برگزاری مراسم گرامیداشت حماسه یوم الله نهم دی ماه در قروه

به مناسبت فرارسیدن سالروز حماسه پرشکوه نهم دی ماه مراسم گرامیداشتی در دانشگاه آزاد اسلامی قروه برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۶۸۰۱۶
|
۰۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان،  به مناسبت فرارسیدن سالروز حماسه پرشکوه نهم دی ماه روز بصیرت و میثاق دوباره امت با ولایت مراسم گرامیداشت این روز در دانشگاه آزاد اسلامی قروه برگزار شد.

در این مراسم ابتدا مظفر یکتایار سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی قروه طی سخنانی به اهمیت حماسه نهم دی ماه پرداخت و اظهار داشت: در شرایطی که غبار فتنه فضایی مه آلود را در جامعه ایجاد نموده بود، مردم با بصیرت ایران اسلامی با خلق حماسه یوم الله ۹ دی در برابر بدخواهان و معاندان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایستادند و آتش فتنه را خاموش کردند.

وی با بیان اینکه سالروز حماسه نهم دی ماه باید گرامی داشته شود افزود: این حماسه باید برای نسل جوان و نوجوان بار‌ها تکرار شود و بیان گردد تا در اذهان عمومی باقی بماند و جوانان از حماسه آفرینی‌های ملت رشید ایران اسلامی مطلع باشند.

یکتایار با تاکید بر اینکه باید مراسمات گرامیداشت یوم الله نهم دی ماه با شکوه برگزار شود خاطر نشان کرد: حضور مردم در اینگونه برنامه‌ها پاسخی کوبنده و دندان شکن به یاوه گویی‌های دشمنانی است که نمی‌توانند پیشرفت و ترقی نظام مقدس جمهوری اسلامی را شاهد باشند.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی قروه افزود: در فتنه ۸۸ افرادی با شعار‌های فریبنده وارد عمل شدند و حتی بسیاری از افراد که از نخبگان بودند نیز با این قشر همراه شدند و در سپاه دشمنان قرار گرفتند.

به گفته وی فتنه به گونه‌ای برنامه ریزی شده بود که سران فتنه که شاید در برهه‌ای از زمان از خواص جامعه بودند اصولی را، چون تمکین به قانون و تمکین به رای مردم را نادیده گرفتند و شرایطی را به وجود آوردند که اوضاع کشور ملتهب شد.

تنها راه ما در مقابله با فتنه ولایت مداری است / بصیرت نسخه شفابخش عبور از تهدید

در ادامه این مراسم نیز فرمانده سپاه قروه با اشاره به فتنه ۸۸ گفت: دشمن از ابتدای آغاز انقلاب اسلامی با نقشه‌های بسیاری و با ایجاد ترور‌های پی در پی، غائله بنی صدر و تحمیل هشت سال دفاع مقدس به دنبال براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی بود.

سعید شعبانی افزود: در سال ۸۸ اتفاقاتی رخ داد و فضا فضایی مه آلود و غبار آلود شد و بسیاری از افراد و حتی خواص جامعه نتوانستند مسیر واقعی را تشخیص دهند و راه خود را پیدا کنند.

وی با تقدیر از مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی قروه در برگزاری برنامه گرامیداشت یوم الله نهم دی ماه گفت: متاسفانه عده‌ای از مدیران ما حاضر به مصاحبه و گفتگو در خصوص حماسه یوم الله نهم دی ماه نیستند و بسیاری دیگر نیز حتی هم اکنون اعتقادی به فتنه ندارند.

شعبانی ادامه داد: جامعه ما هم اکنون نیازمند مدیرانی ارزشی و توانمند است که با اقدام و عمل انقلابی و با روحیه جهادی و تفکر بسیجی بتوانند در راستای پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی وارد عمل شوند.

به گفته وی یکی از نقشه‌های جبهه معاند در سال ۸۸ فعال سازی رسانه‌های ضد انقلاب بود که به صورت ۲۴ ساعته برنامه‌های خود را برای براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی قرار داده بودند.

فرمانده سپاه قروه با بیان اینکه دشمن به دنبال این بود تا از ظرفیت‌های قومی و مذهبی کشور در این راستا استفاده کند، افزود: جذب و شبکه سازی نخبگان در دستور کار دشمن قرار گرفته بود و افرادی در این خصوص وارد عمل شده بودند که خواص، نخبگان و تصمیم گیران را جذب می‌نمودند که اسناد آن در اعترافات افراد دستگیر شده وجود دارد.

وی با اشاره به ورود دشمن پیش از آغاز انتخابات به عرصه فضای تبلیغاتی گفت:قبل از انتخابات فضا، فضای تبلیغاتی کاندیدا‌ها بود که در این مرحله نیز دشمنان ما وارد شدند و با ارائه تحلیل‌های جهت دار که هدایت جریان‌های خاص را به دنبال داشت به مردم القا کرده بودند که فرد خاصی برنده انتخابات خواهد بود و آن فرد نیز با توجه به توهمات خود قبل از پایان انتخابات خود را برنده انتخابات نامید و معرفی نمود.

وی ادامه داد: بین المللی نمودن انتخابات از دیگر اهداف دشمنان بود و خواستار حضور ناظران بین المللی بودند که مورد اعتراض شدید مقام معظم رهبری نیز قرار گرفت.


وی به القای نیاز به ایجاد تغییرات دموکراتیک در کشور توسط دشمنان اشاره نمود و گفت: دشمنان ما چنین عنوان می‌کردند که وضعیت سیاسی کشور وضعیت قابل تحملی نیست و باید تغییر کند و همچنین به دنبال خلع سلاح سپاه پاسداران و بسیج بودند.

شعبانی ادامه داد: دشمنان ما به دنبال خلع سلاح سپاه و بسیج بودند، سپاه و بسیجی که به عنوان نیرویی کارآمد نقش ویژه‌ای در ۴ دهه انقلاب اسلامی داشته است.


به گفته شعبانی درخواست ایجاد شبکه‌های شورش از مردم و سران فتنه، بسط نشینی در حرم مطهر امام (ره)، ایجاد شخصیت‌های جعلی در شبکه‌های اجتماعی از دیگر نقشه‌های دشمنان در فتنه ۸۸ بود.


وی به مدیریت فشار‌ها و تحریم‌ها اشاره نمود و با اشاره به نقش فرانسه و انگلستان ادامه داد: تبدیل سفارت انگلستان و فرانسه به یک سنگر از دیگر اقدامات دشمنان انقلاب اسلامی در فتنه ۸۸ بود که درب‌های سفارت‌های انگلستان و فرانسه به روی معترضان باز بود و کمک‌های بهداشتی برای معترضین درنظر گرفته شده بود و کمپرسی‌های سنگ در سفارت‌های فرانسه و انگلستان تعبیه شده بودند تا معترضین از ان‌ها استفاده کنند.


شعبانی گفت: با این وجود برخی معتقدند که فتنه‌ای رخ نداده است.


وی به برگزاری جلسات مختلف در سراسر کشور با افراد و نخبگان و چهره‌های سیاسی مسئله دار در سال ۸۸ اشاره نمود و با بیان اینکه ایران اسلامی از نعمت بزرگی به نام نعمت ولایت برخوردار است، گفت: در جریان فتنه سال ۸۸ قبل از آغاز انتخابات مقام معظم رهبری به عنوان یک دیده بان تیز بین انقلاب، این تهدید‌ها و چالش‌ها را لمس فرمودند: و بصیرت افزایی در این خصوص را آغاز کردند.

وی افزود: زمانی که فتنه آغاز شد برخورد قاطع و انقلابی رهبر انقلاب با عاملان فتنه را مشاهده کردید.

شعبانی ادامه داد: درایت ایشان در کنترل سران فتنه و مدیریت صحنه داخلی و خارجی فتنه و هوشمندی در مقابله با آن توسط رهبر انقلاب صورت گرفت.

وی با بیان اینکه باید از این فتنه‌ها و چالش‌ها درس عبرت بگیریم، گفت: اگر از فتنه ۸۸ درس عبرت نگیریم باز هم دچار آن خواهیم شد.

به گفته شعبانی فتنه ۸۸ درس‌ها و حماسه‌هایی برای مسئولین و جریان‌های سیاسی دارد.

وی افزود: همه ما در هر شغل و مسئولیتی هستیم موظف به دفاع از انقلاب اسلامی و راه شهدا و دستاورد‌های انقلاب هستیم و مسئولین نظام باید این را آویزه گوش خود قرار دهند.

وی با اشاره به قدرت بسیج گری اجتماعی توسط جریان برانداز افزود: دشمن با استفاده از شبکه‌های مجازی و ماهواره‌ها در مدت زمان کوتاهی نظام را با چالش مواجه نمود.

وی ادامه داد: بسیاری از افراد در فتنه ۸۸ نتوانستند مسیر درست را تشخیص دهند و پشت سر دشمن قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه واقعه عاشورا یک نقطه قوت و پتانسیل است که ما را از بسیاری چالش‌ها به سلامت عبور خواهد داد، گفت: نقش بی بدیل رهبری در کنترل چالش‌ها و فتنه‌ها را همگان مشاهده کردیم و تنها راه ما در مقابله با فتنه ولایت مداری است و بصیرت باید به عنوان مهمترین اولویت در نظر گرفته شود.


شعبانی ادامه داد: امروز دشمن وارد جنگ نرم و شبیخون فرهنگی شده است و بهترین نسخه شفابخش برای عبور از این تهدید بصیرت است و باید بصیرت در میان نخبگان و خواص نهادینه شود.

وی در پایان گفت:اقدام به هنگام و به موقع باید مورد توجه باشد و یک بسیجی و جوان و نوجوان ایرانی در تراز انقلاب اسلامی باید به موقع تشخیص دهد و به موقع وارد عمل شود.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات