خبرهای داغ:
استاد حوزه علمیه قم:

آیت‌الله حائری شیرازی شخصیتی نافذ داشت

استاد حوزه علمیه قم گفت: آیت‌الله حائری شیرازی اهل بیان بود و شخصیتی نافذ داشت.
کد خبر: ۸۹۶۸۲۷۵
|
۰۸ دی ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام و المسلمین صالحی خوانساری شامگاه پنجشنبه در مراسم هفتم آیت‌الله حائری شیرازی که در مدرسه علمیه امام موسی کاظم(ع) برگزار شد، با اشاره به سخن امام حسن عسکری(ع) در خصوص علما اظهار کرد: این امام معصوم فرمود که اگر پس از غیبت امام زمان(عج) علما برای نجات از مردم نبودند، هیچ کس باقی نمی‌ماند مگر این که از دین خدا مرتد می‌شد.

وی ادامه داد: پس از غیبت امام زمان(عج) مدار دین به دور عالمان می‌چرخد، رسول اکرم(ص) در روایتی فرمود به عالمانی نزدیک شوید که شما را از کبر به تواضع، از ریا به اخلاص و از شک به یقین دعوت می‌کنند , آیت‌الله حائری شیرازی مصداق این روایت بود.

استاد حوزه علمیه قم افزود: آیت‌الله حائری شیرازی کلامی که بوی غیبت بدهد، را بیان نمی کرد، این عالم برجسته اهل بیان بود و سخنانش به دلیل آشنایی با ادبیات در دیگران نافذ بود.

صالحی خوانساری آیت‌الله حائری شیرازی را از زندانیان دوره رژیم طاغوت دانست و تصریح کرد: او در آن دوران شکنجه‌های زیادی را تحمل کرد و آیت‌الله حائری شیرازی حتی در دوران رژیم طاغوت در زندان بر زندانبان‌ها تاثیر گذاشت.

وی ادامه داد: آیت‌الله حائری شیرازی علاوه بر ادبیات به فقه، اصول و علوم مختلف دینی مسلط بود، او نه تنها کار حرام انجام نمی‌داد، بلکه از کار مکروه هم خودداری می‌کرد و آیت‌الله حائری شیرازی شخصیتی نافذ داشت.

استاد حوزه علمیه قم با تسلیت سالروز وفات حضرت معصومه(س) خاطرنشان کرد: مردم شهر قم پس از ورود حضرت معصومه(س) به این شهر از این بانوی بزرگوار استقبال کرده و به حضرت معصومه(س) خدمت کردند.

وی اضافه کرد: تشییع حضرت معصومه(س) در شهر قم با احترام و مشارکت گسترده مردم بود، اما پس از واقعه کربلا حضرت زینب(س) همراه با کاروان اسرا سه روز در دروازه شهر شام نگه داشته شدند و محل اقامت حضرت زینب(س) در شام، یک خرابه بود.

ارسال نظرات