دادستان خرم‌آباد گفت: در آستانه ۹ دی قرار داریم و این روز، روز بصیرت، پیوند و تجدید میثاق با رهبر و ولایت است.
کد خبر: ۸۹۶۸۱۸۸
|
۰۷ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، سعید رازانی در جلسه تطبیق مصوبات دیوان عدالت اداری که با حضور فرمانداران روسای دادگستری شهرستان‌ها، استاندار، رئیس دادگستری استان و دادستان مرکز استان برگزار شد، اظهار داشت: در آستانه ۹ دی قرار داریم و این روز، روز بصیرت، پیوند و تجدید میثاق با رهبر و ولایت است.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز روز گذشته در فرمایشات روشنگرانه خود مسیر را مشخص کردند و امیدواریم بتوانیم در مسیر روشنگری که رهبر و اهداف عالیه برای ما مشخص کرده است قدم برداریم. افزود: دیوان عدالت اداری مرجع رسیدگی به اعتراضات مردم از مصوباتی است که هیئت‌های تطبیق و شورا‌ها دارند.

رازانی گفت: آرا زیادی در این زمینه صادرشده و دیوان عدالت اداری به‌منظور ایجاد یک وحدت رویه در کشور و اعلام مسائل و مشکلات در مصوبات شورا‌ها بررسی و نقطه نظرات بیان می‌شود تا اشکالات کاسته و منطبق با قانون شود.

هرمز نصری مدیرکل دفتر امور شهری و شورا‌های استانداری لرستان نیز در این جلسه اظهار داشت: بحث امورات شورا‌ها اهمیت خاصی دارد و به‌صورت مستمر توسط رئیس‌کل دادگستری پیگیری می‌شود.

وی بابیان اینکه اعضای شورای اسلامی شهر‌ها باید به نکاتی توجه کنند که در اصل ۱۰۵ قانون اساسی کلیه مصوبات شورا‌ها باید طبق قانون باشد و رعایت این اصل واجب و ضروری است، افزود: دفاتری تهیه و به فرمانداران تحویل داده‌شده است و لازم است تمام مصوبات شورا‌ها در این دفتر‌ها ثبت شوند و اگر ثبت نشد مصوبات را در کمیسیون شورا‌ها نباید مطرح کنند.

انتهای پیام/
ارسال نظرات