خبرهای داغ:
آیت‌الله امینی گفت: گفتار و سخنان امام خمینی (ره)‌ در جامعه و مردم بسیار اثر گذار بود به‌گونه‌ای که سخنان ایشان در نهایت منجر به پیروزی انقلاب اسلامی شد.
کد خبر: ۸۹۶۸۰۶۸
|
۰۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله ابراهیم امینی در اختتامیه نهمین جشنواره علامه حلی که پیش از ظهر امروز در مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) ‌برگزار شد با اشاره به رونمایی کتاب رهنمود‌هایی به طلاب و دانشجویان جوان اظهار کرد: در کتاب‌ رهنمود‌هایی به طلاب و دانشجویان جوان مسائل مربوط به جوانان از نظر، جوان بودن بیان شده است که طلاب و دانشجویان می‌توانند از مطالب آن استفاده کنند.

وی افزود: جوانان نیاز به راهنما و مشاور دارند و در این کتاب نیز مسائلی بیان شده است که طلاب و جوانان را راهنمایی می‌کند و طلاب و دانشجویان می‌توانند از آن استفاده کنند.

استاد حوزه علمیه قم گفت: متأسفانه در حوزه‌های علمیه مشاور و راهنما وجود ندارد تا طلاب بتوانند از آن مشاور راهنمایی بگیرند و استفاده کنند و این از نقص‌هایی است که باید برطرف شود.

وی ادامه داد: مسئله اولویت در انتخاب رشته موضوع دیگری است که در این کتاب به آن اشاره شده است؛ در این کتاب اولویت در انتخاب رشته بیان شده است که طلاب می‌توانند با مطالعه آن، اولویت‌های تحصیلی خود را تشخیص دهند.

آیت‌الله امینی گفت: بسیاری از طلاب نمی‌دانند که چه رشته‌ای را برای تحصیل انتخاب کنند و در این زمینه ابهامات و تردید‌های زیادی دارند که در این کتاب کاملاً این مسائل تبیین شده است و طلاب می‌توانند با توجه به استعداد‌های خود رشته مناسب را انتخاب کنند.

وی اظهار کرد: مسئله مهم دیگری که باید در حوزه‌های علمیه به آن توجه شود، مسئله اخلاق است؛ در حوزه‌های علمیه طلاب نیاز به مباحث اخلاقی دارند، اما متأسفانه در حال حاضر جلسات اخلاقی در حوزه‌های علمیه برگزار نمی‌شود و اگر برگزار هم می‌شود طلاب در آن‌ها حضور پیدا نمی‌کنند؛ در این کتاب مسائلی اخلاقی زیادی بیان شده است تا طلاب و دانشجویان از آن‌ها بهره‌مند شوند.

استاد حوزه‌ علمیه قم بیان کرد: در این کتاب اهداف ورود به حوزه‌های علمیه بیان شده است تا طلاب اهداف خود را گم‌ نکنند و به هدف اصلی توجه داشته باشند؛ در این کتاب به اهداف علمای برجسته و موفق نیز اشاره شده است تا طلاب بتوانند با الگو گیری از آن‌ها مسیر تحصیلی و زندگی خود را طی کنند.

وی با بیان اینکه در این کتاب نمونه‌هایی از استادان اخلاق که توانسته‌اند در جامعه تأثیر گذار باشند معرفی شده است ادامه داد: اخلاق باید در جامعه بیان شود اما میزان تأثیرات آن مشخص نیست، در حال حاضر در نظام جمهوری اسلامی مطالب اخلاقی زیادی بیان می‌شود اما موفقیتی حاصل نمی‌شود و این مطالب اخلاقی تأثیر ندارد، به همین دلیل استادان اخلاقی که توانسته‌اند در جامعه تأثیر گذار باشند در این کتاب معرفی شده‌اند تا طلاب و دانشجویان از مطالب اخلاقی آن‌ها استفاده کنند

آیت‌الله امینی گفت: گفتار و سخنان امام خمینی (ره)‌ در جامعه و مردم بسیار اثر گذار بود به‌گونه‌ای که سخنان ایشان در نهایت منجر به پیروزی انقلاب اسلامی شد، علامه طباطبایی نیز در این زمینه بسیار تأثیر گذار بودند و در این کتاب نیز علل تأثیرگذاری گفتار این شخصیت‌ها بیان شده است تا طلاب بتوانند از آن  استفاده کنند.

ارسال نظرات