خبرهای داغ:
آیت‌الله ممدوحی:

حضرت معصومه (س) مظهر عفاف، تقوا و حیا هستند

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه حضرت معصومه (س) الگو و مظهر عفاف، تقوا و حیا هستند گفت: شیعیان و پيروان اهل بيت عصمت و طهارت (س) به ويژه بانوان، باید اين مقام بزرگ و عالي را پاس بدارند چراکه تنها در اين صورت است که اين بانوي بزرگ از همه ما خشنود خواهند شد.
کد خبر: ۸۹۶۸۰۶۵
|
۰۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله حسن ممدوحی در گفت‌وگو با خبرنگاران در قم، ضمن تسلیت به مناسبت ایام وفات حضرت معصومه (س) اظهار کرد: ورود و حضور حضرت معصومه (س) برکات فراوانی برای شهر قم داشته است؛ تأسیس حوزه‌های علمیه،‌ پرورش عالمان دینی در این شهر و تبدیل قم به مرکز تشیع از جمله تأثیرات و برکات حضور حضرت معصومه (س) در این شهر است.

وی با تأکید بر ضرورت حفظ حرمت حریم حضرت معصومه (س) افزود: همه مردم قم باید قدردان حضور حضرت معصومه (س) در این شهر باشند و باید مراقب باشند تا حرمت حریم ایشان حفظ شود؛ حفظ عفاف و حجاب از جمله اموری است که باید به آن توجه داشته باشیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه حضرت معصومه (س) الگو و مظهر عفاف، تقوا و حیا هستند خاطرنشان کرد: شیعیان و پیروان اهل بیت عصمت و طهارت (س) به ویژه بانوان، باید این مقام بزرگ و عالی را پاس بدارند چراکه تنها در این صورت است که این بانوی بزرگ از همه ما خشنود خواهد شد.

وی با بیان اینکه حضرت معصومه (س)‌ مظهر فضائل هستند ادامه داد: حضرت فاطمه معصومه (س) شخصیتی رفیع دارند به گونه‌ای که اهل بیت (ع) از ایشان، با جلالت و تکریم یاد کرده‎اند.

آیت‌الله ممدوحی اظهار کرد:‌ یکی از شواهد عظمت حضرت معصومه (س) زیارت‌نامه‌ای است که امام رضا (ع) در شأن ایشان بیان فرموده است؛ بعد از فاطمه زهرا (س) تنها زیارتی که از امام معصوم برای یک زن نقل شده، زیارت حضرت معصومه (س) است و هیچ‌یک از بانوان خاندان عصمت و طهارت زیارت مخصوص از امام ندارند.

وی اظهار کرد: حضرت فاطمه معصومه (س) مانند ستاره‌ای درخشان و گوهری گران‌بها در آسمان ایران اسلامی و قم می‌درخشد و روز به روز پرتو شعاع نورانی این فرزند امام، تابان‌تر و برکات آن بیشتر می‌شود.

 عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد:‌ حضرت معصومه (س) از جمله بانوان گرانقدر و والا مقام جهان تشیع است و مقامات و کرامات بلندی دارند؛ امام صادق (ع) در مورد ایشان می‌فرمایند هر کس او را زیارت کند، بهشت بر او واجب می شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار