مدیرکل روابط عمومی شورای نگهبان گفت: آن‌هایی که مدافع رفع حصر سران فتنه هستند، پاسخ بدهند که در طی این ۸ سالی که از فتنه ۸۸ می‌گذرد، یکی از این آقایان سندی دال بر ادعای باطل خود ارائه کرده است؟ آیا بابت جفایی که درحق ملت کرده اند، عذرخواهی کرده است؟
کد خبر: ۸۹۶۸۳۲۹
|
۰۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ علیرضا رضازاده در همایش بزرگ ناظرین انتخابات شورای نگهبان که صبح امروز در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار شده بود، با اشاره فرمایشات مقام معظم رهبری اظهارداشت:همه ما باید قدردان قانون اساسی کشور و خون بابرکت شهدای گرانقدر این ملت باشیم و یکی از نهاد‌هایی که ضامن اسلامیت نظام بوده و پایدار رسمی این میراث گرانبهاست، شورای نگهبان است.

وی افزود: از افتخارات این نظام است که همه مناصب در این کشور مستقیم یا غیرمستقیم ارتباطی به نظر و رای مردم دارد. حتی رهبری هم توسط خبرگان منتخب مردم مشخص می‌شود و این اوج تبلور مردم سالاری است.

مدیرکل روابط عمومی شورای نگهبان ضمن برشمردن سه وظیفه اصلی شورای نگهبان خاطرنشان کرد: اصلی‌ترین رکن اقامه مردم سالاری دینی در کشور، شورای نگهبان است؛ به همین جهت، تطبیق قوانین کشور با اصول قانون اساسی و شرع مقدس اسلام، نظارت بر برگزاری قانونی و سالم انتخابات در کشور ـ. اعم از خبرگان، مجلس و ریاست جمهوری ـ. و تفسیر قانون اساسی در مواقع لازم برعهده فق‌ها و حقوقدانان این شورا است.

وی ادامه داد: آن‌هایی که درباره بودجه شورای نگهبان شیطنت‌هایی می‌کنند، باید این گردهمایی‌ها را ببینند که افراد، بدون هیچ گونه حقوق و پاداشی خود را در برابر اجرای شرع و قانون مسئول می‌دانند. کدام ارگان می‌تواند با چنین بودجه ای، این عملکرد گسترده و مسئولانه را داشته باشد؟

رضازاده، با گرامیداشت سالروز یوم لله ۹ دی و روز بصیرت گفت: فتنه سال ۸۸ فتنه خطرناک و عمیقی بود که نه فقط نظام و اسلام، بلکه مشروعیت و مقبولیت آراء مردم را نشانه گرفته بود. اگر آن فتنه به بارخود می‌نشست، دیگر صندوق‌های رأی فصل الخطاب نبود. اگر باب می‌شد که بازنده انتخابات مردم را دعوت به لشکرکشی خیابانی کنند و حق خود را از کف خیابان جمع کند، دیگر مردم سالاری دینی اعتبار و آبرویی نداشت. شورای نگهبان نه فقط در سال ۸۸، بلکه در همه انتخابات‌ها ازجمله ۹۲ و ۹۶ هم پاسدار حرمت آرای مردم بود.

وی درخصوص موضوع حصر سران فتنه اظهارکرد: این نکته مغفول مانده است که دلیل حصر این آقایان برای چیست. پس از حماسه باشکوه ۹ دی، آقایان در ۲۵ بهمن سال ۱۳۸۹ برای پیوند دادن جریانات فتنه به جنبش‌های به قول خودشان بهار عربی و ایجاد تغییرات در نظام بیانیه دادند و مردم را به برگزاری اجتماعات دعوت کردند و این گونه شد که شورای عالی امنیت ملی تشکیل جلسه داد و حکم قانونی خود درباره این فتنه گران را صادر کرد.

مدیرکل روابط عمومی شورای نگهبان خاطرنشان کرد: خیلی از بزرگان جبهه و جنگ گفتند که خسارت این ۸ ماه فتنه از ۸ سال جنگ تحمیلی اگر بیشتر نباشد، کمتر نبود. تیم‌های متعدد از سازمان منافقین و عوامل خرابکار سرویس‌های امنیتی بیگانه شناسایی و بازداشت شدند. اطلاع داریم که بعضی عوامل مرتبط با بیگانگان در جلسات خصوصی خود اظهار می‌کردند که اگر خون ریخته شود، رهبر ایران کوتاه می‌آید.

وی گفت: خانم کاندولیزا رایس در مصاحبه‌ای بعد از دوران وزارت خود با یکی از رسانه‌های آمریکایی گفته بود که ما برای براندازیی نظام ایران برنامه ریزی‌ها و هزینه‌های متعددی می‌کردیم، اما به خاطر وجود یک ابرحریف بعنوان آیت الله خامنه‌ای تمام نقشه‌های ما خنی می‌شد. ایشان گاهی با یک سخنرانی چنددقیقه‌ای زحمات چندین ماهه مارا برباد می‌دادند.

رضازاده اظهارداشت: آن‌هایی که مدافع رفع حصر سران فتنه هستند، پاسخ بدهند که در طی این ۸ سالی که از فتنه ۸۸ می‌گذرد، یکی از این آقایان سندی دال بر ادعای باطل خود ارائه کرده است؟ آیا بابت جفایی که درحق ملت کرده اند، عذرخواهی کرده است؟

وی ادامه داد: ملاک حال فعلی افراد است. روز ۹ دی ماه، ملت به فرمان آقا به میدان آمدند نه برای اینکه از یک فرد دفاع کنند، بنابراین نباید کسی گمان کند که مردم پشتیبان یک شخص خاص هستند.

مدیرکل روابط عمومی شورای نگهبان با اشاره به یکی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب گفت: ایشان در تبیین انچه که در این ۸ ماه برای کشور و ملت گذشته، میفرمایند «این فتنه فتنه عجیبی بود. می‌خواستند ایران را تسخیر کنند. سال‌ها که بگذرد، قلم‌های بسته شده آگاهان بین المللی روان خواهد شد و خواهند نوشت که پشت اتفاقات سال ۸۸ چه قصد عجیبی بود. شاید من آن روز نباشم، اما شما‌ها خواهید بود و قضاوت خواهید کرد.»

وی ادامه داد: یکی از آن قلم‌ها که بعد‌ها ابعاد پنهان فتنه ۸۸ را افشا کرد، مربوط به تیری میسان، یک نویسنده فرانسوی بود که در مقاله خود با عنوان «The Color Revoulotion Failed In Iran» می‌گوید " پس از گزارش رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا مبنی بر ناتوانی قطعی طرح‌های براندازی نظامی ایران، ۴۰۰ میلیون دلار برای برپایی یک انقلاب رنگی در ایران تخصیص داده شد که از نظر استراتژی اجرا بسیار پیچیده‌تر از انقلاب‌های مخملی دیگر بود، اما مردم ایران مثل اوکراین و گرجستان در دام نیفتادند. "

در ادامه این مراسم، رضازاده گفت: حقیقت به وجود آمدن داعش به خاطر راه اندازی جنگ نیابتی در منطقه و جبهه سازی علیه نظام اسلامی ایران بود و در حقیقت، تروریست‌ها به دنیا آمدند که اسلام را مخدوش و بدنام کنند که اگر فتنه سال ۱۳۸۸ موفق می‌شد و نظام ما دچار دگرگونی و براندازی می‌شد، دیگر آمریکا گسل داعش را فعال نمی‌کرد.

وی تصریح کرد: تفکر سازش با آمریکا، سردار قاسم سلیمانی و شهید محسن حججی تولید نمی‌کند. گاهی عده‌ای در برابر داعش و تروریست‌ها گریبان چاک می‌دهند، اما برای «مرگ بر آمریکا» مردّد می‌شوند. خون حججی قلب و ذهن بسیاری را روشن کرد، اما یادتان هست که چه کسانی قبل از حججی در حق مدافعان حرم کم لطفی می‌کردند؟ یادتان هست که چه کسانی تا قبل از شهادت حججی، درباره حضور نظامی ما در منطقه شبهه افکنی می‌کردند؟

مدیرکل روابط عمومی شورای نگهبان در انتها ابراز امیدواری کرد: مشکلات کشور به فضل خدا حل می‌شوند و فتنه‌هایی که در پیش هستند، با تلاش مسئول و بصیرت مردم خنثی خواهند شد. ان شاء الله خداوند متعال از چشمه دینداری شهید حججی و رشادت سردار سلیمانی به ما بچشاند و عاقبت بخیری را مشمول حال ما بگرداند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها