خبرهای داغ:
وی با اشاره به ایثارگری‌های مردم اصفهان در دفاع مقدس خاطرنشان کرد: مردم این خطه مؤمن، متدین و انقلابی هستند و آمار شهدای کاشان و اصفهان کم‌نظیر است، در میان استان‌ها، اصفهان به عنوان دومین استان، بیشترین شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
کد خبر: ۸۹۶۷۹۹۳
|
۰۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان؛ حجت‌الاسلام سید محمدعلی شهیدی شامگاه دوشنبه 4 دی ماه در مراسم «حماسه ایثار» در شهرستان آران و بیدگل در استان اصفهان با بیان اینکه هیچ خدمتی جبران فداکاری ایثارگران را نمی‌کند، اظهار کرد: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری همه اقدامات در مورد ایثارگران عزیز در جهت سپاسگزاری است و شهدا و ایثارگران ایستادگی کردند و برای ایران اسلامی عزت آفریدند و خدمت به این عزیزان افتخار است.

وی با اشاره به تلاش دشمنان برای تضعیف اعتقادات جامعه اسلامی افزود: حضرت امام خمینی(ره) تمامی توطئه‌های دشمنان را خنثی کردند و با رهبری انقلاب اسلامی به بشریت خدمت کردند، شهدا نیز کشوری امن برای ملت رشید ایران به ارمغان آوردند در واقع شهید با خون و نورش امنیت را حاکم کرد و تمامی توطئه‌های دشمنان از اول انقلاب تا امروز به واسطه برکت خون شهدا و ایثارگری آنها خنثی شده است.

معاون رئیس‌جمهور با اشاره به اهمیت نهادینه ساختن فرهنگ ایثار گفت: نهادینه شدن فرهنگ ایثار به ادامه راه شهیدان منجر می‌شود و جامعه نیازمند این فرهنگ در همه ابعاد است. همه باید به نوعی ایثار کنند تا خون شهدا حفظ شده و راه آنها ادامه پیدا کند.

وی با بیان اینکه هر کسی مقام شهید را نمی‌داند و زبان در وصف شهدا قاصر است تصریح کرد: به فرموده خداوند متعال کسی که با مال و جانش برای خدا هجرت و جهاد کرد مقام بالایی دارد و رستگار است و پیامبر گرامی اسلام (ص) در وصف شهدا می‌فرمایند که سه گروه پیامبران، علما و شهدا در آخرت قدرت شفاعت دارند و این مسأله باید مورد توجه خانواده معظم شهدا باشد.

شهیدی با بیان اینکه اقتدار کشور و مسؤولان نتیجه فداکاری ایثارگران است افزود: اقتدار کشور که حاصل خون شهدا است باید حفظ شود زیرا ملت ایران برای پیروزی و حفظ انقلاب اسلامی هزینه‌های سنگینی متحمل شده و شهدای گرانقدری مانند شهیدان مطهری، رجایی و بهشتی و سردارانی بزرگ تقدیم کرده است، علاوه بر آن 2 هزار و 200 جانباز ایثارگر ویلچرنشین، 84 خانواده 5 شهید، 64 خانواده سه شهید و بیش از 7 هزار خانواده 2 شهید داریم و با مراجعه به آسایشگاه‌های جانبازان می‌توان نمونه‌هایی از فداکاری‌های ایثارگران را مشاهده کرد.

وی با اشاره به ایثارگری‌های مردم اصفهان در دفاع مقدس خاطرنشان کرد: مردم این خطه مؤمن، متدین و انقلابی هستند و آمار شهدای کاشان و اصفهان کم‌نظیر است، در میان استان‌ها، اصفهان به عنوان دومین استان، بیشترین شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

شهیدی افزود: آران و بیدگل نیز حدود 800 شهید، 1450 جانباز و 60 آزاده دارد که نشان می‌دهد این منطقه دارالمؤمنین انقلاب است و مردم این شهرستان به انقلاب اسلامی، امام راحل و مقام معظم رهبری علاقه زیادی دارند و همه هستی خود را در راه اعتلای اسلام تقدیم کردند و در این یادواره یاد شهدای این منطقه در عملیات‌های کربلای 4 و 5 را گرامی می‌داریم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به همراه جمعی از مسؤولان استان اصفهان و شهرستان آران و بیدگل در کنار زائران و خادمان امامزاده در آیین غبارروبی امامزاده محمد هلال بن علی(ع) شرکت کرده و ضریح این امامزاده را شست و شو دادند.

گفتنی است، چهارم دی سالروز شروع عملیات کربلای چهار و در ادامه عملیات غرورآفرین کربلای 5 است که شهرستان آران و بیدگل به تنهایی در این دو عملیات قریب به 121 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرد؛ تقدیم دو شهید سرافراز علی‌محمد اربابی قائم مقام لشکر 8 نجف و شهید حجت‌الاسلام جواد قاسم‌پور جانشین گردان امام محمدباقر(ع) در عملیات کربلای چهار در روز 4 دی ماه باعث شده است تا این روز به عنوان روز حماسه و ایثار شهرستان آران و بیدگل انتخاب و معرفی شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها