حماسه 9دی یعنی جهاد، مقابل فتنه‌گران انتها ندارد، انتهایش تنها زمانی است که دست‌ها را بالا ببرند و از فتنه‌گری دست بردارند
کد خبر: ۸۹۶۸۴۰۶
|
۰۸ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۷
به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، اولین فتنه، زمانی پاپیچ آدمی شد که پای قسَمی دروغ به میان آمد یکی سخت قسَم خورد که اگر آدمی از درخت ممنوعه بخورد، جاودانه می‌شود. با این کار، یک دنیا از بهشت دور افتادیم.

در بدی فتنه همین بس که نه تنها گریبان افراد وسط گود را می‌گیرد بلکه لباس سالمی برای آنکه با کسی کاری ندارد هم، نمی‌گذارد. مغازه بسته و باز نمی‌شناسد هر دو را آتش می‌زنند و به یغما می‌برند.

به قول قرآن باید ازفتنه‌هایی ترسید و پرهیز کرد که فقط دامن ظالمان را فرانمی گیرد، شعله اش لباس ظالم و مظلوم را باهم می‌سوزاند، کشتی که سوراخ شد مقصر وبی تقصیر باهم غرق می‌شوند.

قتل، بدترین پدیده کره خاکی است، اما قرآن می‌گوید فتنه از قتل شدیدتر و بدتر است شاید بخاطر اینکه در فتنه‌ها نه یک نفر بلکه دسته دسته مردم، ملت‌ها و نسل‌ها کشته می‌شوند و یا بدتر از مرگ یعنی گرفتار گمراهی و ماندن در گمراهی می‌شوند.

در فتنه‌ها باید چشم‌ها را شست، مدام باید بیدار بود و بیدار کرد نفر بغلی را تا باطل، سواری نگیرد از ما. به تعبیر مولا علی علیه السلام در فتنه‌ها باید مثل بچه شتر نَر بود که نه کوهانی مهیا برای سوارشدن دارد و نه پستانی برای دوشیدن.

۹ دی یعنی جهاد، مقابل فتنه گران انتها ندارد. انتهایش تنها زمانیست، که دست‌ها را بالا ببرند و از فتنه گری دست بردارند "حتی لا تکون فتنه".
ارسال نظرات