خبرهای داغ:
يكي از مراجع تقليد با بیان اینکه همه مسؤولان باید به مردم خدمت کنند گفت: امام خمینی(ره) همواره به خدمت به مردم تأکید داشتند و می‌فرمودند که انقلاب اسلامی توسط قشر ضعیف جامعه به پیروزی رسیده است و به همین دلیل نیز باید به این مردم خدمت شود؛ در حال حاضر نیز مسؤولان باید به مردم خدمت کنند و به فکر اصلاح وضعیت معیشت مردم باشند.
کد خبر: ۸۹۶۷۸۶۰
|
۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله العظمی نوری همدانی عصر امروز در دیدار با مسؤولان امور فرهنگی و ائمه جماعات شرکت‌های آب و فاضلاب سراسر کشور با بیان اینکه در اسلام از هیچ قشری به‌اندازه علما تکریم و تمجید نشده است اظهار کرد: در آموزه‌های اسلام، از علمایی که در راه اسلام قدم برمی‌دارند تکریم بسیار زیادی شده است و هیچ قشری نیز مانند علما وظیفه سنگینی بر عهده ندارند.

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران وظیفه بسیار مهمی را برای علما فراهم کرده است و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز این وظیفه سنگین‌تر شده است چراکه مردم جامعه می‌دانند که انقلاب اسلامی برخاسته از حوزه‌های علمیه است و به همین دلیل نیز از علما انتظارات زیادی وجود دارد.

این مرجع تقلید با تأکید بر اینکه علما ادامه دهنده راه انبیا  و اولیاء الهی هستند خاطرنشان کرد: حضرت علی (ع) هنگامی که در جنگ صفین پرچم را در دست گرفتند، گفتند که این پرچم را کسانی به دست می‌گیرند که بصیرت و صبر داشته باشند و از حق پشتیبانی کنند.

وی با بیان اینکه علما وارثان انبیا هستند و باید راه‌ انبیا را ادامه دهند گفت:‌ ما در حال حاضر با انقلابی مواجه هستیم که در تمام جهان تحول آفرین بود؛ بعد از ائمه (ع) تنها فقیهی که توانست در جهان تحول ایجاد کند، امام خمینی (ره) بود و خداوند این توفیق را تنها به امام خمینی (ره) عنایت کرد.

آیت‌الله نوری همدانی بیان کرد: همه مردم باید سه کتاب صحیفه نور که افکار امام در آن منعکس شده است، کتاب دفتر تبیان و کتاب وصیت‌نامه امام را مطالعه کنند تا با افکار و اندیشه امام خمینی (ره) آشنا شوند.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) استبدادی را که قرن‌ها بر مردم حاکم شده بود را ریشه‌کن کردند اظهار کرد: در اسلام، سلطنت وجود ندارد بلکه در اسلام کسی که در رأس جامعه قرار دارد، باید همراه مردم باشد و مانند مردم زندگی کند؛ کاخ‌نشینی در اسلام معنایی ندارد و برخلاف موازین اسلامی است.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: مستکبرین چندین قرن بر کشور اسلامی ایران تسلط داشتند، البته مردم بارها قیام کرده‌ بودند اما این قیام‌ها نتیجه بخش نبود، چراکه شاه نیز حامی مستکبرین بود و از آن‌ها اطاعت می‌کرد؛ امام خمینی(ره) با بصیرت خود فرمودند که شاه باید از کشور برود تا مستکبرین نیز از کشور خارج شوند؛ در نهایت نیز انقلاب اسلامی به پیروزی رسید و استکبار جهانی شکست خورد.

وی افزود: امام خمینی(ره) با سخنرانی‌های متعدد، به مردم شجاعت و خودباوری دادند که می‌توانند در مقابل استکبار جهانی و زورگویان ایستادگی کنند و آن‌ها را شکست دهند.

آیت‌الله نوری همدانی ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران در ۸ سال جنگ تحمیلی با رهبری امام خمینی(ره) توانست این بحران را پشت سر بگذارد و نظام قدرتمند و عزتمندی را به وجود بیاورد که در حال حاضر قدرت منطقه‌ است.

وی بیان کرد: ما باید تا آخر عمر به فکر این باشیم که علم خود را اضافه کنیم، شما روحانیون همیشه باید قلم و کاغذ همراه خود داشته باشید و هر نکته‌ای که به نظرتان خوب بود را یادداشت کنید تا بتوانید در آینده از آن‌ها استفاده کنید.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اهمیت علم‌آموزی در اسلام اظهار کرد: پیامبر اکرم (ص)‌ فرمودند هر مؤمنی که بمیرد و یک ورق کاغذ از او بماند که دانشی بر آن باشد، آن ورق در روز قیامت میان او و دوزخ حائل و مانع می‌شود و خدای تبارک‌وتعالی به هر حرفی که در آن کاغذ نوشته‌شده باشد، شهری در بهشت به او خواهد داد که هفت برابر دنیا است.

آیت‌الله نوری همدانی تصریح کرد: قرآن، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه از کتاب‌هایی است که باید مطالعه زیادی در آن داشته باشیم و همه معارف آن را برای مردم بیان کنیم.

وی افزود: مردم ایران بهترین مردم جهان هستند، چراکه همواره همراه انقلاب بودند و در مقابل دشمنان ایستادگی کردند به همین دلیل نیز شما باید در کنار مردم حضور داشته باشید و متواضعانه آن‌ها را هدایت کنید تا همیشه فرهنگ انقلاب زنده و پایدار بماند.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: امروز دنیا تشنه معارف اهل‌بیت (ع) است و ما می‌توانیم از این فرصت برای بیان معارف الهی به مردم جهان استفاده کنیم.

وی با تأکید بر اینکه باید ارکان انقلاب اسلامی برای مردم بیان شود گفت: نخستین و اصلی‌ترین رکن انقلاب اسلامی، دین اسلام است؛ بسیاری از افراد بودند که قصد داشتند دین را از سیاست جدا کنند اما امام خمینی(ره) با بصیرت خود در مقابل آن‌ها ایستادگی کردند و اسلام ناب را که در تمام مراحل زندگی و عرصه‌ها برای انسان برنامه دارد، برای مردم تبیین کردند.

استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه نباید از امر به معروف و نهی از منکر غافل شویم تصریح کرد: همه مردم باید به مسئله امر به معروف و نهی از منکر توجه داشته باشند، مردم باید ارزش‌ها و ضد‌ ارزش‌ها را بشناسند تا بتوانند امر به معروف و نهی از منکر کنند.

وی  بیان کرد: دومین رکن انقلاب اسلامی، مردم هستند؛ مردم قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تربیت شده رژیم طاغوت بودند ولی امام خمینی (ره) از سال ۱۳۴۱ تا زمان پیروزی انقلاب اسلامی با سخنرانی‌های خود مردم را هوشیار کردند و مردم تبدیل شدند به افرادی که در مقابل شاه ایستادگی کردند و انقلاب اسلامی را به پیروزی رساندند.

آیت‌الله نوری همدانی ادامه داد: امام خمینی (ره)‌ در مردم تحول ایجاد کردند و امروز مردم کشور به‌گونه‌ای به انقلاب و اسلام علاقه دارند که حاضرند جان خود را نیز در این راه فدا کنند.

وی با بیان اینکه همه مسؤولان باید به مردم خدمت کنند اظهار کرد: امام خمینی(ره) همواره به خدمت به مردم تأکید داشتند و می‌فرمودند که انقلاب اسلامی توسط قشر ضعیف جامعه به پیروزی رسیده است و به همین دلیل نیز باید به این مردم خدمت شود؛ در حال حاضر نیز مسؤولان باید به مردم خدمت کنند و به فکر اصلاح وضعیت معیشت مردم باشند.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: ولایت فقیه، سومین رکن انقلاب اسلامی است؛ در حال حاضر کشور‌هایی مانند یمن و بحرین به دلیل نبود ولی‌فقیه مشکلات بسیار زیادی دارند، امام خمینی (ره) نیز در مورد این مسئله فرمودند که پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد.

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران ثمرات و برکات زیادی داشته است که باید برای مردم بیان شود؛ یکی از برکات‌ انقلاب اسلامی وحدتی است که در حال حاضر میان شیعیان و اهل سنت در جامعه به وجود آمده است؛ دشمنان همواره در طول تاریخ سعی در ایجاد اختلاف و تفرقه میان مسلمانان داشتند و بارها نیز میان مسلمانان تفرقه ایجاد کردند، اما انقلاب اسلامی وحدت را میان مسلمانان به وجود آورد و این از بزرگ‌ترین برکات و دستاورد‌های انقلاب اسلامی است.

این مرجع تقلید در پایان خاطرنشان کرد: مردم در انتظار ظهور امام زمان (عج) هستند و انقلاب اسلامی ایران نیز زمینه‌ساز ظهور امام زمان (عج) است.

 
ارسال نظرات