نائب رئیس فدراسیون کشتی ایران خبر داد؛

تبریز میزبان مسابقات بین‌المللی کشتی آزاد جام تختی

نائب رئیس فدراسیون کشتی ایران در جلسه مشترکی که با مدیر کل اداره ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی برگزار شد از میزبانی تبریز برای برگزاری مسابقات بین المللی کشتی آزاد جام جهان پهلوان تختی خبر داد.
کد خبر: ۸۹۶۸۱۹۸
|
۰۸ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حمید بنی تمیم نائب رئیس فدراسیون کشتی ایران با اشاره به حضور 17 تیم خارجی در مسابقات بین المللی کشتی در تبریز افزود: سی‌ و‌ هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی کشتی جام تختی در 2 رشته آزاد و فرنگی برگزار می شود.
وی با اعلام اینکه مسابقات جام تختی در رشته آزاد در روزهای 19 و 20 بهمن ماه در تبریز برگزار می شود، خاطرنشان کرد: این مسابقات‌ یکی از معتبرترین رقابت‌های جهان محسوب شده و هر ساله با حضور کشتی‌گیران مطرح ایران و جهان برگزار می‌شود.
بنی تمیم گفت: رقابت‌های امسال نظر به طرح رنکینگ سیستم اتحادیه جهانی کشتی 'فیلا' به‌صورت انفرادی خواهد بود.
جمشید نظمی مدیر کل اداره ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی نیز در این نشست افزود: تبریز آمادگی کامل را برای میزبانی این دوره از رقابتها دارد.
وی خاطرنشان کرد: تبریز 2018 فرصت بسیار مناسبی برای توسعه ورزش آذربایجان شرقی است.
وی اضافه کرد: تبریز 2018 بهترین فرصت برای بهره‌مندی از کلیه پتانسیل ها و معرفی جاذبه‌ها، توانمندی‌ها و ظرفیت‌های مختلف در این شهر، در حوزه‌های چون گردشگری، تاریخی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و به‌ویژه توسعه زیرساخت‌ها و امکانات ورزشی و در رأس آنها توجه به توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای است.
نظمی اظهارکرد: تبریز 2018 فرصت بسیار طلایی است برای ورزش استان که باید از آن بهره‌مند شویم و وزارت ورزش و جوانان و فدراسیونهای ورزشی با تمام توان در کنار مدیران استانی است تا شور و نشاط و هیجان ورزشی را در این رویداد مهم ایجاد کند.
مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: 10 رویداد ورزشی علمی و پژوهشی بین المللی و آسیایی برای تبریز 2018 نهایی شده است.
وی اعلام کرد: مسابقات بین المللی کشتی جام تختی بهمن ماه 96 ، جشنوراه بین المللی بومی و محلی ، لیگ جهانی والیبال نشسته ، همایش 150 هزار نفری پیاده روی خانوادگی و همگانی ، مسابقات والییبال نوجوانان قهرمانی آسیا ، همایش 5 هزار نفری کوهروی خانوادگی ، همایش 10 هزار نفری دوچرخه سواری همگانی ، تور دوچرخه سواری بین المللی آذربایجان، همایش علمی و پژوهشی بین المللی و مسابقات هندبال جوانان آسیا در سال 96 و 97 با رویکدر تبریز 2018 برگزار خواهد شد.
نظمی در پایان گفت: موضوع تبدیل شدن آذربایجان شرقی و تبریز به‌عنوان قطب گردشگری جهان اسلام رویداد بسیار مهمی است که حوزه ورزش و جوانان توجه جدی به این مقوله دارد و وزارت ورزش و جوانان و اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی یکی از دستگاه های اجرایی پیشرو در این مقوله است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار