خبرهای داغ:
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات(فتا) آذربایجان شرقی از دستگیری افرادی که با بدست آوردن رمز دوم حساب اشخاص اقدام به برداشت اینترنتی به صورت غیر مجاز می کردند خبر داد.
کد خبر: ۸۹۶۸۱۲۱
|
۰۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محسن محمودی  در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: در پی شکایت یکی از شهروندان تبریزی مبنی بر اینکه فرد یا افرادی ناشناس اقدام به برداشت مبلغ 2 میلیارد و 540 میلیون ریال به صورت اینترنتی از حساب بانکی وی کرده اند، بررسی موضوع در دستور کار ماموران این پلیس قرار گرفت.
وی گفت: در بررسی اولیه مشخص شد، متهمان با در اختیار داشتن اطلاعات و رمز های عبور مبالغی را طی چند مرحله به صورت اینترنتی از حساب بانکی شاکی برداشت کرده اند که پس از انجام تحقیقات پلیسی و تخصصی در نهایت هویت واقعی افراد شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضایی، دستگیر و به پلیس فتا انتقال یافت.
 محمودی افزود: در این خصوص یکی از متهمان عنوان کرد که با اعتماد کردن به دوستان و سادگی خود اقدام به افتتاح حساب کرده و با ایجاد فروشگاه اینترنتی و تحویل دادن رمز اینترنتی به دیگر متهمان از آنها مبالغی را به صورت ماهیانه دریافت می کرده و آگاهی از فعالیت غیر قانونی آنها نداشته است که پرونده پس از تکمیل جهت سیر مراحل قضایی به دادسرا معرفی شد.
وی تاکید کرد: شهروندان باید توجه داشته باشند که به هیج عنوان به راحتی به دوستان و سایر افراد اعتماد نکنند، همچنین تغییر دوره ای رمز کارت های بانکی ضروری بوده و SMS بانک خود را فعال کنند تا متوجه هر نوع تراکنش بانکی شوند.

ارسال نظرات