خبرهای داغ:
رئيس اداره امور قرآني اداره‌كل تبليغات اسلامي استان قم:
رئيس اداره امور قرآني اداره‌كل تبليغات اسلامي استان قم گفت: حركت حضرت معصومه(س) از مدينه نشانه بصيرت است زيرا اين بانوي بزرگوار درك كردند كه با اين حركت بايد از امام زمان(ع) خود دفاع كنند.
کد خبر: ۸۹۶۸۲۷۹
|
۰۸ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام جواد عظیمی ضمن تسلیت سالروز رحلت حضرت معصومه(س) اظهار کرد: علی بن موسی الرضا(ع) فرمودند هر کس خواهرم حضرت معصومه(س) را زیارت کند من را زیارت کرده که این امر نشانگر عظمت و جایگاه آن حضرت است.

وی خاطرنشان کرد: این بانوی بزرگوار از نظر تدین، اعتقاد، ایمان راسخ و خداشناسی نمونه بودند به طوری که به عنوان بنده خاص درگاه الهی هر قدمی را برای خدا برمی‌داشتند.

رئیس اداره  امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم تبعیت از امامت و ولایت را از دیگر ویژگی‌های حضرت معصومه(س) ذکر کرد و افزود: این بانوی بزرگوار تمام و کمال در راه ولایت فداکاری کردند و همه مسیر زندگی حضرت بر اساس خط ولایت بود.

وی عنوان کرد: مقام علمی از دیگر ویژگی‌های حضرت است به طوری که در غیاب امام موسی کاظم(ع) به سؤالات مراجعه‌کنندگان پاسخ می‌دادند و پدرشان با مشاهده پاسخ‌ها لفظ «فداها ابوها» برای ایشان به کار بردند.

عظیمی یادآور شد: حضرت معصومه(س) از محضر اهل بیت(ع) و موسی بن جعفر(ع) بهره کافی را بردند و پله‌های ترقی و علم و دانش را طی کردند و خداوند با توجه به تقوا نور علم را در وجود آن حضرت قرار دادند.

وی موقعیت‌شناسی و زمان‌شناسی را از دیگر ویژگی‌های حضرت معصومه(س) ذکر کرد و افزود: حرکت حضرت معصومه(س) از مدینه نشانه بصیرت است زیرا این بانوی بزرگوار درک کردند که با این حرکت باید از امام زمان(ع) خود دفاع کنند.

رئیس اداره  امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم خاطرنشان کرد: حضرت معصومه(س) درک درستی از زمان داشتند و احساس کردند که اکنون زمان هجرت است و باید تحول ایجاد کنند تا جامعه از بی‌تحرکی خارج شود.

وی تصریح کرد: امروز همه افراد جامعه به ویژه جوانان و دختران طالب کمال و سعادت که می‌خواهند از سردرگمی، اتلاف عمر و بی‌حاصلی عمرشان جلوگیری کنند لازم است از حضرت الگو بگیرند تا عمرشان بی‌هدف نگذرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها