امام جمعه درگز:

مسئولین به جای قطع یارانه، جلوی حقوق‌های نجومی را بگیرند

امام جمعه درگز خطاب به مسئولان گفت: به جای قطع کردن یارانه مردم، جلوی حقوق‌های نجومی و مفاسد اقتصادی را بگیرید، این مردم دیگر تحمل بی عدالتی را ندارند.
کد خبر: ۸۹۶۸۴۰۵
|
۰۸ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ حجت الاسلام محمدحسین ایروانی در آئین خطبه‌های نماز جمعه این هفته درگز ضمن عرض تسلیت به مناسبت وفات حضرت معصومه (س) با اشاره به سخن پیامبر گرامی اسلام اظهار کرد: خدا رحمت کند کسی که صبر را به عنوان مرکب زندگی خودش قرار داده و تقوا را تا لحظه مرگ به عنوان ذخیره‌ای همیشگی و همراه خود قرار داده است

وی افزود: حضرت معصومه (س) بانوی بزرگواری است که در فضل و تقوا کم نظیر بود، کسی که امام رضا (ع) او را معصومه نامید و زیارت ایشان را مساوی با وجوب بهشت دانست.

امام جمعه درگز تصریح کرد: از نشانه‌های انسان عاقل مراقبت از سخن و پرهیز از بیهوده گویی است چرا که این عمل جز در مواردی که ذکر خدا گفته می‌شود موجب وزر و وبال اخروی خواهد شد.

حجت الاسلام ایروانی با بیان اینکه انسان عاقل عمر خود را به بهشت جاودان خدا می‌فروشد و اهل صرف کردن آن به خاطر دنیا نیست تشریح کرد: از دیگر نشانه‌های انسان عاقل این است که کار خوب کم دیگران را زیاد و کار خوب زیاد خود را کم می‌بیند.

وی عنوان کرد: یوم الله نهم دی یکی دیگر از روز‌هایی است که خداوند متعال به این ملت با بصیرت عنایت فرمود: چرا که عده‌ای با ترجیح منافع شخصی خود بر منافع ملی و قانون شکنی و ایجاد اعتراضات خیابانی فرصت بزرگ حضور حماسی مردم در انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ را دستمایه‌ای برای تعرض و فتنه انگیزی دشمنان قرار دادند، ولی هوشیاری رهبر معظم انقلاب و بصیرت مردم، این فتنه را خنثی کرد.

امام جمعه درگز خاطر نشان کرد: آمریکا و انگلیس و رژیم صهیونیستی و هر کسی که در این عالم با نظام اسلامی ایران مشکل داشت با حمایت از فتنه و فتنه گران شرایط بحرانی برای نظام در طول ماه‌ها ایجاد کردند که برخی از خواص بی بصیرت هم با سکوت خود بر آن دامن زده و با نشنیده گرفتن سخنان رهبر معظم انقلاب اقدام به صدور بیانیه کردند.

حجت الاسلام ایروانی گفت:، اما در مقابل این فتنه گران و خواص بی بصیرت، مردم مومن و بصیر و انقلابی که نیروی تقوا و روحیه عاشورایی در آن‌ها موج می‌زد با دیدن فتنه گری‌های اراذل اوباش و هتک حرمت به عاشورای امام حسین (ع) و زیر پا گذاشتن آرمان‌های نظام و انقلاب، با هدایت مقام معظم رهبری، انقلابی دیگر به پا کردند و حماسه بی نظیر نهم دی را آفریدند.

وی تاکید کرد: اگرچه یک طرف این جریان به دلیل بی تقوایی و فدا کردن مصالح اسلام و انقلاب تلخ و زشت بود؛ اما این مردم انقلابی و همیشه در صحنه با حضور بی نظیر خود و خلق حماسه نهم دی قدرت ایمان خود را به تمام دنیا ثابت کردند.

امام جمعه درگز اظهار کرد: کسانی که منابع این کشور سال‌ها در اختیار آن‌ها بود و مسئولیت داشتند، حق ندارند علیه کشور حرف بزنند، بلکه باید به جای مطالبه گری، نسبت به مردم و نظام پاسخگو باشند، اما امروز شاهد سیاه‌نمایی و زیر سوال بردن ارکان نظام توسط خواص بی بصیرت هستیم.

حجت الاسلام ایروانی با بیان اینکه انقلابی نمایی غیر از انقلابی گری است هشدار داد: برخی مسئولین باید دست بردارند از این فضا سازی‌ها و اهانت ها، نقد و نقدپذیری واجب است، اما با تهمت و لجن پراکنی خیلی فرق دارد.

وی تشریح کرد: به جای قطع کردن یارانه مردم، جلوی حقوق‌های نجومی و مفاسد اقتصادی را بگیرید، اگر می‌بینید که در بعضی شهر‌ها مردم نسبت به سوء مدیریت‌ها معترض شده اند به خاطر این است که دیگر تحمل بی عدالتی را ندارند.

امام جمعه درگز عنوان کرد: عده‌ای اعتراف کردند اگر در زمان انتخابات و مناظرات ۳۰ درصد مشکلات اقتصادی به دلیل تحریم بود، ۷۰ درصد آن دلیلی جز سوء مدیریت و تدابیر غلط برخی از مسئولین نداشت.

حجت الاسلام ایروانی ادامه داد: چرا باید یک عده با ژن برتر اقدام به رانت خواری و فساد در کشور کرده و در حالی که اکثر جوان‌های مردم بیکارند آن‌ها دارای ده شغل با حقوق‌های نجومی باشند؟

وی در پایان خاطر نشان کرد: دشمنان بدانند، این مردم با همه اعتراضات و نقد‌ها و تحمل سختی‌ها و مشکلات هیچ گاه از اصل نظام نخواهند گذشت و مسئولین باید با مدیریت صحیح، بار سنگین مشکلات اقتصادی را از روی دوش مردم بردارند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار