سردار سلامی در پنجمین یادواره سوره‌های سرخ:

دشمنان انقلاب منتظر دریافت شکست‌هایی در همه صحنه‌ها باشند

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: مردم ما دوباره آمریکا را شکست خواهند داد و ما تا به گور سپردن تمام سپاه دشمن، آنها را تعقیب خواهیم کرد
کد خبر: ۸۹۶۸۴۴۶
|
۰۸ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، پنجمین یادواره سوره‌های سرخ (یادواره شهدای قرآنی کشور) باحضور فعالان قرآنی، خانواده‌های معظم شهدا و مسئولان کشوری و لشکری شامگاه جمعه 8دی ماه در فرهنگسرای بهمن برگزار شد.

سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این  مراسم اظهار داشت: خدا را سپاسگزارم که در چنین شبی که متعلق است به حضرت فاطمه معصومه(س) در این محفل باشکوه حضور دارم. محفلی که ستاره‌های پرفروغ، افتخارات ایران و اسلام یعنی شهدای قرآنی ما را در آن میهمان کردند و در جمع خانواده‌های نجیب، صبور، شکیبا و بردبار آنها هستیم و مطمئناً خانه شهیدان ما، میقات مجاهدان راه خداست.

وی ادامه داد: آنها که احرام جهاد و شهادت بستند و برای دفاع از دین خدا و حیثیت و اعتبار و کرامت و شرف مسلمانان به میدان جنگ شتافتند، این ستارگان قرآنی نمونه‌های مجسم قرآن عظیم هستند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عنوان کرد: شهدا کسانی هستند که راه سِلم،‌ آرامش، امنیت، اعتبار و منزلت را برای ما گشودند و ما را به قله‌های رفیع افتخار هدایت کردند، به ما رفعت بخشیدند و ما را در جهان سربلند کردند. اینها حجت‌های خدا روی زمین و ستارگان روشنی هستند که در شب تیره و ظلمانی، راه هدایت را به ما می‌آموزند.

سردار سلامی ابراز داشت: شهدا مصادیق روشن خروج از ظلمات به‌سوی نور هستند و این شهدا نه تنها تبلور و تجسم قرآن هستند که خود آیه‌ای از آیات قرآن به حساب می‌آیند. آنها زنده‌اند و شفیع ما هستند و نمونه روشن شعائر الهی به شمار می‌روند، ما به واسطه آنها زنده هستیم و آنها الهام‌بخش حیات ما هستند. این شهیدان در سرزمین طیب رشد یافته و در آغوش پدر و مادرانی که سرزمین قلبشان بلد طیبه است، تربیت شده‌اند.

وی بابیان اینکه تجلیل از مقام جاودانه و شامخ شهدا، تجلیل از جهاد و شهادت و ترویج این مکتب در میان نسل‌های آینده است، گفت: این مراسم ازاین‌رو برای ما باارزش است که در آن از ایثار و گذشت، صبر و ثبات قدم، ایمان حقیقی تجلیل می‌شود. شهدا تصویرگر جمال نیکی، حُسن صورت یک انسان وحیانی هستند. این شهدای قرآنی، صورت زیبای آیات قرآن در جلوه جمال انسانی به حساب می‌آیند.

 

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به ایستادگی ملت ایران در برابر تهدیدات دشمنان انقلاب خاطرنشان کرد: ملت ما در تبدیل تهدیدها به فرصت‌ها، استادانه بهره می‌برند و از آن برای فتح یک سنگر دیگر استفاده می‌کنند، ملت ایران می‌دانند که ادبیات دشمن چیزی جز اسارت و بردگی نیست.

سردار سلامی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه ملت ایران آمریکا را مأیوس خواهند کرد، گفت: مردم ما دوباره آمریکا را شکست خواهند داد و ما تا به گور سپردن تمام سپاه دشمن، آنها را تعقیب خواهیم کرد؛ دورهِ تکِ ما آغاز شده است و دشمنان ما منتظر دریافت شکست‌هایی در همه صحنه‌ها باشند.

سردار محمدرضا یزدی فرمانده سپاه محمد رسول‌الله(ص) نیز در این مراسم گفت: خدا را شاکر هستیم که امروز توفیق برگزاری این مراسم را به سپاه حضرت رسول(ص) داد و در جمع بزرگوارانی هستیم که فرزندانشان از حافظان و قاریان و کسانی که با قرآن مأنوس بودند. کسانی که چشم و چراغ این ملت هستند و حضورشان برای کشورما به منزله محوری برای اجتماع همه نگاه‌هاست. افتخار می‌کنیم خانواده شهدا در میان ما هستند و در فضایی تنفس می‌کشیم که این فضا را فرزندان آنها با ایثارگری‌شان فراهم کردند.

فرمانده سپاه محمد رسول‌الله(ص) عنوان کرد: امروز شرمنده شهدا هستیم که نتوانستیم راه آنها را به‌خوبی ادامه دهیم. ما مدیون فرزندان شهدا هستیم و این راه را به هر نحوی که شود خواهیم پیمود. شاید قدم‌هایمان آهسته باشد اما استواری را از فرزندان شهدا یاد گرفته‌ایم.

سردار یزدی تصریح کرد: شهدایی که امروز به یادشان پنجمین یادواره سوره‌های سرخ را برگزار می‌کنیم، کسانی هستند که با عمق وجودشان قرآن را فهمیدند، جهاد و از خودگذشتگی و ایمان را یاد گرفتند و نشان دادند قرآن را در جای جای زندگی‌شان پیاده کردند. همچنین نشان دادند که چگونه یک انسان باایمان که مأنوس با قرآن است، زندگی خود را با قرآن به پایان می‌رساند و زندگی‌شان را برای تحقق وعده‌های الهی اهدا کردند.

وی ابراز داشت: لحظه لحظه زندگی شهدا برای ما درس است. ما زندگی قرآنی را از آنها می‌آموزیم و اگر بتوانیم به درس‌هایی که از آنها فرا گرفته‌ایم توجه کنیم حتماً کشورمان به رشد و تعالی خواهد رسید.

فرمانده سپاه حضرت رسول(ص) خاطرنشان کرد: شهدا فهمیدند چگونه باید از ولی‌فقیه‌شان اطاعت کنند، دریافتند برای پیروی از راه پیامبر(ص) چگونه از رهبر و ولی‌فقیه‌شان تبعیت کنند. امروز افتخاری جز این نیست که قدم‌های بلند این فرزندان را ما هم یکی پس از دیگری برداریم. امیدواریم بتوانیم کشورمان را برای زمینه‌سازی قلمرو امام زمان(عج) آماده کنیم و در کنار خانواده شهدا و مقام معظم رهبری این پرچم را به‌دست منجی عالم بشریت دهیم.

در این همایش برگزیدگان جشنواره آوای نور در دو بخش گروهی و انفرادی معرفی و تجلیل شدند. این جشنواره به صورت مجازی برگزار شد که فراخوانی گروه‌ها و خواننده‌های کشور آثار خود را در حوزه ایثار و شهادت برای دبیرخانه جشنواره ارسال کردند و امشب برگزیدگان آن به شرح ذیل معرفی شدند؛

بخش انفرادی

مهرزاد خیری از تهران

ابوالفضل چمنی از مشهد

محمدرضا حجتی از تهران

بخش گروهی

گروه صبای مشهد

گروه موعود دلیجان

گروه الغدیر تهران

همچنین در این برنامه از دو اثر جدید گروه مدیحه‌سرایی و جمع‌خوانی قرآن محمد رسول‌الله(ص) با نام‌های افلاکیان و یادیاران رونمایی شد.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار