رضوانی در جلسه راویان دفاع مقدس شاهرود در منزل شهیدان اسد گفت: باید با درس گرفتن از شهدا جلوی حرکت دشمن را بگیریم و مانند مدافعان حرم که یاد گرفتند و عمل کردند باشیم.
کد خبر: ۸۹۶۸۲۸۴
|
۰۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حسین رضوانی در جلسه هفتگی راویان دفاع مقدس شهرستان شاهرود در منزل شهیدان مجید و علی اکبر اسد در سخنانی با اشاره به اینکه بنده افتخار داشتم فرمانده شهید مجید در دفاع مقدس باشم اظهار کرد: ما علاوه بر این پیکر پاک شهدای تک مهران را نیز بعد از ۳۰ روز از منطقه جمع آوری به خانواده‌های آنان برگرداندیم.
وی افزود: ما شنیدیم پیکر شهدای کربلا، سه روز روی زمین کربلا بود و باور نداشتیم و به درک عمیق نرسیده بودیم و این‌ها ذوب شدند در ولایت و در جمع آوری شهدای خودمان در مهران این را فهمیدیم.
رضوانی خاطر نشان کرد: ۵ مرداد سال ۱۳۶۵ بچه‌ها گردان کربلا جلوی تک دشمن را در مهران گرفتند و ایستادند و هر موقع که عراقی‌ها آمده بودند داخل شهر آمدند، اما این بار تا تنگه کنجای چم ۱۴ کیلومتر بعد از مهران آمده بلودند و گرفتن مهران راحت نبود.
وی ادامه داد:، اما گردان کربلا رفتند و مردانه رفتند و باغ کشاورزی را گرفتند و کار بزرگی کردند و، چون عراقی‌ها در ارتفاع بودند و بچه‌ها در باغ کشاورزی و روی نهر‌ها با ارتفاع کم و نبود سنگر و پناه در دشت تیز مستقیم دشمن خوردند و پیکر پاکشان در گرمای مهران که تخم مرغ در آفتاب پخته می‌شد ماندند.
فرمانده دوران دفاع مقدس ادامه داد: ما وقتی رفتیم شهدا را بیاوریم مشاهده کردیم صورت‌های شهدا رو به کربلاست و این عشق حسین (ع) و کربلا بود و در این آفتاب پوست و اسکلت در لباس‌ها مانده بود و آب و گوشت بدن این شهدا ذوب شده بودو این‌ها آفتاب سوخته شده بودند و پوست و استخوان بیشتر نداشتند و همه رو به قبله بودند و جالب اینکه درنده‌های بیابان به این پیکر‌ها آسیب نرسانده بودند.
وی تاکید کرد: این نحوه شهادت یعنی عملاپض ذوب در ولایت شدن بود و از خدا بخواهیم که شهدا کمک کنند تا در طوفان امروز با ترفند‌های مختلف دشمنان و شبکه‌های مجازی و ماهواره که انحراف جوانان را دنبال می‌کنند محفوظ بمانیم.
مسئول کانون بسیج پیشکسوتان شاهرود تاکید کرد: باید با درس گرفتن از شهدا جلوی حرکت دشمن را بگیریم و مانند مدافعان حرم که یاد گرفتند و عمل کردند باشیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها