امام جمعه اردبیل گفت: حماسه 9 دی و حضور 4 میلیون بدون تبلیغات قبلی و کاملا خودجوش، مثل یک رفراندوم ملی بود و غائله را تمام کرد و استکبار جهانی از همان روز کینه این ملت را به دل گرفته و انتقام می گیرد.
کد خبر: ۸۹۶۸۴۰۱
|
۰۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۰

حضور مردم در 9 دی مثل یک رفراندوم ملی بود/ زخم دشمن بسیار عمیق است

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در خطبه های این هفته نمازجمعه با اشاره به خشکسالی های متوالی در کشور و حجم زیاد مصرف آب مخصوصا در کشاورزی و پیش بینی بحران آب در آینده گفت: جهت رعایت حقوق نسل های آینده به نظر می رسد آبیاری غرقابی و سنتی باید منع قانونی پیدا بکند.

حضرت آیت الله عاملی اظهار داشت: با اینکه دولت محترم 85 درصد هزینه آبیاری قطره ای و بارانی را خود متقبل می شود و برای 15 درصد بقیه وام می دهد ولی باز بخش عمده ای از کشاورزان عزیز به مصلحت خطیر خودشان توجه نمی کنند و از آبیاری غرقابی استفاده می کنند.

وی افزود: امروز آبیاری غرقابی مصداق بارز اسراف و کفران نعمت و اضاعه حقوق دیگران است.
نماینده ولی فقیه در استان در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به سفر خودشان به منطقه خورش رستم جنوبی و روستای برندق گفت: جنوب استان از جهت آب غنی است ولی کمتر مهار شده است. با مذاکره ای که با مدیریت آب شد آنها آمادگی خود را جهت تخصیص آب در صورت ارائه طرح اعلام کردند.

وی ادامه داد: سد نساز در جنوب استان احداث شده است. دولت 85 درصد سهم خود را پرداخت کرده ولی کشاورزان قادر به پرداخت 15 درصد مابقی نیستند. من به اهالی آن منطقه بشارت می دهم که در صحبتی که با آقای استاندار شد، ایشان 15 درصد کشاورزان را نیز که رقمی بالغ بر پنجاه میلیون تومان می باشد تقبل کردند.

وی افزود: با دعوت مدیریت ارشد استان و نمایندگان، وزیر نیرو این هفته در استان حاضر و به شمال استان مسافرت خواهند کرد تا از نزدیک حقابه مغان از رود ارس را بررسی نمایند. حضور ایشان فرصت خوبی است که حقابه دشت مغان کاملا تضمین و اهالی مطمئن و زمینه تبلیغات سوء در این باب به کلی بسته شود. همچنین لازم است با حضور وزیر محترم، آب لازم در جنوب استان مخصوصا برای سدهای معیشتی تخصیص داده شود.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به مناسبت 9 دی روز بصیرت و میثاق با ولایت گفتند: در حادثه سال 88 در اثر خطای بخشی از سیاسیون کشور، استکبار جهانی به طمع افتاد و وارد معرکه شد. وقتی ملت ما متوجه شد که موضوع از یک رقابت سالم سیاسی فراتر رفته و بیگانه سکاندار قضیه شده و امید و طمع پیدا کرده، با حضور حماسی خود، دندان طمع دشمن را کشید. حضور 4 میلیون بدون تبلیغات قبلی و کاملا خودجوش، مثل یک رفراندوم ملی بود و غائله را تمام کرد و استکبار جهانی از همان روز کینه این ملت را به دل گرفته و انتقام می گیرد.

وی افزود: درس بزرگ آن حادثه شوم این بود که ما باید جرأت پیگیری امور خود از طریق مراجع قانونی را داشته باشیم. در هیچ کشوری مطالبه خارج از چارچوب قانون را تحسین نمی کنند. اگر نظام در برابر مطالبه غیرقانونی ساکت می ماند،این گونه مطالبه به یک دأب تبدیل می شد و در نتیجه نظام در تمام انتخابات گرفتار می گردید.

وی اظهار داشت: حرکت در مسیر غیرقانونی مصالح کلان را ضایع و دشمن را جری و کشور را به چالش های امنیتی شدید دچار و فرصت ها را ویران می کند و هیچ فائده ای ندارد. رسیدن به مطالبات با خروج از قانون، دیکتاتوری است و با وجود آن نمی توان از دموکراسی صحبت کرد.

امام جمعه اردبیل در بخش دیگری از خطبه ها به ضرورت بصیرت مسئولین، ملت، امت، فعالان سیاسی، جناح ها و نخبگان در زمان معاصر اشاره کرد و گفت: زخم دشمن بسیار عمیق است و حجم توطئه های آنان کمّا و کیفا فراتر از تصور ماست.
وی ادامه داد: اختلافات باورسوز سیاسی، قومی و مذهبی همه از بی بصیرتی است. سیاه نمایی یک جناح، ظلم به دستاوردهای بزرگ انقلاب و از بی بصیرتی است. اینکه یک جناح جهت غلبه بر جناح مقابل کل نظام را زیر سؤال می برد یا دیگری معوقات را اختلاس نام می گذارد، از بی بصیرتی است.

وی تصریح کرد: یک مسئول باید با بصیرت خود درک کند که جمع آوری پول مردم توسط یک بنیاد مالی با 33 درصد سود، ممکن است توطئه دشمن باشد چون نه تولید و نه تجارت این سود را ندارد و شکست، حتمی است.

وی در خصوص ضرورت بصیرت برای امت افزود: اینکه الجزیره می گوید عادی سازی روابط عرب با اسرائیل ایران را به یک قهرمان جهان اسلام تبدیل می کند، به همین سادگی نیست. در اینجا استکبار جهانی تماشا نمی کند و از داخل عالم اسلام قهرمان بدلی درست می کند تا در ظاهر با اسرائیل درگیر شود ولی در باطن در تل آویو در سفارت خودش با آنها جشن عید مخصوص صهیونیست ها را برپا کند. اسامه بن لادن هم دقیقا برای این درست شد که حضرت امام به عنوان الگو، رهبر و راهبر برای امت مطرح نشود.

حضرت آیت الله عاملی اضافه کرد: دیروز اسرائیل و آمریکا طرح محرمانه مشترک بر علیه ایران تدوین کردند. این طرح که تأمین مالی آن بر عهده آمریکاست دقیقا ناظر به جنگ روانی و ایجاد نارضایتی در داخل ایران است. روزانه میلیونها فیلم، کلیپ و نوشته که مصداق بارز تزویر و تسویل است طی هزاران کانال، سایت و وب سایت به فضای ایران وارد می شود به حدی که اگر کسی فضای مجازی را در عین شرافت ذاتی بیت الکذب بنامد خلاف واقع نگفته است.

وی گفت: این جنگ روانی ظالمانه بر علیه ایران دقیقا مثل محاصره اقتصادی بر علیه ایران در طول تاریخ نظیر ندارد آنها در این جنگ نا برابر واقعیت را بر ملت ما مشتبه می کنند و تمام تلاش آنها این است که در تشخیص مسائل کلان ملت ما را به خطا بیاندازند.

آیت الله سید حسن عاملی افزود: آنها در این مسیر بسیار ماهرانه عمل می کنند. هفته گذشته دولت آمریکا وزارت خزانه داری آمریکا را مأمور کرده ثروت رهبر ایران را منتشر کند. ما از این اقدام در صورتی که آنها صادق باشند استقبال می کنیم. رهبر ایران تنها رهبری در جهان است که در تنظیم زندگی خود از ملت خود و از استطاعت عمومی فاصله نگرفته است. او تنها رهبری است که در منطقه قدیمی پایتخت کشور خود به یک خانه محقر اکتفاء کرده است. آمریکا اگر نیت خیر دارد ثروت ها و کاخ های ژاندارم های خود در منطقه را که در اروپا، آمریکا و مناطق فاسد جهان برای خود ساخته اند منتشر کند.

ارسال نظرات