رئیس سازمان بسیج کارگری سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان:
رئیس سازمان بسیج کارگری سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان گفت: بیش از 500 نیروی بسیج کارگری از واحدهای سیمان خاش و سیستان و کارخانه آرد زاهدان در کلا‌‌‌س‌های آموزشی و بصیرتی ویژه بسیج شرکت کرده و با موضوعات پیشگیری از اعتیاد و آثار مخرب ماهواره آشنا شده‌اند
کد خبر: ۸۹۶۸۴۰۸
|
۰۸ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از خاش، ظهر امروز نادر شهرکی در مراسم گرامیداشت حماسه ۹ دی گفت: افزون بر ۵۰۰ نیروی بسیج کارگری از واحد‌های سیمان خاش و سیستان و کارخانه آرد زاهدان در کلاس‌های آموزشی و بصیرتی ویژه بسیج شرکت کرده و با موضوعات پیشگیری از اعتیاد و آثار مخرب ماهواره آشنا شده اند.

رئیس سازمان بسیج کارگری سیستان و بلوچستان افزود: این کارگاه‌های آموزشی تاثیر بسزایی در زندگی فردی و اجتماعی و حوزه کاری جامعه هدف دارد لذا تلاش می‌کنیم اینگونه برنامه‌ها را در سطح واحد‌های تولیدی استان اجرا شوند.

پاسدار احمد مهرابیان جانشین فرماندهی سپاه و فرمانده بسیج کارگری شهرستان خاش گفت: هدف مهم از برپائی این نشست بصیرتی و آموزشی کمک به بالا بردن روحیه فردی و اجتماعی و استفاده درست از ظرفیت‌های ماهواره و اینترنت و فضای مجازی و مقابله و پیشگیری از آسیب‌های آن است.

دکتر عباس اویسی یک استاد و عضو هیئت علمی دانشگاه و از کارشناسان فرهنگی سپاه در خصوص اهمیت استفاده از ماهواره و اینترنت و فضای مجازی و پیامد‌های آن در زندگی فردی و اجتماعی نکاتی را متذکر شد.

وی بیان کرد: فضای مجازی و ماهواره دارای فواید و آسیب‌هایی هستند که اقشار جامعه باید بهره برداری درست بتوانند ظرفیت‌های ارزشمند آن را مورد استفاده قرار دهند.

این کارشناس برقراری ارتباطات اجتماعی و فردی و خانوادگی و احساس نیاز جامعه به استفاده از ماهواره و اینترنت و فضای مجازی را با هدف مقابله با تهدید‌های دشمنان یادآور شد و ادامه داد: نگاه روستایی و ساده اندیشی از آسیب‌های عمده در جامعه بوده که خطرآفرین است و پیامد‌های بدی را برای جامعه به دنبال دارد.

وی گفت: زندگی شهرنشینی و استرس‌های ناشی در محیط شهری نیز دارای آسیب‌هایی است که سرشار از تهدید و خطر بوده و باید زمینه‌ای را فراهم کنیم که از آسیب‌های آن پیشگیری نمائیم.

دکتر اویسی کنترل اعتیاد و بزهکاری و سرقت و آسیب‌های اجتماعی را در گرو بالا بردن مشارکت‌های اجتماعی و بهره گرفتن از ظرفیت‌های اجتماع عنوان کرد و گفت: باید زمینه‌ای فراهم شود که صدا و سیمای ما در تمام نقاط شهری و روستایی دریافت شود و برنامه‌هایی شکل بگیرد که فیلتر کردن شبکه‌های اجتماعی محور نباشد و ظرفیت‌های فضای مجازی به استحکام خانواده‌ها و جامعه کمک کند.

رسول شریفی نیا از بازنشستگان سیمان خاش هم مشکلات عدم امکان پوشش صدا و سیما در مناطق روستایی خان بی بی، تلگزی، شوگه و ... را متذکر شد.

کارگاه پیشگیری از اعتیاد و معضلات ماهواره و نیز کارگاه آموزشی اثرات مخرب ماهواره بر زندگی زناشویی و تربیت فرزندان به مناسبت گرامی داشت حماسه نه دی در سرسرای اجتماعات سیمان خاش با حضور سرهنگ پاسدار نادر شهرکی رئیس سازمان بسیج کارگری سیستان و بلوچستان و مسئول بسیج کارگری خاش، دکتر اویسی استاد دانشگاه، خانم بندانی کارشناس اجتماعی اداره کل کار استان و کارشناسان اداره کار و افزون بر یکصد نفر از کارگران شرکت سیمان، شهرداری، واحد‌های تولیدی و صنعتی و ادارات خاش برگزار شد.
ارسال نظرات