حسن سلطان‌خواه از برگزاری جشنواره قرآن و عترت استان مازندران به مدت 6 روز در استان مازندران خبر داد و اظهار کرد: این جشنواره در رشته‌های قرآنی، سینمایی، ادبی، نمایشی و تجسمی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۹۶۷۹۷۱
|
۰۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حسن سلطان‌خواه از برگزاری جشنواره قرآن و عترت استان مازندران به مدت 6 روز در استان مازندران خبر داد و اظهار کرد: این جشنواره در رشته‌های قرآنی، سینمایی، ادبی، نمایشی و تجسمی برگزار می‌شود.

دبیر جشنواره قرآن و عترت استان مازندران با اشاره به اینکه رشته‌های قرآنی شامل  حفظ، قرائت، تواشیح، اذان، ابتهال، همخوانی  و سرود پیگیری می‌شود، افزود: در رشته‌های سینمایی موضوعاتی مانند فیلم کوتاه، فیلم مستند، فیلنامه نویسی، نمایشنامه نویسی پیگیری می‌شود.

سلطان‌خواه ادامه داد: در رشته ادبی مقالات، شعر، داستان با موضوعات قرآن و عترت مورد بررسی و افراد برتر این رشته معرفی می‌شوند.

وی با اعلام اینکه برگزاری تعزیه، تئاتر و نمایشنامه‌نویسی در این جشنواره پیش‌بینی شده است،گفت: این مباحث در رشته نمایشی به داوری گذاشته می‌شود.

دبیر جشنواره بزرگ قرآن و عترت استان مازندران خاطرنشان کرد: برای بهره‌گیری از ظرفیت هنرمندان در رشته تجمسی و استفاده از این آثار موضوعاتی نظیر نقاشی، خوشنویسی و عکس در این جشنواره پیش‌بینی شده است.

وی مهلت ارسال آثار را تا اوایل بهمن ماه سال‌جاری عنوان کرد و افزود: 15 بهمن‌ماه آثار دریافتی جشنواره توسط داوران ممتاز مورد بررسی قرار می‌گیرد همچنین اختتامیه این جشنواره 5 تا 15 اسفنده ماه است.

دبیر جشنواره قرآن و عترت مازندران با اعلام اینکه از ظرفیت نهادها و سازمان‌های مختلف برای برگزاری این جشنواره استفاده کردیم،گفت: بسیج هنرمندان مازندران در رشته هنری از ظرفیت این مجموعه استفاده کردیم.

وی گفت: موسسه پیامبر اعظم مسؤول پیگیری مقاله‌نویسی و کارگاه‌های تخصصی را عهده‌دار شده و فراخوان همایش در سطح دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه ارسال شده و مهلت ارسال آثار تا بهمن ماه تعیین شده است.

سلطان‌خواه با اعلام اینکه مسابقات قرائت، تواشیح، اذان و ابتهال در 6 بهمن ماه برگزار می‌شود، گفت: مجری برگزاری مسابقات قرآن کانون تبلیغات استان مانزدران است و مراسم اختتامیه و معرفی جشنواره سینمایی هفتم اسفندماه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه حوزه هنری در بخش نقاشی و عکس در کنار این موسسه قرآن نورالهدی قرار می‌گیرد، افزود: مراسم اختتامیه بخش نقاشی 5 اسفندماه در محل نمایشگاه حوزه هنری مازندران برگزار می‌شود.

 دبیر جشنواره بزرگ قرآن و عترت مازندران در ارتباط با برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره مقاله‌نویسی، بیان کرد: دو محل برای برگزاری این جشنواره تعیین شده است  که محل موسسه و تالار ارشاد اسلامی برای برگزاری این مراسم پیش‌بینی شده است.

سلطان‌خواه با اعلام اینکه پس از برگزاری مراسم اختتامیه به صورت هر بخش جداگانه نفرات اول تا سوم هر رشته در بزرگترین مراسم اختتامیه‌ای که  روز 10 اسفند ماه قرار است با حضور وزیر ارشاد برگزار شود، ادامه داد: این مراسم از ساعت هشت صبح در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اهدا جوائز نفیس به نفرات اول تا سوم هر رشته برگزار می‌شود.

سلطان‌خواه یادآور شد: در کنار برگزاری جشنواره برپایی نمایشگاه و فروشگاه به مدت یک‌هفته از پنجم تا یازدهم در محل دائمی نمایشگاه ارشاد استان در برنامه کاری قرار دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها