خبرهای داغ:
با هدف جلب مشارکت دستگاه های مختلف شهرستان البرز
همایش پیشگیری از آسیب های اجتماعی در سالن اجتماعات شهید آوینی شهر الوند با حضور مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۶۷۷۲۹
|
۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین همایش پیشگیری از آسیب های اجتماعی در سالن اجتماعات شهید آوینی شهر الوند با حضور مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.
در این همایش که با هدف جلب مشارکت ادارات شهرستان در برنامه های پیشگیری از آسیبهای اجتماعی نوجوانان و جوانان برگزار شد، گروه نمایش باران نمایش «حرف آخرتو بزن» را با موضوع آشنایی با روشهای انتقال ویروس ایدز اجرا کرد و قرار شد ادارات شهرستان در تامین هزینه های اجرای نمایش در مدارس شهرستان البرز مشارکت داشته باشند.
دکتر مهرعلیان در این همایش ضمن تشکر از حضور مسئولان استانی و شهرستانی درباره هدف این همایش و همچنین اهمیت توجه به آسیب های اجتماعی صحبت کرد. ایشان اظهار داشت که در راستای ارتقای سطح مهارت های زندگی نوجوانان و جوانان، به جای سخنرانی های معمول می بایست از طریق برنامه ها و فعالیت های هنری، مهارت های زندگی را به دانش آموزان انتقال داد.
حجت الاسلام والمسلمین طهماسبی امام جمعه شهر الوند نیز با تاکید بر اینکه آسیب های اجتماعی فقط به طلاق و اعتیاد خلاصه نمی شود گام اول حل مسئله را شناخت دقیق ابعاد و مصادیق مختلف آسیبهای اجتماعی دانست و همچنین خواستار مشخص شدن تاثیر عدم توجه به باورهای دینی در افزایش آسیب های اجتماعی شد.
عسگری فرماندار شهرستان البرز نیز در این همایش ضمن گسترده خواندن ابعاد مختلف آسیب های اجتماعی خواستار مشارکت تمام ادارات شهرستان در اجرای برنامه های پیشگیری از آسیب های اجتماعی شد.
دکتر اسکویی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین هم در این همایش به تعریف اجتماع و آسیب های اجتماعی و مصادیق آن پرداخت و گفت آسیب های اجتماعی در جامعه قابل اندازه گیری است و ما می توانیم با استفاده از نتایج این اندازه گیری متوجه شویم که آیا جامعه بیمار است یا خیر پس همانطور که افراد بیمار می شوند جامعه نیز ممکن است دچار بیماری شود که برای درمان آن نیاز به برنامه ریزی و مشارکت تمام بخشهای جامعه است. دکتر اسکویی آموزش مهارت های زندگی و اجتماعی را مهمترین عامل پیشگیری از آسیبهای اجتماعی دانست.
صفاپور دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان هم در پایان و بعد از اجرای نمایش در خصوص ابعاد مختلف آسیب های اجتماعی صحبت کرد و ضمن اشاره به مجاورت ایران با محل تولید مواد مخدر به عوارض و خطرات داروهای روانگردان و تاثیر آن بر سلامت جامعه پرداخت.
9001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها