خبرهای داغ:
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: هر وقت در گوشه‌ای از موضوعی به رهبری می‌رسیدیم آیت الله هاشمی رفسنجانی می‌گفت که «رهبری نباید آسیب ببیند چرا که ستون نظام است».
کد خبر: ۸۹۶۸۰۶۴
|
۰۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام والمسملین احمد احمدی صبح امروز در همایش بررسی شخصیت و اندیشه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی که در سالن همایش‌های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، با اشاره به اینکه ریشه اخلاق در کلی‌سازی است، اظهار کرد: هر فردی نگاه‌های کلی در زندگی خود دارد که با این نگاه‌ها رفتارها و عملکردهای خود را دنبال می‌کند.

وی از آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به عنوان یکی از شخصیت‌های برجسته نظام اسلامی نام برد و اضافه کرد: دستاوردهای علمی این شخصیت به خوبی برای همگان آشکار است، این شخصیت پای درس علامه طباطبایی حضور داشت و علم را برای عمل فرا می‌گرفت.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تپه‌های ناهموار منطقه صفاییه را هموار کرد، عنوان کرد: با ساخت این منطقه، منازل را به طلاب هدیه می‌داد و اگر هم به درآمدی می‌رسید آن را برای انقلاب و امام هزینه می‌کرد.

احمدی از حضور آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در زندان‌های رژیم شاهنشاهی یاد کرد و ادامه داد: شاید بیشترین شکنجه را این شخصیت تجربه کرد اما هیچ حرفی را به سخن نیاورد؛ آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در آن دوران تفسیر راهنما را نوشت و به نتایج علمی جدیدی رسید.

وی افزود: اواخر عمر که فشارها بر این شخصیت زیاد بود به صورت مستمر به دیدار او می‌رفتم و بر لزوم پاسخ دادن به تهاجم علیه این شخصیت تاکید داشتم اما او می‌گفت که «مخالفان نظام از رویارویی ما استفاده می‌کنند به همین علت نباید به دشمن بهانه دهیم». هر وقت در گوشه‌ای از موضوعی به رهبری می‌رسیدیم می‌گفت که «رهبری نباید آسیب ببیند چرا که ستون نظام است» این رفتار و ثبات اندیشه و اعتقاد را در جلسات مختلف مشاهده کردم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه برخی از افراد با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رفتار مطلوبی نداشتند، اضافه کرد: صبر این شخصیت در راستای حفظ نظام اسلامی و جلوگیری از آسیب رسیدن به نظام و رهبری به خوبی قابل مشاهده بود.

احمدی مطرح کرد: بعد از رحلت این شخصیت، اقشار مختلف در برنامه‌های تشییع، خاکسپاری و مراسم های بزرگداشت حضور یافتند که این حضور پرشور قدرشناس بودن مردم را به اثبات رساند؛ امیدواریم بتوانیم راه او را ادامه دهیم و انقلاب اسلامی را حفظ کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها