معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان، با اشاره به نقش فضای مجازی در بحث اطلاع‌رسانی مواقع بحران، گفت: در صورت عدم مدیریت این فضا متأسفانه اطلاع‌رسانی‌های نادرستی منتشر می‌شود که در نتیجه منجر به نگرانی می‌شوند در این خصوص باید فرهنگ‌سازی شده و اطلاع‌رسانی دقیقی شود.
کد خبر: ۸۹۶۸۱۳۲
|
۰۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمدصادق پورمهدی صبح امروز بابیان اینکه بحث مدیریت بحران یکی از بحث‌های اساسی در مواقع بروز حوادث بوده، اظهار داشت: با توجه به اینکه کشور و استان ما در منطقه حادثه‌خیزی قرار دارد باید نسبت به مسئله مدیریت بحران بیشتر توجه شود.

وی با اشاره به حوادث و زمین‌لرزه‌های اخیر در مناطق مختلف کشور، خاطرنشان کرد: تمام این حوادث یک تذکری هست تا ضمن حفظ آمادگی برای مواقع بحرانی، برنامه‌ریزی مناسبی برای مدیریت مشکلات ارائه شود.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی بیان کرد: در بحث مدیریت بحران مساله وحدت فرماندهی مطرح بوده، در کنار وظایفی که همه دستگاه‌ها انجام می‌دهند در خاتمه و زمان تصمیم‌گیری آخر با یک نفر است و این مسئله را باید با اجرای مانورهایی تمرین کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در زمان وقوع حوادث و بحث مدیریت بحران، انجام کار تیمی یک هنر بوده و همه دستگاه‌ها باید بصورت مستمر و منظم، با نقشه های اجرایی و تمرین شده در مواجهه با حوادث غیرمترقبه عمل کنند.

پورمهدی تأکید کرد: در راستای مدیریت بحران در مواقع حادثه باید مناطق ادارات و دستگاه‌ها  باهم منطبق شوند تا با تداخل مواجه نشده و در مواقع بحرانی بتوانند به‌خوبی هماهنگ شوند.

وی در ادامه با اشاره به نقش فضای مجازی در بحث اطلاع‌رسانی مواقع بحران، بیان کرد: در صورت عدم مدیریت این فضا متأسفانه اطلاع‌رسانی‌های نادرستی منتشر می‌شود که در نتیجه منجر به نگرانی می‌شوند در این خصوص باید فرهنگ‌سازی شده و اطلاع‌رسانی دقیقی شود.
معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با شاره به نقش مردم و سازمان‌های مردم‌نهاد در  بحث مدیریت بحران، بیان کرد: در مواقع بحرانی اگر مردم همراه ما نباشند نمی‌توان کاری انجام داد،  بحث کمک‌های مردمی باید فرهنگ سازی شده و آموزش داده شود، در این راستا رسانه‌ها نقش مهمی دارند.

ارسال نظرات