به مناسبت گرامیداشت روز بصیرت و میثاق با ولایت، همایش بصیرتی با موضوع «تاریخ مستطاب آمریکا» در مدرسه علمیه کوثر ابرکوه به همت شعبه نمایندگی ولی‌فقیه در حوزه مقاومت بسیج فاطمه الزهرا (س) برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۶۸۱۰۴
|
۰۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از ابرکوه، در آستانه گرامیداشت حماسه عظیم 9 دی همایش بصیرتی با هدف تجدید میثاق با ولایت با موضوع تاریخ مستطاب آمریکا، به همت شعبه نمایندگی ولی‌فقیه در حوزه مقاومت بسیج فاطمه الزهرا (س) و با همکاری مدرسه علمیه کوثر بانوان، در همین مدرسه برگزار شد.
در این همایش که شامل سه بخش بود راویان، تاریخ آمریکا را به‌صورت مبسوط و با استفاده از تصاویر روایت می‌کردند. در قسمت اول روایت شکل‌گیری آمریکا از قرن 16 تا کنون و قوانین حاکم بر این کشور، روحیه استعمارگری این شیطان بزرگ بر اساس الهیات کشیشان صهیونیستی و اندیشمندان آن بیان شد.
در قسمت دوم راوی مربوطه برخورد آمریکا با کشورهای دیگر همچون ویتنام، فیلیپین، کره شمالی و تجارت انسان با انجام برنامه‌هایی مانند پیوند اعضاء، صنعت سکس و اعتیاد به مواد مخدر را پر سودترین تجارت برای این کشور ستمگر معرفی کرد.
نهایتاً در بخش سوم این همایش عملکرد آمریکا نسبت به کشور ایران از جمله مبارزه با استقلال‌طلبی ایران، تشکیل ساواک، دخالت در عزل و نصب‌ها، استخدام مستشاران آمریکایی، تصویب قانون کاپیتولاسیون، انجام اصلاحات ارضی، تحریک صدام برای حمله به ایران، دفاع همه‌جانبه از دولت عراق در جریان جنگ تحمیلی و تحریم‌های همه‌جانبه و کارشکنی‌هایی که تا کنون ادامه داشته است، مطرح شد.


ارسال نظرات