امام‌جمعه شهرستان الشتر گفت: پیام انقلاب اسلامی برای مستضعفان دنیا هم همین است که استقامت و مقاومت کنند که رمز پیروزی آن‌ها در این دو چیز است و روزی مستکبرین محو و مستضعفین آزاده دنیا و وارث این زمین خواهند شد.
کد خبر: ۸۹۶۸۳۴۲
|
۰۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۲

 

 

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید سجاد موسوی امام‌جمعه شهرستان الشتر در خطبه‌های عبادی، سیاسی نماز جمعه این هفته گفت: رهبر معظم انقلاب امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) پیرامون حوادث و اتفاقات نظام اسلامی فرمودند: شلیک‌های پیاپی استکبار که از هر طریق دنبال زدن و از بین بردن این انقلاب بوده و هست و با استفاده از اشخاص و افرادی چه در درون و چه در بیرون سعی در تضعیف این انقلاب داشته و دارند اما به حول و قوۀ الهی با وحدت و انسجام ما به اهدافش نخواهد رسید.

وی با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد انقلابی گری و انقلابی نمایی افزود: کسی که خودش را انقلابی گر جا زده است می‌شود انقلابی‌نما، اما انقلابی گر اشخاصی هستند که علی‌رغم هرگونه مشکلات بر عهد، پیمان و میثاق خود با انقلاب و امام پابرجا هستند، آن‌هایی که انقلابی گری در وجودشان هست انقلابشان را با هیچ‌چیز عوض نمی‌کنند.

 امام‌جمعه شهرستان الشتربا اشاره به نزدیک شدن پیروزی انقلاب خاطرنشان کرد: ما در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی هستیم، هم دشمن را خوب می‌شناسیم وهم دشمن به‌درستی ما و آرمان‌های انقلاب را می‌شناسد. به این خاطر برای رسیدن به آمال و امیال شخص یا اشخاص کاری به این انقلاب ندارند و باید به اهدافشان برسند.

وی با اشاره به سخن امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) در مورد سیاست و دین عنوان کرد: امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) می‌فرماید: بعضی‌ها دینشان سیاسی است درحالی‌که باید سیاست آن‌ها دینی باشد، اینجاست که وقتی دین سیاسی شد هیچ مبنایی هم ندارد، روز اول مبنای حکومت ما این بود که سیاست ما عین دیانت ماست و دیانت ما عین سیاست ماست.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی ضمن گرامیداشت حماسه ۹ دی و روز بصیرت افزود: مواردی باعث شد موجبات شادی دشمن را فراهم کند زمینۀ جولان دادن مستکبرین را چند صباحی فراهم سازد اما به مدد بصیرت مردم، مردمی که بصیرت را در قرارگاه‌های فرهنگی و پایگاه بصیرت افزایی یعنی نماز جمعه آموختند و درس ولایت‌پذیری و سربازی را در مکتب سیدالشهدا (ع) قرارگرفته‌اند و به‌عنوان خواص جامعه شناخته شدند حماسه ۹ دی را به وجود آوردند.

وی در رابطه با ایجاد انحراف بیان کرد: چند نکتۀ اساسی زمینه به وجود آمدن انحراف است و در کلام رهبری برجسته‌تر به چشم می‌خورد اول بی‌بصیرتی خواص، دوم دروغ بستن و اتهام ناحق به تقلب در نظام اسلامی، سوم موفقیت آن‌ها در سایۀ انحراف و اختلاف بین طبقات جامعه و چهارم توطئه دشمنان مبتنی بر دوقطبی و تشدید اختلاف در بدنه جامعه و کشور است.

اما جمعه شهرستان الشتر در پایان سخنان خود در مورد پیام تاریخی امام (ره) به گورباچف خاطرنشان کرد: سیزدهم دی‌ماه، سالروز پیام تاریخی حضرت امام خمینی (ره) به گورباچف است، اتحاد جماهیر شوروی یکی از دو ابرقدرت جهان محسوب می‌شد، امام درزمانی آن پیام تاریخی را ابلاغ فرمودند که کمونیست و مارکسیسم در دنیا حرف اول را می‌زدند و امام سقوط این دو را پیش‌بینی کردند و گورباچف را به فطرت پاک دعوت کردند و فرمودند به توحید، یکتاپرستی و یگانه‌پرستی که فطرت همۀ انسان‌های پاک است برگرد. امام امت به آنچه از قرآن کریم و وعدۀ الهی آموخته بود به‌عنوان یک مرجع تقلید آن را مخابره کرد.

وی گفت: پیام انقلاب اسلامی برای مستضعفان دنیا هم همین است که استقامت و مقاومت کنند که رمز پیروزی آن‌ها در این دو چیز است و روزی مستکبرین محو و مستضعفین آزاده دنیا و وارث این زمین خواهند شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات