سید ساجد یعقوبی
ائمه جمعه استان اردبیل با بیان اینکه روز ۹ دی روز بیمه دوباره انقلاب است، تاکید کردند: حماسه ۹ دی بصیرت و میثاق مردم با ولایت را به دنیا نشان داد.
کد خبر: ۸۹۶۸۴۰۹
|
۰۸ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۸

حماسه ۹ دی بصیرت و میثاق مردم با ولایت را به دنیا نشان داد

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، حجت‌الاسلام یدالله صفری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر گرمی اظهار داشت: عمر محدود است و این عمر محدود سریع سپری می‌شود و این عمر کوتاه سرنوشت قیامت ما را تعیین می‌کند و از این نظر باید دقت کنیم تا عمر خود را به بطالت سپری نشود.

امام جمعه گرمی با بیان اینکه ربا هفتاد جز دارد و کوچک‌ترین آن گناه بزرگی نزد پروردگار به حساب می‌آید، افزود: یک درهم ربا خوردن، نزد خدا از هفتاد بار زنا در مسجدالحرام بدتر است.

وی بیان کرد: حماسه 9 دی روز بصیرت و میثاق با ولایت و روز نمایش بصیرت مردم بود و فتنه‌ای در این روز خاموش شد که سخت‌تر از جنگ بود و تشخیص دوست و دشمن واقعا سخت بود و در این روز دشمن به قلب مردم و در درون مردم نفوذ کرده بود و جز اهل بصیرت هیچ کس توانایی تشخیص جبهه حق را نداشت.

صفری تصریح کرد: به چنین ملتی باید آفرین گفت چراکه در بزنگاه و با هدایت و راهنمایی رهبری فرزانه مسیر را به درستی تشخیص دادند و با خلق حماسه 9 دی تو دهنی محکمی به دشمن زدند و انقلاب را مجددا بیمه کردند.

خطیب جمعه گرمی با بیان اینکه دشمن قصد دارد با القای ناامیدی در بین مردم خدمات انقلاب و نظام را انکار کند، گفت: انتقاد منصفانه همیشه سازنده است و نباید عینک بدبینی به چشم زد و کل خدمات را منکر شد.

وی اظهار کرد: انقلابگری با انقلاب‌نمایی فرق می‌کند و انقلابی بودن در زمان حساس و موقع موضع‌گیری به حق مشخص می‌شود و انقلابی بودن به شعار نیست بلکه باید انقلابی عمل کرد.

صفری با اشاره به اینکه تاکنون فرمایشات رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی نه از سوی مردم و نه از سوی دولتمردان به درستی تفسیر نشده است، تصریح کرد: در صورتی می‌توان این راهکاربرون رفت از وضعیت اقتصادی کشور را به خوبی درک کرد که در درجه اول با مفسدان اقتصادی در کشور که بی اعتمادی مردم را  در پی داشته است به شدت برخورد شود و در وهله دوم بانک‌ها به معنای واقعی اسلامی باشند نه ربوی که با سود کلان و در نقش بنگاه‌های اقتصادی تسهیلات گران قیمت را به مردم و تولیدکنندگان ارائه می‌دهند و سوم اینکه خود تولیدکنندگان باید با وجدان کاری کیفیت تولیدات خود را بالا ببرند و از کم کاری دست بردارند که اگر چنین نشود در نهایت دود این بی توجهی به چشم خود مردم می‌رود.

ملت ایران اجازه حضور دوباره فتنه‌گران در کشور را نمی‌دهند

حجت‌الاسلام سیدمحسن محسنی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر خلخال با اشاره به موضع ملت ایران در تبعیت از مقام معظم رهبری در مقابله با فتنه‌ها از جمله  فتنه 88 اظهار داشت: حضور ملت فتنه‌ها را خاموش کرد و به بازی‌های سیاسی آنان در کشور خاموشی بخشید.

امام جمعه موقت خلخال بصیرت و اتحاد ملت را زمینه ساز خنثی‌سازی فتنه‌های دشمنان و رقم خوردن حماسه 9 دی دانست و گفت: ملت با بصیرت ایران اجازه حضور دوباره فتنه‌گران و سلطنت طلب‌ها و منافقان را نخواهند داد.

وی بیان کرد: در فتنه 88 دشمنان نظام سکان اصلی نظام را هدف قرار داده بودند که با بصیرت مردمی آرزوی دشمنان دوباره بر دلشان ماند و تمامی نقشه‌های آنها نقش بر آب شد.

محسنی یکی از نعمت‌های بزرگ خداوند بر روی زمین را حضور متبرک حضرت فاطمه معصومه(س) و برادر بزرگوارش حضرت امام رضا(ع) در کشورمان برشمرد و افزود: باید حضرت معصومه(س) به عنوان الگویی برای بانوان باشد.

ریشه‌کنی فساد مهمترین‌ خواسته ملت ایران از دولت است

حجت‌الاسلام صفر یوسف‌زاده در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر نمین با تسلیت سالروز شهادت حضرت فاطمه معصومه(س) اظهار داشت: بنا به حدیثی از امام صادق(ع) تمام شیعه‌ها به شفاعت این بانوی بزرگوار وارد بهشت خواهند شد.

امام جمعه نمین بیان کرد: هر کشوری به دنبال حق برود پیروز است و ملت ایران نیز در تمام زندگی خود این راه را ادامه می‌دهند و به آن باور دارند.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با سران شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: نظام جمهوری اسلامی با عنایات خداوند و فرمایشات مقام معظم رهبری سراسر نور است و کسی نمی‌تواند به این نظام ضربه‌ای وارد کند.

صفری با اشاره به مهم‌ترین خواسته ملت ایران از دولت تصریح کرد: مهم‌ترین خواسته‌ای که ملت ایران از دولت دارند ریشهکن کردن فساد است.

امام جمعه نمین در مورد حماسه 9 دی افزود: حماسه 9 دی لبیک مردم به ولی فقیه زمانشان یعنی مقام معظم رهبری بود و در این حماسه مردم با انقلاب و رهبری بیعت مجدد کردند.

وی از استاندار جدید اردبیل خواست در انتخاب مدیران تحت فشار هیچ جناحی قرار نگیرد و مدیرانی انتخاب کند که در مسیر انقلاب و اسلام باشند و تمام تلاش خود را برای خدمت به مردم انجام بدهند.

حماسه 9 دی اقتدار و وحدت ملت ایران را به دنیا نشان داد

حجت‌الاسلام دوستعلی ربانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر نیر اظهار داشت: حماسه 9 دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت است و حضور میلیونی مردم در 9 دی 88 نشانه بصیرت آنها بود.

امام جمعه موقت نیر گفت: حماسه 9 دی نماد اقتدار و وحدت نظام مردمی و در عین حال ولایی جمهوری اسلامی است، چیزی که دیگر ملت‌ها و نظام‌ها از آن محروم هستند و یا در حال الگو گرفتن از آن هستند.

وی کرد: در روز 9 دی ملت ایران پاسخی دندان‌شکن به بی‌حرمتی‌ها و برخی هنجارشکنان داده و به استکبار جهانی نیز اعلام کردند که جمهوری اسلامی ایران در همه عرصه‌ها و صحنه‌ها توطئه‌ها و فتنه‌های دشمن را خنثی می‌کند.

ربانی با بیان اینکه در روز 9 دی ماه ملت ایران عظمت واقعی خود را در دفاع از اسلام و حقانیت آن به نمایش گذاشتند، افزود: این حماسه تاریخی در حافظه این ملت باقی می‌ماند و برای همیشه آیندگان می‌فهمند که چگونه این ملت صلابت و قدرت خود را به نمایش گذاشتند.

امام جمعه موقت نیر با بیان اینکه  مردم با هدایت‌های مقام معظم رهبری به صحنه آمده و جواب دندان‌شکنی را به دشمنان دادند، تصریح کرد: در روز 9 دی این ملت جاودانه ایران بود که تمام فتنه‌گران را کنار زده و به حفاظت و حراست از انقلاب پرداختند.

ارسال نظرات