رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی خبر داد؛
رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی، گفت: آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم همزمان با سراسر کشور در استان ما نیز برگزار می شود.
کد خبر: ۸۹۶۷۷۸۱
|
۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان، حسین عزیزعلی با اشاره به شروع ثبت نام آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم گفت: ثبت نام آزمون از 18 آذرماه شروع شده و متقاضیان حضور در این آزمون تا 20 دی ماه می توانند برای ثبت نام به نشانی اینترنتی www.quranedu.ir مراجعه کنند.

وی افزود: آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم هر سال اسفند ماه  همزمان با سراسر کشور در استان ما نیز برگزار می شود . تفاوتی که این دوره با سالیان  گذشته دارد همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با مرکز امورقرآنی سازمان اوقاف و امورخیریه می باشد.

عزیزعلی با بیان اینکه آزمون کتبی در تمامی شهرستان هایی که تعداد داوطلبان حداقل 20 نفر باشد برگزار می شود خاطر نشان کرد: در تمامی شهرستان ها فقط یک حوزه امتحانی وجود دارد اما در مراکز استان ها بدلیل کسرت شرکت کنندگان در چند حوزه انتخابی برگزار خواهد شد.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تصریح کرد: این آزمون در 4 موضوع حفظ قرآن کریم، ترجمه و مفاهیم قرآن کریم، معارف اهل بیت(ع) و انس با قرآن خواهد بود و در 26 رشته برگزار می شود.

عزیزعلی در پایان با اشاره به دو مرحله ای بودن آزمون رشته حفظ کل قرآن کریم افزود: این آزمون به صورت دو مرحله ای (کتبی و شفاهی) برگزار می شود که مرحله کتبی در روز پنج شنبه 10 اسفند ماه و مرحله شفاهی صرفا برای افرادی که موفق به کسب حد نصاب قبولی در آزمون کتبی شوند در بازه زمانی یک هفته ای از تاریخ 12 اسفند لغایت 17 اسفند ماه برگزار می شود.

ارسال نظرات