنها نتوانستند برای آن برنامه‌ریزی کنند خواست خداوند و هوشیاری و بصیرت مردم بود، تصریح کرد: ما معتقدیم نظام جمهوری اسلامی ایران یک نعمت الهی است که خود خداوند متعال از آن نگهداری می‌کند و مردم به عنوان بندگان خداوند نیز از نظام الهی و اسلامی خود پاسداری می‌کنند؛ همین ۲ عامل باعث شد تمام بافته‌های چند ساله دشمنان معاند خارجی و داخلی نقش بر آب شود.

وی ولایت فقیه را برگزیده خداوند در نظام اسلامی دانست و گفت: به طور سلسله مراتب بعد از  انبیا ائمه اطهار و در عصر غیبت امام (عج) این ولایت فقیه است که با حکم صریح قرآن وظیفه دارد از اسلام و حدود آن پاسداری کند؛ امروز خود دشمنان نیز معتقدند که با وجود جایگاه ولایت فقیه نمی‌توانند به کیان نظام اسلامی و انقلاب آسیبی برسانند لذا تمام طراحی های شیطانی خود را به کار می‌برند تا این جایگاه را تخریب کنند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) تاکیدکرد: رهبری الهی و مدیریت پیامبرگونه رهبر معظم انقلاب موجب شد که سناریوها و پازل چیده شده دشمن بر هم خورده و آنها در رسیدن به اهدافشان ناکام بمانند و این در راستای مفهوم امامت و امت قابل تبیین و تعریف است.

نیک روش افزود: به همین دلیل است که رابطه امامت و امت امری است که برخواسته از عمق ایمان‌ها نشات می‌گیرد؛ لذا 9دی اولین و آخرین پشتیبانی ملت از ولایت نبوده و نخواهد بود؛ ملت ایران از اول نهضت انقلاب اسلامی نشان دادند که با تمام توان پشتیبان ولایت فقیه هستند.

نیک روش در ادامه به موضوع انتخابات 88 اشاره کرد و گفت: انتخابات محل تجلی مشارکت مردم در نظام سیاسی و میزان رضایتمندی از حاکمان است آنها به درستی پیش‌بینی کرده بودند که مردم در انتخابات 88 به دلیل رضایتمندی از عملکرد نظام مشارکت بالایی خواهند داشت به همین دلیل تمام طراحی‌های سال گذشته خودرا متمرکز کردند تا در این انتخابات از آن بهره برداری کنند.

وی یادآور شد: آنها در این زمینه به سرعت شبکه‌های فارسی زبان و رسانه‌های اینترنتی مانند فیس بوک و توییتر را بسیج کردند و رسانه‌ای مانند بی‌بی سی فارسی را میدان‌دار این جریان قرار دادند؛ از سویی دیگر با پشیبانی تمام و همه جانبه از گروهک‌های معاند با نظام و ملت ایران فتنه 88 را در این انتخابات کلید زدند.

این فعال دانشجویی در ادامه به بازی کردن برخی از عوامل داخلی در سناریو و پازل دشمن اشاره کرد و گفت: به وجود آوردن زمزمه‌های تقلب احتمالی در انتخابات و تشکیل کمیته صیانت از آراء و اعلام مواضع مشکوک برخی از خواص در ماه‌های قبل از انتخابات زمینه‌ساز استفاده کامل دشمن از فضا شد و همین امر موجب شد دشمن به پیاده کردن تئوری‌های 198 گانه انقلاب‌های مخملی در ایران دست بزند که نمونه‌های آن را دربرخی کشورهای دیگر انجام داده بود.

نیک روش با بیان اینکه دشمن در همین راستا و براساس فرمول‌های خود کاملا به طور برنامه‌ریزی شده سعی کرد از شخصیت‌های نظام که برخی از آنها سابقه ریاست جمهوری، نخست وزیری، ریاست مجلس و یا رئیس خبرگان را در کشور دارند را استفاده کنند و آنها را در سناریوی خود به بازی بگیرند، افزود: انحراف و سقوط این افراد در ابتدا موجب شد بخش عظیمی از مردم در انتخاب مسیر دچار اشتباه شوند ولی ما رهبری مقام عظمای ولایت و بصیرت افزایی عمارهای جامعه ملت به سرعت متوجه مسیر درست شدند و هر روز که از فتنه می‌گذشت به شدت که می‌گذشت ماهیت فتنه‌گران برای مردم آشکار‌تر شد لذا می‌گوییم مردم صفوف خود را از آنها جدا کرده و به صراحت اعلام می‌کند که پایبند به مبانی انقلاب و پشتیبانی انقلاب اسلامی هستند. 


این فعال دانشجویی خاطرنشان کرد: در نهایت اکثریت مردم صف خود را از فتنه‌گران و سران آن جدا کرده و فقط عده‌ای معدود که همیشه با اسلام و انقلاب مخالف بودند در کف خیابان باقی مانده و فتنه‌گری را ادامه دادند که آنها با تخریب اموال عمومی مردم و هجوم به خانواده‌ها و نوامیس مردم دست به محاربه علیه نظام اسلامی زدند تا جایی که گستاخی و فتنه‌گری خود را تا توهین به مقدسات توهین به امام (ره) و حتی روز عاشورا رساندند؛ به همین جهت مردم مومن و خداجوی ایران اسلامی صبر 8 ماهه خود را کنار گذاشته و به طور تمام قد در حماسه 9 دی در مقابل این معاندان ایستادند.

نیک‌روش در ادامه به نقش‌افرینی‌های متفاوت برخی خواص در فتنه 88 اشاره کرد و یادآور شد: برخی خواص امیدوار بودند که فتنه موفق شود و به نتیجه دلخواه آنان برسد؛ برخی دیگر از خواص که در شک و تردید بودند و این احتمال را می‌دادند که فتنه به سرانجامی برسد سعی کردند مواضع ۲ پهلو بگیرند یا سکوت کنند تا قشر خاکستری را به زعم خود برای خود نگه دارند تا بتوانند در مراحل بعد از این قشر بهره مطلوب خود را ببرند.

وی افزود: خواص دیگر خواص بابصیرت بودند که زمین خودی ودشمن را تشخیص دادند و با بصیرت و آگاهی همراه با ایمان همانند عمار در صحنه حاضر شدند و از ولایت فقیه که مورد هجوم مرکزی فتنه‌گران بود، حمایت تئوری و عملی کردند و حاضر شدند در این راه تا پای جان و آبرو مقاومت کنند؛ مردم نیز که در بسیاری از مواقع از خواص جلوتر عمل کردند با خواص بابصیرت همراهی کرده و در مسیر امامت برای پشیبانی از نظام خود پای در میدان مبارزه با دشمن گذاشتند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق در ادامه گفت: برای اینکه بفهمیم 9دی چگونه به وجود آمد باید به نقش‌آفرینی خرده نقش‌ها تا نقش‌های کلان توجه کنیم؛ هر کدام از افراد، گروه‌ها و تشکل‌های به نوبه خود و در اندازه خود در به وجود آمدن این حماسه بزرگ نقش آفریدند.

نیک روش اضافه کرد: به عبارتی دیگر خرده نقش‌ها هستند که حرکت عمومی مردم را شکل می‌دهند که می‌توان گفت پایگاه اصلی به وجود آوردن 9دی مساجد بودند و این تاکید بر همان نکته است که امام خمینی (ره) فرمود مسجدها را پر کنید زیرا مساجد سنگر هستند.

وی تاکید کرد: واقعا مساجد هم در عرصه جنگ سخت و هم در عرصه جنگ نرم نشان دادند که می‌توانند مستحکم‌ترین و مطمئن‌ترین پایگاه برای پاسداری از کشور، ‌نظام و ارکان انقلاب اسلامی باشند.

این فعال دانشجویی یادآور شد:‌ ما می‌بینیم که در شهرهای کوچک و در محله‌ها این روحانیت و ائمه جماعت ولایتمدار بودند که با درک صحیح از اوضاع مردم را هوشیار کرده و با تکیه بر مردم در صحنه حاضر شدند و با تجمیع این خرده نقش‌ها حرکتی عظیم در سطح کشور به وجود آمد که آثار و برکات آن تا سال‌ها نصیب انقلاب اسلامی شد. 

نیک روش افزود: در جامعه اسلامی و نظام امامت و امت غیر از ولی فقیه و امام جامعه همه معموم آن نظام هستند و به او ا قتدا می‌کنند و هر کسی که بخواهد خود را از صف امت جدا کرده و برای خود شانی و جایگاهی در مقابل ولی فقیه قائل شود، جایگاهی در نظام اسلامی نخواهد داشت؛ خواص اگر بصیرت داشته باشند و خود را در کنار مردم فرض کنند آن موقع است که ارزش خواهند داشت و ما دیدیم برخی خواص که خود را برتر از مردم می‌دیدند و به گونه‌ای متکبرانه رفتار می‌کردند توجهی از سوی مردم به سوی آنها نمی‌شود.

وی زمان‌شناسی و اقدام به موقع را از لازمه‌های حرکت انقلابی و اسلامی دانست و گفت: ملت برای یاری امام خود باید به موقع در صحنه حاضر شود و مردم به خوبی نشان دادند که در حماسه 9 دی در بهترین زمان ممکن با حضور همه جانبه خود از امام خود حمایت همه جانبه کردند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق تاکید کرد: 9 دی در حقیقت مانور قدرت مردم سالاری دینی جمهوری اسلامی ایران بود و در این مانور قدرت، تمام گروه‌های علاقمند به نظام اسلامی و انقلاب و ولایت فقیه حضور داشتند که باعث شد جمعیت چند ده میلیونی به صورت خودجوش و مردمی در یک روز به خیابان‌ها بیایند و دشمنان را مبهوت کنند؛ البته دشمنان با این حضور مردم انگشت حیرت به دهان بردند و فهمیدند که نظام اسلامی ایران بسیار مستحکم‌تر از آن است که فکر می‌کردند زیرا بخش کوچکی از این فتنه می‌توانست نظام‌ها و حکومت‌هایی را از جا بربکند. 

وی با بیان اینکه ایستادگی و مقاومت مردم در حماسه 9 دی آثار ارزشمند بین‌آلمللی نیز داشت، خاطرنشان کرد: بسیاری از ملت‌های مظلوم در منطقه و حتی در جهان چشم امیدشان به نظام جمهوری اسلامی ایران است؛ اگر خدای ناکرده فتنه می‌توانست در کشور موفق شود، باید بدانیم که جبهه مستضعفین و جبهه اسلام و مقاومت در دنیا آسیب بسیار محکمی می‌دید ولی به فضل الهی و ایستادگی ملت ایران موجب شد که جبهه مقاومت پیروز شود وامید دشمنان تبدیل به یاس شود.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) گفت: امروز ولایت فقیه فقط محبوب ملت ایران نیست لذا کسانی که با ملت‌های مسلمان منطقه در ارتباط بودند به خوبی فهمیده‌اند که ولایت فقیه تا چه اندازه محبوب قلوب مسلمانان جهان است؛ آنها به دلیل اینکه از این نعمت بزرگ محروم هستند به خوبی قدر این نعمت بی‌همتا را می‌دانند.

نیک روش پیام اصلی 9دی را اعتقاد مردم ایران به ولایت فقیه دانست و گفت: مردم با عمل نشان دادند که حاضرند برای شعارهایی که دادند تا پای جان از ولایت فقیه حمایت کنند؛ مردم تئوری‌های برخی نخبگان را در عمل نشان دادند و این درسی است که برخی از این نخبگان که غرق در تئوری‌های خود هستند از مردم بیاموزند.

وی تاکید کرد: من معتقدم باید در خصوص حماسه 9 دی در دانشگاه‌ها، پایان نامه‌ها نوشته شود و دانشجویان با پرداختن به لایه‌های پنهان و آشکار این حماسه بزرگ آن را هر چه بیشتر تبیین کنند؛ بنابراین من به عنوان نماینده یکی از تشکل‌های دانشجویی از همه تشکل‌ها و بدنه دانشگاه دعوت می‌کنم که در این حوزه وارد شوند و موضوع 9 دی را در مراکز علمی و پژوهشی مورد بررسی دقیق قرار دهند و نتیجه آن را هم برای مردم خودمان و هم برای ملت‌های منطقه برسانند.

این فعال جریان دانشجویی ولایت فقیه را امتداد راه ائمه اطهار و امام حسین (ع) عنوان کرد و افزود: ‌مردم در 9 دی نشان دادند امام زمان خود را می‌شناسند.
 
نیک‌روش در بخش دیگر سخنان خود به انتخابات ۸۸ اشاره و خاطرنشان کرد: انتخابات 88 نماد مشارکت مردم در مردمسالاری دینی بود و 9 دی تجدید و تاکید مجدد بر این مشارکت 85 درصدی بود. 

این فعال دانشجویی گفت: فتنه 88 موجب شده بود که بازتاب منفی در اذهان عمومی مردم شکل بگیرد و بسیاری از دوستداران انقلاب اسلامی را با نگرانی جدی مواجه کند لذا حضور قاطع و محکم مردم در ۹ دی آن تصورات منفی را از بین برد و به دنیا نشان داد نظام جمهوری اسلامی ایران مستحکم‌تر از گذشته در برابر طوفان‌ها ایستاده است.

وی خاطرنشان کرد: مردم دنیا به دنبال الگوی کامل و جامع حکومتی برای کشور خود هستند تا آن حکومت بتواند نیازهای مختلف‌شان را برآورده سازد؛ بنابراین نظام ایران در عمل نشان داده است علاوه بر اینکه پاسخگوی نیازهای متعدد مردم است از جایگاه مستحکمی نیز برخوردار است و این مایع امیدواری ملت‌های منطقه شد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب درباره حماسه 9 دی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب بر اراده الهی در حماسه ۹ دی تاکید دارند و آن را تجلی اراده خداوند دانستند. به عبارت دیگر اراده الهی در حرکت همگانی مردم ایران تجلی شد. 

نیک روش گفت: مردم با دستگیری از عبرت‌های عاشورا و عبرت‌های غدیر اجازه ندادند بار دیگر مسائلی که در این ۲ روز بر ملت ایران وارد شد مجددا از طریق دشمنان خارجی و داخلی بر نظام اسلامی وارد شود.

وی ادامه داد: در هر ۲ ماجرای عاشورا و غدیر نقش خواص تعیین کننده بود و این مردم آگاه و با بصیرت ایران بودند که این حقیقت را درک کرده و نشان دادند که فریب خواص بی‌بصیرت را نخواهند خورد؛ لذا عوام با بصیرت بر خواص بی‌بصیرت فائق آمده‌اند و به نوعی نظام جمهوری اسلامی ایران را در مقابل میکروب‌های سیاسی واکسینه کردند.

این فعال دانشجویی در ادامه سخنان خود به انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۲ ماه آینده اشاره کرد و گفت: یکی از بحث‌هایی که اهمیت انتخابات را مضاعف کرده است این است که این انتخابات اولین آزمون سیاسی بعد از فتنه 88 است و این مشهود است که چشم‌های داخلی و بین‌المللی مترصد این هستند که ببینید مردم در انتخابات پیش‌رو چگونه عمل خواهند کرد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق ادامه داد: در این فضا می‌بینیم که برخی جریانات همچنان همصدا با دشمن سعی می‌کنند که به هر نحو ممکن از حضور مردم در پای صندوق‌های رای جلوگیری کنند؛ در همین راستا می‌بینیم که مثلا در جریان اصلاح‌طلب صداهایی مبنی بر تحریم انتخابات و یا عدم اعتماد مردم در انتخابات سخن می‌گویند، حتی بخش دیگری از این جریان که کاملا معارض و معاند با نظام هستند بطور مستقیم در کشورهای همسایه دیدارهای را با دشمنان برقرار کردند که در جای خود قابل توجه و پیگیری است. 

نیک روش خاطرنشان کرد: موضع مشترک دشمنان داخلی و خارجی عدم شرکت در انتخابات و تضعیف نظام اسلامی است تا به این وسیله بتوانند به وسیله بوق‌های تبلیغاتی خود الغاء کنند که مردم از نظام خسته شده‌اند و در نهایت جایگاه ولایت فقیه را تخریب کنند.

وی همچنین گفت: در کشور ایران برگزاری بیش از 30 انتخابات باعث شده است که برخی کشورهای همسایه که دیدن صندوق رای برایشان آرزوست به عنوان یک الگو از دموکراسی و مردمسالاری قرار گیرد؛ به همین دلیل می‌بینیم برخی کشورهای دیکتاتور منطقه به هر نحو ممکن سعی می‌کنند از فتنه‌گران حمایت کنند زیرا آنها مشارکت مردمی را برای خود یک خطر جدی می‌دانند؛ در نتیجه معتقدم برگزاری انتخابات پرشور در ایران کاملا در کشورهای منطقه تاثیرگذار خواهد بود و آنها را به این مسئله ترغیب خواهد کرد که علیه دیکتاتورهای وابسته خود به خروش آیند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق در ادامه خاطرنشان کرد: دشمنان همواره در پی الغای این مطلب بودند که نظام اسلامی ناکارآمد است لذا با مشاهده یک الگوی موفق مانند نظام جمهوری اسلامی ایران بزرگترین خطر را احساس می‌کنند و تلاش می‌کنند که به هر قیمت در مقابل آن بایستند که می‌توان انواع تهدید‌ها، تحریم‌ها، جنگ سخت و جنگ نرم را در همین راستا دانست.

نیک روش ابراز امیدواری کرد که انتخابات پیش رو انتخاباتی با مشارکت حداکثری بشود و به این وسیله تمام امیدهای شیطانی دشمنان داخلی و خارجی نقش بر آب شود.

وی گفت: گروه‌ها و احزابی که می‌خواهند در صحنه انتخابات وارد شوند باید به اما و اگرهای مردم و بدنه دانشگاهی کشور توجه داشته باشند، برای جنبش دانشجویی تنها گفتمان انقلاب، امام(ره) و رهبری عزیز مهم است؛ مردم به شرطی با جریانات و گروه‌ها اقبال نشان خواهند داد که در عمل و صادقانه در خدمت این گفتمان باشند.
 
بنابراین انتظار مردم از شورای محترم نگهبان این است که به گروه‌های معاند و ساختارشکن اجازه ندهند مجددا در صحنه سیاسی کشور حاضر شوند زیرا آنها نشان دادند که در عمل به چارچوب‌های نظام و قانون اساسی کشور اعتقادی ندارند؛ ضمن اینکه ما معتقدیم جریانات قانونی و سیاسی کشور آزادند در انتخابات شرکت کنند و منعی برای حضور آنها در انتخابات نیست.

وی در ادامه گفت: تشکل‌های دانشجویی و بخصوص بسیج دانشجویی وظیفه خود می‌داند که در انتخابات روشنگری کند و ما تنها از گفتمان ولایت پشتیبانی خواهیم کرد و همه را با این شاخص می‌سنجیم؛ برای ما شاخص‌هایی را که رهبر معظم انقلاب برای یک کاندیدای اصلح بیان می‌کند تنها شاخصی است که آن را مد نظر قرار می‌دهیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار