کارشناس سیاسی گفت: نصرت الهی، تدبیر رهبری و بصیرت مردمی، پایانی حماسی بر این فتنه بود که در روز نهم دی ۸۸ تجلی یافت.
کد خبر: ۸۹۶۸۴۳۴
|
۰۸ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۲

عیداله نظری، کارشناس سیاسی و استاد دانشگاه در گفت‌وگو با خبرگزاری بسیج از لرستان، اظهار داشت: پس از حضور غرورآفرین مردم در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، دشمنان خارجی و عوامل داخلی‌شان بر طبل دروغین تقلب کوبیدند و شیرینی این حماسه‌ی حضور را در کام مردم تلخ کردند و سعی در آن داشتند که کشور را در مسیر شوم مدنظر خود قرار دهند.
وی افزود: به‌واقع در حدفاصل ۲۲ خرداد تا ۹ دی سال ۸۸، فتنه گران چشم و گوش خود را بر ارشادات رهبر معظم انقلاب و سایر دلسوزان نظام بستند و با تصمیمات سراسر اشتباه خویش، امنیت کشور را به مخاطره انداختند و فتنه‌ای پیچیده به راه انداختند.
این کارشناس سیاسی عنوان کرد: این فتنه که به معنای واقعی کلمه شبهه‌ای هزار رنگ و دست‌پخت برجسته‌ترین کارشناسان جنگ نرم و انقلاب‌های رنگی بود آن‌چنان افکار عمومی را بمباران می‌کرد که اوایل شاید پایان مبهمی برای آن متصور می‌شد. اما نصرت الهی، تدبیر رهبری و بصیرت مردمی، پایانی حماسی بر این فتنه بود که در روز نهم دی ۸۸ تجلی یافت.
وی تصریح کرد: در تدبیر رهبری معظم انقلاب، اصل بر بصیرت و هوشیاری مردم و شبهه زدایی نسبت به اعتبار نظام اسلامی بود تا جنگ نرمی که ذهن و قلب مردم را هدف گرفته، با همراهی و هوشمندی مردم جمع شود و نه با تکیه‌بر قدرت سخت و این‌چنین بود که نسخه این فتنه شوم پیچیده شد.
نظری تصریح کرد: فتنه‌ای که روند آن هرچند ۸ ماه طول کشید، ولی روزبه‌روز با روشن شدن ابعاد پنهان و نیات پلید سردمداران و به‌ویژه طراحان خارجی، با کاهش و ریزش بدنه اجتماعی روبرو شد و سرانجام، در پی بزرگ‌ترین خطای تاریخی اصحاب فتنه که همانا نزدیک شدن به حریم عاشورا و گستاخی علیه دستگاه مطهّر حضرت سیدالشهدا که نشانگر ماهیت اصلی فتنه‌گران بود، اندک طرفداران خود را نیز در بدنه‌ی ملت از دست داد و با خروش عاشورایی و کم‌نظیر مردم در حماسه ۹ دی، شعله‌های آن فرونشست و خروج از ظلماتِ شبهه به روشنای همدلی حول محور اهل‌بیت و ولایت رقم خورد.
وی خاطرنشان کرد: رهبری انقلاب نیز در توصیف این مسئله فرمود: ه‌اند: "در قضیه‌ى ۹ دى باز پاى امام حسین (ع) در میان بود، پاى عاشورا در میان بود. اگر آن حرکات سخیف و درواقع گریه‌آور از سوى این گروه‌هاى ایضاً سخیف، در عاشورا پیش نمى‌آمد، این حرکت عظیم و این تحرک عمومى مردم معلوم نبود به این شکل به وجود بیاید. اینجا هم پاى عاشورا در میان بود. "
این کارشناس سیاسی افزود: حماسه ۹ دی به‌خوبی نشان داد که بصیرتِ مردمی سرمایه‌ای بی‌نظیر برای اقتدار و استحکام و پیشرفت کشور بر پایه مشارکت عمومی است و ازاین‌رو است که ۹ دی، با عنوان "جشن بصیرت" در تاریخ نظام اسلامی ایران ثبت‌شده است.
وی عنوان کرد: نکته‌ی مهم در این میان، اما استمرار این بصیرت و هوشمندی است که لازمه‌ی آن، روشنگری و کار‌های گفتمانی، تبیینی و تحلیلی در خصوص ابعاد مختلف این حماسه جاویدان است تا در آینده نیز از ظرفیت‌های آن بهره گرفت.
نظری تصریح کرد: به‌واقع ۹ دی صفحه درخشانی در تاریخ انقلاب اسلامی است و نقش بسزایی در مهار فتنه ۸۸ داشت شکی نیست، اما باید پذیرفت که در آینده فتنه‌های به‌مراتب پیچیده‌تری در پیش است و ما به حماسه‌هایی دیگر از جنس ۹ دی نیازمندیم و اینجاست که باید گفت: ۹ دی باید زمینه‌ساز حماسه‌های بصیرتی آینده باشد.
انتهای پیام/
ارسال نظرات