سرهنگ جاوید فلاح با اشاره به فتنه سال 88، یادآور شد: از پیچیده ترین و دقیق ترین طرح های دشمن برای مقابله با نظام جمهوری اسلامی، براندازی نرم و «انقلاب رنگی» بود.
کد خبر: ۸۹۶۸۱۶۵
|
۰۷ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از رودبار، فرمانده سپاه ناحیه رودبار همزمان با حماسه بزرگ 8 و 9 دی،انقلاب اسلامی را بسیار ارزشمند و غنیمتی بزرگ برشمرد و بیان کرد: انقلاب شکوهمند اسلامی از همان ابتدا مورد هجمه دشمنی ها و کینه توزی های دشمنان قرار گرفته و تاکنون این دشمنی ها قویاً ادامه دارئد.
* فتنه 88 حاصل تفکر و تلاش 10 الی 15 ساله دشمن علیه نظام اسلامی بوده
سرهنگ جاوید فلاح با اشاره به فتنه سال 88، یادآور شد: از پیچیده ترین و دقیق ترین طرح های دشمن برای مقابله با نظام جمهوری اسلامی، براندازی نرم و «انقلاب رنگی» بود. وی با بیان اینکه فتنه 88 حاصل تفکر و تلاش 10 الی 15 ساله دشمن علیه نظام اسلامی بوده، اظهار کرد: دشمن با بهره گیری از نیروهای فریب خورده داخل کشور، اقدام به فتنه نمود.
* دشمن، «جای پایی» را در کشور احساس کرد
فرمانده سپاه رودبار با بیان اینکه انتخابات 88 ابزاری برای پیاده کردن نقشه شوم دشمن در طرح ریزی فتنه بود، تصریح کرد: فتنه 88 تهدیدی علیه ساختارهای بنیادین انقلاب اسلامی و آرای مردم بود.فلاح با اشاره به بی ثباتی مقطعی موجود در انتخابات 88، این مهم را سبب وسوسه دشمن در دستبرد به نظام اسلامی دانست و یادآور شد: جو ناآرام و بی ثباتی مقطعی ناشی از فضای انتخابات سبب شد تا دشمن، «جای پایی» را در کشور احساس کند.وی با اشاره به اهمیت صیانت از آراء مردم، بیان کرد: دشمن در صدد بود با خدشه دار کردن آرای مردم، فرهنگ سیاسی کشور را دچار چالش کند.
* 9 دی واکنش هوشمندانه مردم به نقشه ها، برنامه ها و اقدامات جبهه معاند نظام اسلامی بود
فرمانده سپاه رودبار با اشاره به برخی افراد فریب خورده داخلی و هم سو شدن این افراد با دشمن، به تبیین اهداف بازیگران داخلی و خارجی فتنه 88 پرداخت و یادآور شد: برخی از بازی گردانان داخلی فتنه با هم کاسه شدن با دشمن، در صدد از بین بردن ساختارهای بنیادین نظام اسلامی بودند.سرهنگ فلاح با اشاره به حضور حماسی مردم در 9 دی، اظهار کرد: 9 دی واکنش هوشمندانه مردم به نقشه ها، برنامه ها و اقدامات جبهه معاند نظام اسلامی بود. وی ادامه داد: اردوکشی خیابانی یکی از ترفندهای دشمن در فتنه 88 بود که با رهبری داهیانه و الهی مقام معظم رهبری و همچنین بصیرت و آگاهی مردم، این اردو کشی را هم خنثی کرد
فرمانده سپاه رودبار با بیان اینکه تجزیه و تحلیل فتنه 88، نباید جنبه حزبی و جناحی داشته باشد، به تشریح موضع گیری های دشمن در قبل از انتخابات پرداخت و خاطرنشان کرد: یکی از پارامنت های اصلی دشمن، ایجاد تردید در مکانیزم ها و مدیریت بود.فلاح ادامه داد: دعوت به عدم شرکت در انتخابات و تحریم انتخابات به وسیله شبکه های ماهواره ای از دیگر حربه های دشمن بود.به گفته وی، ارائه توصیه های سران معاند از جمله امریکا و صهیونیست، ایجاد تشکیک در سلامت انتخابات و هچینین تلاش برای برنده نشدن افراد اصلی نظام، از دیگر دسیسه های معاند جبهه انقلاب اسلامی در فتنه 88 بود.
* خلع سلاح کردن سپاه و بسیج از دیگر برنامه های دشمن در فتنه 88 بود
فرمانده سپاه رودبار به بخش دیگری از اقدامات دشمن در فتنه 88 اشاره و اذعان کرد: ورود برخی عناصر معاند به ایران، ورود عملیاتی برخی از کارکنان رده بالای بومی و غیر بومی بویژه کاردار انگلیسی سفارت در تهران به اغتشاشات، ترغیب و تشویق مردم از طریق رسانه های ماهواره ای به اغتشاش و اردوکشی های خیابانی، تضعیف جلوه دادن سپاه و بسیج، در حاشیه قرار دادن نیروی انتظامی، فعال سازی سفارتخانه کشورهای همسو با نظام فتنه و همچنین تشکیل نشست توجیحی در سفارتخانه انگلیس از جمله اقدامات دشمن در براندازی از نظام اسلامی بوده است.سرهنگ فلاح با بیان اینکه خلع سلاح کردن سپاه و بسیج از دیگر برنامه های دشمن در فتنه 88 بود، اظهار کرد: دشمن تلاش می کرد با توسل بر جنگ مدنی و غیر نظامی پیروز شود.وی به ایجاد شبکه شورش توسط معاند در فتنه 88 اشاره و خاطرنشان کرد: بسط نشینی ها در مکان های مقدس و امامزادگان از دیگر حربه های دشمن بود.
* دشمن از کوخ «انتخابات» می خواست برای خود کاخ بسازد
فرمانده سپاه رودبار، ارائه آموزش جنگ شهری و رسانه ای از دیگر راهبردهای دشمن در فتنه 88 عنوان کرد و یادآور شد: دشمن از کوخ «انتخابات» می خواست برای خود کاخ بسازد، اما باسیلی محکم مردم مواجه شد.سرهنگ فلاح به اهداف نهایی و غایی دشمن در فتنه 88 اشاره و بیان کرد: اعتبارزدایی از سران کشور و به چالش کشیدن کارآمدی نظام اسلامی، اعتبارزدایی از نظام اسلامی، مشروعیت زدایی از نظام اسلامی و سلب اعتماد مردم از انتخابات و مسئولین اجرایی و نظارتی از جمله اهداف دشمن در فتنه 88 بود.
به گفته وی، دشمن در فتنه 88 شکت سنگینی خورد و تمام امیدهایش بر باد رفت.مردم شاید از بیکاری، نداری و بیماری رنج ببرند، اما همیشه «بیدار» هستند.فرمانده سپاه رودبار با بیان اینکه مردم در 9 دی با «گفتمان ولایت» وارد صحنه شدند، گفت: مردم شاید از بیکاری، ناداری و بیماری رنج ببرند، اما همیشه «بیدار» هستند. فلاح با اشاره به ترفندها و نقشه های دشمن، اظهار کرد: فتنه 88 نشان داد که دشمن بیکار ننشته است.به گفته وی، واگرایی، اتکا به بیرون و مغفول ماندن از ثروت عظیم داخلی، سبب شکست می شود.
* بجای پُر کردن جیب خود، سبد اسلام را پُر بار کنیم
فرمانده سپاه رودبار با بیان اینکه باید «زمان شناس» باشیم، نیازسنجی را از دیگر مولفه های جوانان انقلابی عنوان کرد و یادآور شد: باید تلاش کنیم در هر جایگاه، مقام و منصبی که هستیم بجای پُر کردن جیب خود، سبد اسلام را پُر بار کنیم. فلاح با بیان اینکه باید برای سناریوهای جدید دشمن آماده باشیم، گفت: شناسایی و مطالعه تاکتیک ها، شگردها و سیاست های دشمن باید در اولویت کار ما باشد.
به گفته وی، برخی خلاء های موجود در وحدت بین مردم و مسئولین و همچنین عدم تعامل مسئولین با یکدیگر، سبب انگیزش دشمن می شود.
* دشمن به دنبال ایجاد شکاف بین مردم و نظام است
فرمانده سپاه رودبار با بیان اینکه دشمن به دنبال ایجاد شکاف بین مردم و نظام است، گفت: مسئولینی که در هر جایی مسئولیت دارند، بعنوان نماینده نظام هستند.
سرهنگ فلاح، به دستاوردهای حماسه 9 دی اشاره و اذعان کرد: 9 دی سبب ایجاد اتحاد ملی و انسجام اسلامی در بین مردم شد.
به گفته وی، تقویت ارتباط امام و امت، تقویت مقبولیت و مشروعیت نظام اسلامی، شناسایی هسته های سخت و نرم جبهه معاند در داخل کشور، شناسایی‌ و غربالگری انقلابیون واقعی از مدعیان دروغین و همچنین بازتولید قدرت نرم نظام اسلامی از دیگر دستاوردهای حماسه 9 دی بود.

ارسال نظرات